כוח כמעט שווה לכולם: חברי מועצת עומר סיכמו על הקמת קואליציה רחבה

$(function(){setImageBanner('1a73ee02-6863-4f3e-9a93-eff9e6a3ad21','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

שלושת הרשימות המרכזיות הקימו יחדיו קואליציה רחבה במועצת עומר, כאשר לרשימתו של ראש המועצה ארז בדש ניתנו 3 קולות ולשתי הסיעות הנוספות 2 קולות כל אחת. ואיפה יוסי כהן?

קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

מציאות חדשה במועצת עומר: לאחר 34 שנים, אמש הוקמה קואליציה חדשה במועצה הסמוכה לבאר שבע, אשר בראשה יעמוד ראש המועצה הנבחר ארז בדש.

המועצה החדשה, תורכב משבעה מושבים, כאשר לרשימת ''עומר אחת'' בראשות ארז בדש יינתנו 3 קולות במועצה, לרשימת ''עומר יכולה יותר'', אשר מונהגת כעת על ידי ניב כהן, שהחליף את סימה כחלון שפרשה מהחיים הפוליטיים - תקבל 2 קולות והפתעת הבחירות, ''חוזה חדש'' בראשות אמירה דגן חכמון קיבלה 2 קולות גם היא.

בדף הפייסבוק שלו עדכן ראש המועצה ארז בדש על המשא ומתן אשר הושלם עם חיוכים רבים וסיפר: ''מדובר בהרכב הרחב ביותר שידעה מועצת עומר בעשורים האחרונים, קואליציה המונה 7 מתוך 9 חברי מועצה ואנו חדורי אמונה כי יחד נצליח להוביל את עומר אל העתיד וההישגים התואמים את ייחודו של הישוב''.

כאמור, בדש עדכן גם, כי סיעת ''קהילה'' בראשות יוסי כהן נותרה בחוץ בשל אי הסכמות על נושאים מסויימים – ''לצערי, עם סיעת קהילה לא הגענו לכלל הסכמות אולם דלתנו עודנה פתוחה וסיעת קהילה מוזמנת להצטרף לקואליציה על פי קווי היסוד שהוגדרו ולהיות חלק מקואליציה רחבה ומגובשת''. כהן מצידו מיהר להגיב לנושא וטען: ''בשבועות האחרונים ניהלנו משא ומתן מוזר יש לומר, עם ראש המועצה הנבחר. ביקשנו לקבל את תיק הביטחון עם הבטחה לתקציב בטחון ראוי, כי הרי לא באנו בשביל כבוד וכיבוד, אלא  בשביל לעבוד ולשם כך צריך כלי עבודה. כבר בפגישה הראשונה סורבנו, גם לתיק הביטחון וגם לתקציב בטחון מוגדל. הגשנו אופציה אחרת בדמות תיק תכנון ובניה עם תקציב מיוחד וייעודי וגם כאן סורבנו''.

עוד טוען כהן, כי ''לא הונחה  על שולחננו כל הצעה למשא ומתן. מכאן הבנו את הרמז העבה ודרכנו לאופוזיציה הייתה קצרה, אולי אפילו ידועה מראש. יש מי שיכול לפרש את הידע ,התוכניות, והביצועיסטיות שלנו כאיום ויש מי שיראה בזה הזדמנות . נאחל לעוסקים בדבר הצלחה רבה.  הצלחתכם, הצלחתנו ואנו נשמח להציג את תוכניותינו בכל תחום, שנדרש לטובת קידום הישוב''.

יוסי כהן וחברי הסיעה שלו. קרדיט - צילום פרטי

הסכמה עם כל השאר

ולמרות אי ההסכמות עם כהן, בסיעתו של בדש נשמעו מרוצים מהקולואציה שהורכבה עם שאר ראשי הרשימות: ''אני רוצה להודות לאמירה, אריק, ניב ושרון על האמון וניהול משא ומתן ענייני וערכי בו הוכחתכם כי טובת הישוב ותושביו הינם בראש מעיינכם'' טען בדש והוסיף - ''חברי הקואלציה החדשה יעבדו יחד, בשקיפות, בחתירה למצוינות כאשר האינטרסים הציבוריים הרחבים ביותר תמיד יהיו בראש סדר העדיפויות''.

גם בסיעת ''עומר יכולה יותר'' בירכו על חתימת ההסכם: ''אנו שמחים לבשר כי בהמשך להסכמות אליהן הגענו במהירות - נחתם היום הסכם קואליציוני בין רשימתנו ובין סיעת 'עומר אחת' וארז בדש, ראש המועצה הנבחר. אנו גאים על ההסכמות אליהן הגענו. הסכמות המשקפות את הערכים אליהם כיוונו לכל אורך מסע הבחירות. שקיפות, שיתוף, חלוקת אחריות וסמכויות ביצוע - ולא פחות חשוב, התחייבות להיות קשובים גם למי שאינו חלק מהקואליציה ממקום של רצון לשפר. והעיקר, קשב ופתיחות לתושבים. לכם''.

''באופן שאולי יפתיע, מצאנו מיד זרועות פתוחות לשותפות על בסיס איתן. אנו מודים לארז ולחברי צוות המו"מ מטעמו על ניהול שיחות ענייני, מדוייק, תכליתי ומתוך מטרה לפתוח לבבות בדרך להסכמה. אנו רואים בהסכם שנחתם אבן יסוד לקדנציה מלאה אשר תוביל את המועצה ובעיקר את הישוב - קדימה. יש לא מעט עבודה מיידית ואנו כאן לסייע ככל שנידרש. תודה לסיעת חוזה חדש שבחרה להצטרף למסע בקדנציה''. 

בסיעת ''חוזה חדש'' כתבו: ''לתושבי.ות עומר ותומכי.ות סיעת "חוזה חדש- עומר" למועצה, אנו שמחים לבשר על חתימת הסכם קואליציוני עם מר ארז בדש, ראש המועצה הנבחר, וסיעתו "עומר אחת". כפי שהבטחנו לבוחרינו, סיעת "חוזה חדש-עומר" תהווה חלק מרכזי ועיקרי בקואליציה במועצה. כסיעה אשר הגדירה את עצמה על ידי עקרונות וערכים, בשותפות עם סיעתו של ארז בדש ונציגיו במועצה, נפעל על מנת שהמועצה תתנהל באופן דמוקרטי, ליבראלי, בשקיפות ובמנהל תקין''.

קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

''חתימת ההסכם התאפשרה לאור שיתוף הפעולה במו"מ הקואליציוני בין נציגי חוזה חדש וראש המועצה ארז בדש וסיעתו. ראש המועצה, בראשית ההסכם הקואליציוני, הדגיש במילים והתחייב כי המועצה תפעל: "... תחת ערכי הדמוקרטיה, הליבראליות, השקיפות, הפלורליזם והמנהל התקין וזאת הן ברמה ההצהרתית והן באופן היישום בפועל".

עוד חשפו בחוזה חדש, כי ההסכם בין הרשימות מציין: "...הסיעות תפעלנה ככל יכולתן לשמירה על הסטטוס קוו הקיים של החברה בעומר על כלל מרכיביה, דעותיה, עמדותיה, העדפותיה ואמונותיה על כל זרמיה, מקום בו בתוך הצביון היישובי חילוני בעיקרו, יאפשר גם לטעת ערכים קהילתיים מחברים לכל מי שיחפוץ ליישמם, זאת תוך כיבוד כלל הגוונים ביישוב ומתוך עקרונות של קבלה, שוויון והכלה ויצירת מכנה משותף איכותי לכלל הזרמים בישוב".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5bc651a1-d980-469e-9e75-89eb4412355a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה