בית המשפט קבע: מתנגדת החיסונים האקטיביסטית, תשלם לשרון אלרעי-פרייס פיצויים גבוהים



בימי הקורונה פרסמה יוספה ברק טמיר, לוביסטית ויחצ"נית ממזכרת בתיה, 12 פוסטים נגד ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר אלרואי פרייס, בהם היא תקפה אותה ואת בני משפחתה • בית המשפט קבע: "אין מדובר בביקורת עניינית, אלא בהפצת עובדות כזב בנוגע לחיסון ילדיה, הפצת ספקולציות וקונספירציות במטרה מכוונת לפגוע בה עקב תפקידה הציבורי " וכי " "נשקה היה המקלדת, לשונה המושחזת ודמיונה הפורה, אשר לא דקדק בעובדות ולא טרח לבחון אותן לאשורן בטרם הפרסום". כעת היא תיאלץ לשלם פיצוי של מעל 150 אלף ש"ח, בנוסף למחיקת כל הפוסטים. ברק טמיר לא מוותרת והודיעה כי בכוונתה לערער

פייסבוק

לאחרונה קבעה שופטת בית משפט השלום בבת-ים, רונית אופיר, כי יוספה ברק טמיר, לוביסטית ידועה ופעילה אקטיביסטית במיוחד כנגד חיסוני הקורונה,  פרסמה פרסומיים שקריים אודות ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ועל בני משפחתה וזאת  במטרה לפגוע בשמה הטוב ולערער את אמון הציבור בפועלה.

לכן נפסק כי טמיר תפצה את ד"ר אלרעי-פרייס בסכום של כ-145,000 שקלים וכן תשלם את הוצאות התביעה. כמו כן הוציא ביהמ"ש צו קבוע האוסר על הנאשמת לפרסם פרסומים כוזבים בעלי אופי דומה ומורה לה להסיר את הפרסומים בגינם נתבעה. המדובר ב-12 פרסומים אותם פרסמה הנאשמת בחשבונותיה ברשתות החברתיות אודות אלרעי-פרייס, בין דצמבר 2021 לינואר 2022, כאשר בין היתר פרסמה הנתבעת  כי ילדיה של אלרעי-פרייס אינם מחוסנים, זאת תוך ציון פרטים אישיים של הקטינים ושימוש בכינויים שמטרתם ביזוי בני המשפחה.

בית המשפט קיבל את טענות הפרקליטות שיזמה את הגשת התביעה וקבע כי רצף הפרסומים נועד לפגוע בראש שירותי בריאות הציבור, ביושרתה ובמקצועיותה, ואף הוסיף וקבע כי הנתבעת עשתה שימוש בטקטיקה של "הפצצת" המרחב הווירטואלי בפרסומים חוזרים ונשנים אודות התובעת, שנפרסו על פני חודשים. "נשקה היה המקלדת, לשונה המושחזת ודמיונה הפורה, אשר לא דקדק בעובדות ולא טרח לבחון אותן לאשורן בטרם הפרסום".

כמו כן לקח ביהמ"ש בחשבון את הפצת שמו של בנה הקטין של ראש שירותי בריאות הציבור ברבים תוך פגיעה בפרטיותו. השופטת אופיר קבעה כי לנתבעת לא עומדת הגנת תום לב, שכן "אין מדובר בביקורת עניינית, אלא בפרסומים המופנים כמעט כולם כלפי התובעת באופן אישי, תוך הפצת עובדות כזב בנוגע לחיסון ילדיה, הפצת ספקולציות וקונספירציות בנוגע למעורבותה לכאורה של התובעת בניגוד עניינים שאין להם כל עיגון עובדתי והנתבעת לא טרחה לבחון באם עיגון עובדתי זה קיים".

עוד ציינה השופטת אופיר כי "עובדת היותה של התובעת דמות ציבורית (האמורה כביכול להיות חשופה לביקורת ציבורית- כפי שטענה הנתבעת) - יש בה לטעמי כדי להחמיר עם הנתבעת. פרסומי הכזב אודות התובעת המכהנת בתפקיד ציבורי נעשו מתוך כוונה ברורה לפגוע בתפקידה ובתפקודה למען הציבור"

והוסיפה, "בכל חברה אנושית חפצת חיים קיים אינטרס ציבורי, כי אנשים הבוחרים לכהן במשרה ציבורית ולשאת בעול הציבורי, לא יהיו חשופים לפרסומי כזב המופצים לכל עבר וללא שליטה, בבחינת נשק לא קונבנציונאלי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה