תיעוד מהמחאה בב"ש : הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ נואם בעצרת



יום השיבוש השני: כחלק ממגוון ההפגנות המתוכננות כיום בכל רחבי הארץ, גם בנגב השקט מתכננים שלל של צעדות, הפגנות ומחאות בכל רחבי הנגב. ההפגנה המרכזית - בבאר שבע מתכננים המוחים לצעוד מהחנייה של תחנת רכבת צפון למשכן לאומנויות הבמה ותוך כדי גם לחסום כבישים. כל העדכונים מההפגנות בנגב לאורך היום>>>

09:00

בשעות הבוקר החלו הפגנות במספר מוקדים שונים בכבישי הנגב. בינהם ההפגנות הקטנות אך הוותיקות והעיקשות בגשר דבירה ובמצפה רמון. תיעוד:

גשר דבירה. צילום: סמדר בקר

מצפה רמון. צילום: ערן שפי

15:00

ההפגנה כנגד הרפורמה המשפטית הגיעה לתחנת רכבת צפון בבאר שבע. זאת כחלק ממוקדים רבים של הפגנות ביום השיבוש השני שמתקיים כמחאה על הרפורמה. באזור השעה 15:00 החלו המפגינים לצעוד על שדרות בן גוריון, שחסום כעת לתנועה. הצעדה מתוכננת לנוע לכיוון המשכן לאומנויות הבמה, שם יקיימו המוחים עצרת בהשתתפות הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף (במיל') דן חלוץ, שהפך בשבועות האחרונים לאחד המנהיגים החריפים והניציים של המחאה.

צילום: יעל רונן

15:30

המפגינים החלו לצעוד כעת על שדרות רגר ולחסום אותה לכיוון דרום. בנתיים המשטרה מאפשרת את החסימה ומאבטחת את הצעדה.

רגר חסום לתנועה. צילום: שימוש חופשי

במקביל מתקבלים דיווחים על בין 2,000-3,000 אנשים בצעדה.

16:00 - עצרת המחאה

כעת מתקיימת עצרת המחאה המרכזית להיום מול המשכן לאומנויות הבמה. במקום מחאת הבריאות, ביחד עם רופאים מסורוקה שמפגינים כחלק מהתארגנות "החלוקים הלבנים" מארגנים את העצרת. בין הדוברים צפויים להיות מספר רופאים והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. 

דן חלוץ אמר למפגינים: "בקווי היסוד של הממשלה החדשה נמחקה המילה דמוקרטיה. במקום הוגדר שמדינת ישראל תיהיה מדינת יהודית, נקודה. אבל למעשה הם התכוונו שתיהיה פה מדינת הלכה, שבה הנשים צריכות לשבת מאחור ולעשות מה שאומרים להן. אנחנו לא ניתן לזה לקרות, ישראל לא תהפוך לרודנות, שלטון יחיד לא יהיה פה".

עוד הוסיף: "ראש הממשלה ואנשיו ההזויים מכנים את גיבורי ישראל בוגדים אנרגיסטים נפולת נמושות ומוגלה. אלה התארים שהדביקו לנו. אם זו הדרך אנחנו יודעים לענות באותה מטבע. מי אומר את את זה? שרת ההסתה עכבריאן. שר התשקורת. חברי כנסת עלומי שם שלא פתחו פיהם ולא ידענו כמה צחנה עולה מהם".

"נחפש את שביל הזהב המאחד. אבל בתנאים. הפסקה לאלתר של הליכי החקיקה. כניסה לדו שיח שבבסיסו הסכמה רחבה חוצץ מגזרים וזרמים. ושימור בית המשפט העליון ומערכת המשפט חופשיה מכל איום. ולהיצמד לעקרונות מגילת העצמאות שהגדירו שווין כמילת מפתח. אנחנו רוצים שווין לכולם. לגברים נשים לימין ולשמאל. לכל המגדרים והסוגים בלי הבדל דת גזע ומין".

דן חלוץ בעת נאומו בבאר שבע

עצרת המחאה במשכן:

שימוש חופשי

16:30

נואמים נוספים שהגיעו היום לפנות לקהל המפגינים בבאר שבע הם ד"ר נדב דוידוביץ', מרצה בבית הספר לבריאות הציבור בעיר ומפגין מוכר בעיר וברשתות החברתיות שאמר: אנחנו ננצח. בלי דמוקרטיה אין בריאות. בלי דמוקרטיה אין אקדמיה. איפה בית החולים הנוסף לנגב? הגשנו בג"צ. נדאג שתושבי הנגב יקבלו מה שמגיע להם בדין".

וד"ר אראלה רוטלוי, המנהלת הרפואית של מכבי שירותי בריאות במחוז הדרום: "אני מודאגת כאישה. אם לא תיהיה ה]רדת רשויות וינמיכו את כוחו של בג"צ הנשים יהיו הראשונות להיפגע. יש לזה היסטוריה ארוכת שנים - בג"צ הבוגדת, פגיעה בחופש התעסוקה, בג"צ משגיחות הכשרות ואין ספור מקרים של אלימות נגד נשים. אני בתור רופאת משפחה בקריית מלאכי רואה את זה, הממשלה המוכחית בחרה לחתום בהסכמים".

ד"ר רוטלוי. צילום: שרית לייזרוביץ'

ד"ר דוידוביץ'. צילום שרית לייזרוביץ'

ראשת ביה"ס לרפואה בב"ש, פרופ יעל רפאלי: "חבילת החוקים היא בזויה וגורמת לכסון, מסירה את כל הבלמים ושומטת את הקרקע מהמשטר הדמוקרטי. הפקדת כוח טוטאלי בלתי מרוסן יאפשר לשלטון לעשות ככל העולה על רוחו: להתעמר, להתגזען, לכפות, למנות מקורבים, לקחת לעצמו. בהעדר חוקה אפשר לחוקק מה שרוצים אין גבול לחקיקה מטורפת שנוכל להעלות בדעתנו. לגרום לשופטים לפרוש כשמורידים את גיל הפרישה, הסתה נגד מתנגדים של של שרת תעמולה, כפייה דתית, איסור הפלות, אפשר גם להחליט על שריפה כפרים ההיסטוריה מלמדת שאי אפשר לשים גבול לחוקים שדיקטטור יכול ליזום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה