כך תוציאו "דרכון" ירוק ממשרד הבריאות אחרי מנת החיסון השנייה

$(function(){setImageBanner('b1dbcd87-6732-4042-ab60-ecaeba740f9b','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

משרד הבריאות מעודד את הציבור להתחסן ומנפיק כרטיס ירוק בלינק אחד פשוט. כך תוציאו כרטיס ירוק שבוע אחרי החיסון השני

תעודת המתחסן

התחסנתם פעמיים? מגיע לך כרטיס ירוק ממשרד הבריאות! בחינם ובדקה בקישור המצורף!

משרד הבריאות ממשיך לעודד את הציבור להתחסן ומנפיק כרטיס ירוק בלחיצת כפתור, אחרי קבלת החיסון השני.

בישראל ממהרים לאשר את הדרכון וכבר יוצאים בפיילוט להשמישו זאת הכל במטרה להוביל באחוז המתחסנים ולעודד את החיסון, בעוד שאלו שיבחרו לא להתחסן תשלל להם זכויות בסיסיות לחזור לשגרת חיים רגילה.

ממשלת ישראל הציגה לאחרונה את הדרכון הירוק לוועדת החוקה כדי לבחון את ההשלכות המשפטיות והאתיות של ההחלטה לקבלו. הדרכון יונפק כמסמך וגם כיישומון (אפליקציה), וככל הנראה יהיה בתוקף לחצי שנה. 

הוחלט כי ככל שיותר ישראלים יהיו בעלי דרכון ירוק, כך יותר ענפי משק ייפתחו זאת אומרת פיתחת המשק תלויה בכמות המתחסנים.

לאחרונה גובשה החלטה שאולמות התיאטרון ובתי קולונוע, שבשבילם צריך לרכוש כרטיסים מראש, יקבלו תיעדוף לפתיחה מאשר מקומות אחרים עקב סגירת התרבות לתקופה כלכך ארוכה.

כעת השאלה שעולה כמעט בכל בית בישראל האם מדינת ישראל יכולה ליצור הבחנה חוקית בין קבוצת המחוסנים בחברה וקבוצת הלא מחוסנים?

האם בתוך קבוצת הלא מחוסנים ניתן להבדיל בין מי שאינו מתחסן מבחירה לבין מי שאינו יכול להתחסן הרי ילדים מתחת לגיל 16ונשים בהריון או אנשים הסובלים מבעיות בריאותיות אינם יכלים להתחסן האם זכותם הדמוקרטית הבסיסית לא יכלה תוכל להתקיים? 

באף מדינה בעולם, כולל ישראל, לא נעשה עד היום שימוש בתעודת חיסון כתנאי למתן זכויות בסיסיות כגון חופש התנועה. ההמלצה של ארגון הבריאות העולמי היא לא לעשות שימוש ב"דרכון מתחסן" גם כעת במגפת הקורונה.

נכון להיום מרבית מדינות אירופה מתנגדות אף הן לשימוש בתעודת מתחסן, ובימים האחרונים מתנהל דיון בקרב מדיניות אירופה כשחלקן קוראות לאשר את הדרכון. 

תפקידו של דרכון החיסונים הוא לאפשר לטסים להוכיח שעברו חיסון נגד קורונה או שחלו בעבר ופיתחו נוגדנים.

הדרכון יוצג בצורה פיזית על ידי הנוסעים, או שהמידע עליהם יופיע במאגר נתונים דיגיטלי גדול.

בסופו של דבר, לאחר שכמות החיסונים בעולם תהיה משמעותית, נוסעים יידרשו להציג את הדרכון על מנת לעלות על מטוס בדרך למדינה אחרת. כרגע השיטה הרווחת היא עדיין בדיקת קורונה שלילית שנעשתה 72 שעות לפני הטיסה.

משרד הבריאות היחיד הממונה להנפקת התעודה "דרכון ירוק"  הדרכון יסופק גם כתעודה מודפסת בנוסף לישומון, ויפעל בכפוף למדיניות פתיחת המשק באירועים חד-פעמיים כגון מופעי תרבות, אירועי ספורט, כנסים, אירועים ומוזאונים; סקטורים שלא יחויבו לפעול עם דרכון הם מערכת החינוך, מקומות עבודה, חנויות רחוב, תחבורה ציבורית ובתי תפילה. עדיין נשקלת הפעלתו במסעדות ובתי קפה, קניונים, מלונות, חדרי כושר ובריכות שחייה. 

מלבד הבדיקות הסרולוגיות לבדיקת נוגדנים בגוף, או בדיקות ה-PCR שנעשות על ידי קופות החולים ופיקוד העורף, במשרד הבריאות מנהלים משא ומתן עם חמש חברות שמייצרות בדיקות קורונה מהירות (כדוגמת מכשיר הסופיה).

במסגרת המשא ומתן שמנהלת המדינה, דנים בשאלה האם תוצאות הבדיקה המהירה יהיו גם רלוונטיות לקבלת דרכון ירוק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('40a7a20d-34fe-4aa9-b2bd-53c3c957d6a5','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה