לאחר משא ומתן מפרך: הסכם חשוב להסתדרות העובדים בנגב עם מפעל "טבע-טק"



בעקבות ההסכמים החדשים, יקבלו העובדים במפעל תוספות שכר של מאות שקלים כאשר יותר חשוב מכך, הצליחה ההסתדרות להגיע להסדר אותו מצב המשמרות. כל הפרטים בכתבה

קרדיט - ההסתדרותביום חמישי האחרון חגגה פעמיים ההסתדרות במרחב נגב בראשות יו"ר המרחב, נורברט בוקובזה, זאת בשל חתימה על שני הסכמים במפעל "טבע-טק", האחד הסכם שכר והשני הסכם שינוי מודל משמרות. המו"מ סביב הסכם השכר נחתם באופן מהיר יחסית לאחר שיחות שארכו חצי שנה בלבד, זאת לעומת המשא ומתן סביב הסכם שינוי מודל המשמרות שארך לא פחות מחמש שנים. על פי הסכם השכר אשר נחתם לשנתיים הקרובות יקבלו העובדים תוספת בסך 320 ש"ח למשכורתם וכן תוספת אחוזית בשנה הבאה של כ-4 אחוזים.

בכל הנוגע להסכם המשמרות אשר הדרך אליו הייתה ארוכה ומסועפת מדובר בהישג נהדר עבור העובדים אשר הושג בזכות נחישותם של וועד העובדים והעומד בראשו, קמאל אלדנפירי, ומזכיר האיגוד המקצועי במרחב שאמון על התיק, יקיר אוקנין. על פי ההסכם ישתנה מודל המשמרות הקיים במפעל מ-23 משמרות חודשיות ל-16 משמרות, דבר שירווח משמעותית את שגרת העבודה עובדי המפעל ויפחית את עומס העבודה הקיים.

"על אף שאני יושב בשולחנות הדיונים של הסכמי שכר כבר 37 שנים זה תמיד מרגש מחדש לחתום על הסכם מיטיב עבור העובד הפשוט", אמר יור ההסתדרות במרחב נגב, נורברט בוקובזה. "שני הסכמי השכר במפעל 'טבע - טק' מתווספים ל-12 הסכמי שכר שכבר חתמנו עליהם השנה. זה תמיד מספק ומחמם את הלב לדעת שבזכות עבודת הקודש שמבצעת ההסתדרות וועדי העובדים השונים יקבלו עובדים תנאים טובים יותר ובטחונם התעסוקתי יהיה יציב יותר. זה שווה הכל. אני מבקש לציין לשבח את יקיר אוקנין, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב נגב שעמל בחריצות ובקפדנות על פסיק ושורה בהסכם וכמו את וועד העובדים של המפעל בראשות קמאל אלדנפירי שנלחם עבור העובדים אותם הוא מייצג באופן מעורר הערצה".

יקיר אוקנין, מזכיר איגוד מקצועי במרחב נגב אמר: "מדובר בשני הסכמים שהם חלומם של כל עובד. המו"מ ידע המון עליות ומורדות אך עם זאת הצלחנו להגיע להסכמות פורצות דרך ולשנות את מתכונת ההעסקה במפעל תוך הגנה על כל התנאים הסוציאליים המקיפים לצד מתנים רבים. אני נרגש ושמח שהצלחנו להגיע לנקודה זו למען העובדים".

קרדיט - ההסתדרות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה