לחץ בבאר שבע מעלייה בתחלואת הקורונה: "בעלי נקלע למצוקה נשימתית עד כדי שהזמנתי אמבולנס בערב שבת"



רגע לפני גל שישי? בשבועיים האחרונים אנחנו שומעים שוב ושוב על עלייה בתחלואה בקורונה ואפילו פרויקטור הקורונה ממליץ לעטות מסכה, אז רגע, יש סיבה לבהלה? שאלנו כמה אנשים שחלו לאחרונה בנגיף הלא נגמר איך הם מרגישים, מה התסמינים, אם חוסנו בעבר והאם יחלו לעטות מסכות מעכשיו. להלן הממצאים.

דליה ויהודה אלוש. צילום: פרטי

פחד מגל שישי? בשבועות האחרונות אנחנו שומעים שוב על עליה בכמות הנדבקים בקורונה של תושבים בבאר שבע, למרות שהתחסנו בשלושה או ארבעה חיסונים. חלקם מדווחים על תסמינים קשים של כאבי ראש, בחילות, חום וסחרחורות, ויש שמתלוננים על כאבי ראש ובטן. השאלה הנשאלת היא היא אם עצם היותם מחוסנים המחלה תעבור אחרי מספר ימים או עדיין הסכנה גדולה יותר למי שלא התחסן והאם יש בכל אופציה שיהיה סגר חדש. מבולבלים? גם אנחנו.

דליה (68) ויהודה (72) אלוש ממיתר חלו לאחרונה בקורונה וכבר אתמול, לדבריהם, "יצאנו לחופשי". "מבחינה פיזית אנחנו עדיין חלשים" שיתפה דליה על הימים הקשים "אנחנו לא אותם אנשים טרם הקורונה. שבוע וחצי סבלנו מכל התסמינים כמו כאבי ראש, צמרמורות, כאבי גרון, כאבי שרירים, יהודה נקלע למצוקה נשימתית עד כדי שהזמנתי אמבולנס בערב שבת. האמת שאני התאוששתי יותר מהר, אבל יהודה חווה חוויה ממש טראומתית".

האם התחסנתם?

"דווקא התנהלנו ממש בזהירות. התחסנו בארבעה חיסונים והשתדלנו לא להתערב בקהלים. כשאני חושבת על כך, אז בסדנאות שהנחתי הייתי כמובן בלי מסיכה ואפשרתי חיבוקים ונישוקים ממשתתפי הסדנא (מה לעשות? אנשים מתאהבים בי) שמעתי מחברים שחלו, קיבלו תרופה והחלימו מיידית. כשביקשתי מהרופא את התרופה בשביל יהודה, הוא סיפר לי שנדרש אישור מהמחוז וזה תהליך ארוך, ועד שזה יאושר כבר לא יהיה צורך בה. בקיצור לא טיפול להיט של מערכת הבריאות. בנוסף, מבקשת לציין שהמדינה חייבת לחלק בדיקות אנטיגן בחינם, בעיקר לאוכלוסיות בסיכון".

טל, בת 26, מבאר שבע, מנהלת לקוחות ב'אביב פרסום' שחלתה לאחרונה בקורונה ועובדת מהבית, סיפרה שהכל התחיל שהיא קמה בבוקר ולא הרגישה טוב "היו לי תסמינים רגילים של קורונה כמו חולשה, כאבי בטן וחום" שיתפה "אבל רק אחרי מספר ימים הבנתי שאני חייבת לבוק אם זה קורונה ולצערי גיליתי שאני חיובית למרות שהתחסנתי שלוש פעמים. אז נשארתי בבית".

פוחדת?

"האמת שלא. בסוף כולם עוברים את זה. אני לא יודעת אם אתחסן שוב, תלוי אם תהיה סיבה מספיק טובה."

ומה לגביי מסכות?

"לא, לא אשים מסכות"

המחלקה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה. קרדיט - דוברות סורוקה

ליאת נעמן מבאר שבע חלתה מיום ראשון האחרון ואין לה מושג ממה היא נדבקה, אבל לדבריה בימים אלה היא מרגישה "על הפנים". "התחסנתי בשלושה חסונים ואם יתנו הוראה לחיסון נוסף אני אתחסן. זה פשוט נורא, מה היה קורה אם לא הייתי מחוסנת? יש לי כאבי ראש, סחרחורת שהולכות וחוזרות וכאבי גב".

תתחילי לעטות מסכה?

"אם צריך אלך עם מסיכה".

אפרת ממן (40) עובדת בחברת ביטוח מבאר שבע, חלתה לאחרונה בקורונה בפעם השנייה והיא לא ממש האמינה שזה יקרה לה שוב "עשיתי את כל החיסונים והרגשתי חזקה מתמיד" מזתפת "כשחליתי בפעם הראשונה היה לי ממש קשה", היו לי כאבי ראש לא נגמרים, כאבי בטן, חום גבוה וכאבי פרקים. זוכרת שממש נבהלתי. לאחרונה חליתי והאמת שהיו לי קצת כאבי ראש וגרון ולא תסמינים קשים מאלה. זה מרגיש לי שמזלי הוא שהתחסנתי ,כי אחרת היה לי בהרבה יותר  קשה".

תתחילי לעטות מסכה מעכשיו?

"רק אם יוחלט שכולם צריכים, אני לא לוקחת סיכון ולא מפחדת כמו שמנסים ליצור, אבל כן מי שלא התחסן עד עכשיו חייב להתחסן ולא להגיד לי זה לא יקרה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה