כך הצליחו מספר סטודנטים לשפר את חייהם של תושבי שכונה ג'



המעורבות החברתית הגדולה של הסטודנטים בבן גוריון אינה דבר חדש, אך בכל פעם שיש שיתוף פעולה מקומי עם תושבים, אנחנו בבאר שבע נט אוהבים במיוחד לפרגן. אז הנה סקירה קצרה של החודש העמוס שעובר על הפעילים הסביבתיים מהאוניברסיטה

הטיפול בקומפוסטר בשכונה ג'. קרדיט - רוקי זיאם יש משהו שבולט בבאר שבע בתחום הסביבתי הוא העובדה, שבבאר שבע פועלים לא מעט ארגונים בשילוב סטודנטים עם קהילות מקומיות למען הסביבה.

החודש אירועים אלה התבלטו במיוחד כאשר המודעות לאיכות הסביבה ולמשבר האקלים בקרב התושבים גוברת, ובו בזמן קורים אירועים גדולים בארץ ובעולם כמו וועידת האקלים בשארם-א שייח בסיני (אליה יצאה משלחת מבאר שבע), מצעד האקלים בתל אביב (אליו יצאו שני אוטובוסים מהעיר) ועוד. אך בפן המקומי יותר התרחשו החודש גם כן כמה אירועים סביבתיים ממש פה בעיר שלא ניתן להתעלם מהם.

בשבוע שעבר לדוגמה, נפגשו דיירי שכונה ג' בגינת רוטנברג במסגרת פרוייקט של "עושים רחוב" על מנת לתכנן יחד - כיצד ניתן לשקם את הגינה המוזנחת שנמצאת ברחוב, שבה יש גם שטח גדול שניתן לשפץ ולהפוך אותו לאינטראקטיבי במיוחד לתושבים. יום אחר כך נפגשו כמה פעילים מטעם "רשת הקומפוסטרים של באר שבע", כדי לטפל בקומפוסטר שבו דיירי השכונה משתמשים הרבה.

גם בתוך האוניברסיטה פעלו פעילים וארגונים רבים כדי להעצים את המודעות למשבר האקלים ולהשפעה הסביבתית, כאשר מספר פעילים פעלו למען השגת הפסקת לימודים וקיום עצרת אשר קרתה בהצלחה רבה. עם אירוע זה היו אירועים רבים נוספים כמו הקרנת סרט סביבתי, שיחות מרובות משתתפים בנושאים מגוונים, מיצגים טכנולוגיים סביבתיים ועוד.

עצרת האקלים באוניברסיטה. קרדיט - דן לסטאמיר, פעיל סביבתי וסטודנט בבן גוריון מספר לבאר שבע נט: ''חשוב לציין גם כי בבאר שבע יש גופים ועמותות רבות הפועלות למען חיבור הקהילה דרך המקום הסביבתי כמו חוות בארי בעיר העתיקה, בה מתקיימים מידי שבוע מדורות, סדנאות, עבודה משותפת ועוד אירועים לכל גיל סביב העשייה מקיימת ומחברת לאדמה. בנוסף לכך, יש את עמותת "בר קיימא", שפועלת למען חיבור החברה לסביבה ברקע רוח ישראלית ציונית בעזרת אירועים קהילתיים וחשיפת הציבור למודעות סביבתית, הפגנות למען האקלים המתרחשות מידי מוצאי שבת, טיפוח יער המאכל על ידי קהילת "הרשת", הארון הקהילתי התומך בחיזוק המודעות ליתרונות בגדי יד שנייה, המקרר הקהילתי בו מצילים שאריות מזון ועוד''.

עוד מוסיף אמיר: ''בתור פעיל סביבתי יוצא לי להתרשם למדי מהרצון הטוב של תושבי השכונות לקבל את הנושא הסביבתי, אך יחד עם זאת אני חושב שעל העירייה לשים הרבה יותר דגש על הנושאים הללו כי בסוף, טובת התושבים היא טובת העירייה. אם יותר אנשים ידעו על קומפוסט, זיהום קרקע, חשיבות של צמחים, מיחזור, הפחתה של מוצרים מזהמים ועוד, זה רק יועיל להם כי בסוף מדובר בשיפור רמת החיים של כולנו ולא רק בעתיד הרחוק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה