כך נחלצו חניכי המכינה בבאר שבע למען פליטים מאוקראינה



טונות של ציוד נתרמו לפליטי המלחמה מאוקראינה מתושבי ישראל, כאשר עשרות צעירים וצעירות, בהם חניכי מכינת עמי-חי מבאר שבע, אשר הגיעו בימים האחרונים כדי לסייע במיון הציוד שיישלח בקרוב לגבולות אוקראינה. עוז חיים מנכ"ל המועצה הציונית בישראל: "זו ציונות אמיתית".

צעירי מכינת עמי-חי בזמן העמסת הציוד. קרדיט - צילום פרטי

בגדים חמים, שמיכות מזון, חומרי היגיינה וגם ממתקים וצעצועים: אלפים מאזרחי ישראל נרתמו בשבועיים האחרונים לטובת אזרחי אוקראינה שעזבו את ארצם בשל המלחמה ותרמו ביד רחבה. המיזם המיוחד שעליו הכריזה הסוכנות היהודית הביא אזרחים רבים מכל הארץ, בהם חניכי מכינת עמי-חי אשר יושבת בבאר שבע, לתרום לפליטי המלחמה שנמצאים כעת במדינות זרות ולעיתים ללא קורת גג.

בימים האחרונים הגיעו חניכי מכינת עמי-חי של המועצה הציונית למרכז הקליטה בבאר שבע ושם סייעו בהתנדבות למיין את הציוד הרב שנתרם לפליטי אוקראינה. עוז חיים מנכ"ל המועצה הציונית בישראל אמר כי ציונות, היא גם לדעת לסייע לאחר בעת מצוקה "יש לנו חובה מוסרית לסייע לאזרחים הנמצאים תחת מתקפה ונלחמים כדי לשרוד. זוהי עבורי גם ציונות.

עוד הוסיף חיים - ''התפקיד שלנו הוא להעביר לדור הצעיר את הערכים שאנחנו גדלנו עליהם כדי לשמר ולהצמיח מנהיגות ציונית אמיתית גם בדור שיגיע אחרינו, אני גאה ומתרגש לראות את הצעירים הללו, במסגרות המועצה הציונית, שהגיעו הבוקר למרכזי הקליטה בחיפה, ברעננה ובבאר שבע ובערים נוספות בישראל ונתנו מעצמם למען האחר".

קרדיט - צילום פרטי

מי שזכו לקבל את הציוד החשוב אלו כמובן פליטי המלחמה הקשה. אחד מהם, ולדיסלב - תושב קייב אשר ברח לפולין, מספר בראיון לבאר שבע נט על חשיבות העזרה שמקבלים הפליטים: "אנחנו רואים התגייסות של כל העולם החופשי שמסייע לנו הפליטים עם ציוד שממש עוזר לנו. אתמול הגיעו לכאן משלחות מבריטניה ומישראל, אנחנו מעריכים מאוד את הצעירים מישראל, אתם נותנים לנו כוח ותקווה".

חונן חיים, ראש מכינת עמי-חי ברך ואמר: "הפעילות למען פליטי המלחמה באוקראינה היא ציווי מוסרי של העם היהודי כולו. שמח שנפלה בחלקנו הזכות לסייע למען רווחתם של הפליטים בארץ ובחו"ל."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה