לא יאמן: דו"ח החנייה המקומם שקיבל תושב העיר כשהסיע את בתו לבית החולים

$(function(){setImageBanner('41811872-038d-4333-a9e1-da5062241b50','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

פעמים רבות תושבי באר שבע מעידים על אכיפה נוקשה בכל הנוגע לחניות בעיר, אך המקרה הבא שהגיע לידיעתנו חצה כל גבול: ליאור טרבלסי, תושב העיר ואב לילדה חולת סרטן, מספר לבאר שבע נט על 5 דו"חות החנייה שקיבל בחצי השנה האחרונה למרות תו הנכה שברשותו. את הדו"חות קיבל כאשר הגיע עם בתו לטיפולים בבית החולים סורוקה וחנה על פי חוק ללא הפרעה לעוברים והשבים.

דו"ח חנייה, באדיבות המשפחה

חודש בלבד לאחר כתבה שפרסמנו בנושא האכיפה הנוקשה כלפי החונים עם תו נכה בעיר, הגיע לידיעתנו סיפור נוסף ומקומם במיוחד. ליאור, תושב העיר, נשוי + 3, חושף בפני מערכת באר שבע נט את הנסיבות בהן קיבל 5 דו"חות חנייה בפרק זמן של פחות מחצי שנה.

לפני כשנתיים בתו של ליאור אובחנה כחולת סרטן, ומאז בית החולים סורוקה הפך לבית שני עבורם. אך בדומה לתושבים נוספים בעיר, בחצי השנה האחרונה נאלץ להתמודד עם תופעה חדשה: קבלת דו"חות חנייה ללא הצדקה. "אנחנו שוהים בבית החולים במשך רוב היום. טיפולים כימיים, ביופסיות, טיפולים ביולוגים... ברוך השם, היום הילדה במצב יותר טוב, אבל בגלל שהיא עשתה 3 ניתוחים גדולים יוצא שאנחנו צריכים להגיע הרבה לבית החולים" מספר ליאור. "הגענו לסורוקה כי בורג בלט לבת שלי מהרגל, זה גורם לה לקושי ללכת לבד. המרחק מהחניה הגדולה של בית החולים עד למיון הוא ארוך מדי וגורם לה לכאבים, לכן אנחנו נעזרים בכיסא גלגלים".

"בגלל תנאי השטח, המדרכות השבורות, האנשים שנוסעים כמו משוגעים והמדרגות, פחדתי להסתכן וללכת מרחק ארוך מהחנייה, בחרתי לחנות באדום לבן. זה היה באזור שלא חוסם אמבולנסים או מוניות שירות, והתו נכה מוצג באופן בולט ברכב".

על פי חוק חנייה לנכים: "החוק קובע כי בעל תג נכה רשאי לחנות במקומות אסורים לחניה, אם התקיימו הקריטריונים הבאים: אין בסמוך חניה מוסדרת לנכים או חניה מותרת, עצם החניה אינו מסכן הולכי רגל ועוברי דרך ואינו מונע מעבר חופשי על המדרכה, וכן לא נגרמת הפרעה ממשית לתנועה עקב החניה. סוגי התגים המונפקים לזכאים:

  1. תג כחול עם סמל של כיסא גלגלים - לנכים הזקוקים לכיסא גלגלים, או לרכב כאמצעי תנועה בשל מוגבלות ברגליהם.
  2. תג עם סמל משולש ירוק - לנכים שאינם מרותקים לכיסא גלגלים.
  3. שני התגים (הכחול עם סמל כיסא הגלגלים והירוק), שמסומנת עליהם כלנית - לנכי צה"ל...
בעלי תו נכה יכולים לחנות באדום לבן אך ורק כאשר מתקיימים הקריטריונים הבאים: (1) בסמוך למקום האמור, אין מקום חניה מסודר לנכים או שהוא לא היה פנוי בזמן החניה. (2) בסמוך למקום האמור לא מצוי מקום אחר שהחניה בו מותרת או שהוא לא פנוי בזמן החניה".

ליאור מספר בריאיון לבאר שבע נט: "יש לנו תו נכה עם כיסא גלגלים בצבע כחול. אני מכיר את הקריטריונים של אדום לבן, לא חסמתי אף אחד, לא הפרעתי לתנועה, לא עשיתי שום דבר שהוא בניגוד לחוק. 5 פעמים קיבלתי על זה דו"ח ו-5 פעמים הוא בוטל".

מה הפרוצדורה הנדרשת לביטול דו"ח?

"קודם כל צריך להגיע למשרדי המחלקה, חשוב להדגיש שהם לא עובדים בכל ימות השבוע ובשעות הבוקר בין 8:30 ל-13:30, מה שאומר שזה פוגע לי או לאשתי בימי עבודה. צריך להמתין בתור, זה כרוך בטלפונים שלא תמיד יש להם מענה, והמתנה במשך שבוע או שבועיים לתשובה האם הדו"ח בוטל. הרבה כאב ראש, זה לא נעים".

אמרת שזו תופעה שהחלה בחודשים האחרונים, יצא לחנות באותו המקום בעבר ולא לקבל דו"ח?

"במשך שנה וחצי לא קיבלנו דוחות חנייה כשחנינו שם, זה התחיל רק בחצי שנה האחרונה. אני לא יודע מה השתנה. כשהתחלנו את הטיפולים באיכילוב, יצא לי לחנות המון פעמים באדום לבן, ומעולם לא קיבלתי דו"ח. זה קרה רק בבאר שבע".

למה החלטת לפרסם פוסט בנושא?

"זה הפך לשגרה, פקחית שאני מכיר הזדעזעה מהמקרה והמליצה לי לכתוב פוסט. הבנתי שזה הגיע מאוד רחוק. פנו אלי מלשכת ראש העיר, אמרו שיצרו איתי קשר ומאז לא דיברו איתי בכלל".

"אנחנו לא באים לשתות קפה ולא לנוח, אנחנו מגיעים לשם במצב שאני לא מאחל גם לשונאים שלי. אנחנו מגיעים לשם או לביקורת, או לאשפוז, אני לא מנצל את התו נכה אם הילדה שלי לא איתי ברכב. אני בעצמי נכה צה"ל ומעולם לא ניצלתי את תעודת הנכה שלי כדי לא לעמוד בתור.

"אני יודע שהפקחים לא יודעים שהבת שלי חולת סרטן, אני לא רוצה שיכנסו לנעלים שלי. אבל שיפעילו קצת רגש, הרי יש להם אפשרות לבדוק מה הטלפון שלי. אם אני באמת מפריע לתנועה הם יכולים להרים לי טלפון ואגיע להזיז את הרכב. זה ברור שזה דו"ח מיותר אם חמש פעמים ביטלו לי אותו".

על אף פנייתנו, טרם נמסרה תגובה מעיריית באר שבע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('945a732b-4945-4349-972c-7c62c2c276a4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה