לאור פניית באר שבע נט: עיריית באר שבע תסייע לתושבי רחוב סנהדרין

$(function(){setImageBanner('38487d7a-e1fc-4970-922a-19b938f5b789','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

שקיות אשפה בכניסה לבניין, ריח חזק של ביוב, מרצפות שבורות ונזקים רבים, זו סביבת המגורים של דיירי רחוב סנהדרין 82-88 בשכונה ד'. אולם, הבניינים המדוברים נמצאים בבעלות פרטים מה שלא מאפשר להיכנס אליהם כדי לבצע עבודות ולמרות זאת, בצעד חריג ובתנאי שיתקיים שיתוף פעולה מצד הדיירים הסכימה עיריית באר שבע לסייע

לאחרונה ישנה תופעה הולכת וגוברת של הזנחת שטחים פרטיים למרגלות בניינים בשכונות המגורים הוותיקות. זהות האנשים שמלכלכים, שוברים והורסים את הכניסות לבניינים אינה ידועה ומי שנאלצים לסבול מכך הם הדיירים שמטפחים ומנסים ולשמור על סביבת מגורים נקייה ונעימה.

הביוב זורם. צילום: פרטי

מקרה כזה קרה לדיירים ברחוב סנהדרין 82-88 שבשכונה ד' שסובלים מזה זמן רב מסביבת מגורים מלוכלכת ומזוהמת, בכניסה לבניינים מפגעים רבים ואף לאחרונה דיירת מבוגרת נפלה לאחר שבדרכה הייתה מרצפת שבורה. ביתה של הדיירת שנפלה מספרת על ההזנחה: "ההורים שלי גרים בבניין ממש ישן, רוב הדיירים פנסיונרים, אנשים מבוגרים, נשארו שם כמה אנשים בודדים שאנחנו מכירים והשאר זה אנשים שמשכירים דירות ולא אכפת להם מכלום".

היא מוסיפה: "עד התקופה האחרונה דאגנו שכל הזמן יהיה מסודר ונקי, אבל אמא שלי כבר מבוגרת היא לא יכולה יותר לרדת ולנקות. השכנים החדשים באים והולכים, הם זמניים ולא אכפת להם מהלכלוך שמצטבר בכניסה לבניין. חוץ מזה, הביוב כל הזמן עולה הכל שם מסריח, יש חולדות ולאחרונה שמנו לב שכנראה מישהו מתעצל ללכת לפח וזורק את הזבל בכניסה לבניין. בהתחלה טיפלנו בזה באופן פרטי, אבל כבר אי אפשר כל פעם לשלם לבד אין לנו כסף. העירייה לא מוכנה לעזור לנו הם אומרים שהדיירים צריכים לנקות שם".  

דייר אחר מספר: "לא מזמן מישהי נפלה כאן, זה אנשים שלא יכולים לרדת ולנקות בעצמם הם כולם מבוגרים. לכן, אני אומר ואני באמת קורא לעירייה תבואו תתנו קנסות לכל מי שזורק זבל בכניסות לבניינים במקום ללכת עד הפח, רק ככה זה יפסיק. בינתיים אני מנסה לגייס מתנדבים שיבואו ואולי יעזרו לסלק את המפגעים, אבל לא יכול להיות שאין מי שיעזור, לא יכול להיות שמי ששומר על סביבה נקייה יסבול בכלל דיירים אחרים".

לאור המקרה, פנינו לעיריית באר שבע שהבהירה כי מדובר בשטחים פרטיים הנמצאים באחריות דיירי הבניין בלבד, אך החליטה באופן חד פעמי ולפנים משורת הדין לסייע לדיירי הבניין, בתנאי שיסדירו את תקינות מערכת הביוב ויעמדו בצווי ניקיון באזור מגוריהם. בנוסף לסיוע של העירייה גם עמידר הבהירו כי מרבית הדירות פרטיות, אך ציינו שעם ביצוע התיקונים הם ישלימו את חלקם היחסי בעלויות התיקונים.

לכלוך בכניסה לבניין. צילום: פרטי

תגובת עיריית באר שבע למקרה: "ראשית יובהר כי מדובר בתחום השטח הפרטי ולא השטח הציבורי עליו אמונה העירייה ולכן אפשרויות הרשות במתן סיוע מוגבלות. עם זאת לפנים משורת הדין ובהתחשב בנסיבות פעמים רבות מבצע האגף לאיכות הסביבה מבצעי ניקיון יזומים באזורים אלו. גם במקרה זה הנושא ייבחן זאת בכפוף להסדרת מערכת הביוב הפרטית ואכיפת צווי ניקיון".

"באשר לניקיון השטח הציבורי, בשכונות הוותיקות כמו ביתר חלקי העיר מתבצעות באופן שוטף ולאורך כל השבוע עבודות ניקיון וכן בהתאם לצורך פעולות הדברה. עם זאת, שיתוף הפעולה של הציבור בשמירה על ניקיון העיר חשוב מאין כמוהו. יודגש כי כל פנייה למוקד העירוני בנושא מקבלת את מלוא תשומת הלב ומועברת לטיפול הגורמים המקצועיים הרלוונטיים".

תגובת עמידר למקרה: "כפי שהוסבר לפונים, הבניין אינו בניהול עמידר, החברה מנהלת דירה אחת בלבד במתחם. על פי הנוהל אין באפשרותנו לבצע עבודות ברכוש במשותף כשמדובר בדירות בבעלות פרטית, כמובן שעם ביצוע התיקון נעביר את חלקנו היחסי בעלות התיקון לוועד הבית. באשר למזיקים – הנושא בטיפול אגף התברואה העירונית ויש לפנות אליהם. נשמח להמשיך לעמוד לרשות דיירי הדיור הציבורי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9109b3a4-5d6f-4bb0-817f-21491a0e97c6','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה