טענות קשות לרשלנות בגן בבאר שבע: בן 3 עם אלרגיות נחשף לבוטנים ואושפז בסורוקה (בלעדי)



אם לילד בן 3 מבאר שבע גילתה לתדהמתה כי בנה הסובל מאלרגיות, נחשף לבוטנים בגן בו הוא לומד - ובעקבות כך הוא אושפז בסורוקה. היא הגישה תלונה למשטרה, וכעת הנושא נמצא בחקירה. הפרטים המלאים בכתבה

תמונה לא נבחרה

טענות קשות על רשלנות של צוות בגן ילדים בשכונה ד' בבאר שבע (אשר מופעל ע"י רשת מעונות אמונה, מטעם תנועת האישה הדתית לאומית), הובילו את תושבת העיר להגיש תלונה במשטרה, זאת בשל העובדה כי לטענתה מנהלת הגן ידעה על רגישות בנה לבוטנים אך לא מנעה את הכנסתם אל הגן - מה שהוביל להתדרדרות מצבו הבריאותי ואשפוזו בבית החולים. 

כאמור, בתחילת השבוע הגיעה תושבת באר שבע למעונות יום בשכונה ד', זאת בכדי לקחת את בנה הביתה. כשאספה את בנה, נתנה לו האם במה שהתברר כטעות גדולה - לאכול סנדוויץ' אשר היה מונח מלפניה, זאת במחשבה שהמעונות מיודעים בדבר האלרגיה של בנה לבוטנים ועל כן הניחה כי הסנדוויצ'ים שהכינו הסייעות במהלך היום אינם מכילים בוטנים, ועל כן אפשרה לבנה לאכול מהם. עם זאת לאחר שבנה אכל מהכריך, התברר לאם כי הסנדוויץ' מכיל חמאת בוטנים במסגרת תפריט חדש שהוכנס למעונות. בעקבות כך, טוענת האם כי בנה נאלץ להתאשפז בשל הרעה במצבו הבריאותי.

אבל איך זה קרה והאם זה בכלל היה יכול להימנע?

''לפני שנתיים הגשנו לגן מסמך המעיד כי הילד, שגילו כמעט 3 שנים, מאובחן כאלרגי לבוטנים ונאמר לנו מפורשות שהמסמך הזה תקף גם השנה ואין צורך להגיש מסמך נוסף'', מספרת האם. אבל פתאום גיליתי שהמפקחת והסייעות כלל לא היו מיודעות בדבר האלרגיה של בני ולא דאגו להחליף תרופות לאלרגיה שפג תוקפן או לשים במטבח של הגן בעגלת האוכל תמונה שלו, בכדי ליידע את ההורים והצוות שאין להכניס לשם בוטנים''.  

למרות שהאירוע כמעט נגמר באסון, לאחר המקרה הובהר לאם ע"י צוות הגן כי ''אמנם תיאסר הכנסה של חמאת בוטנים לשטח הגן'', אך בצעד שנוי במחלוקת הוחלט כי ''לא תיאסר הכנסת מוצרים אחרים המכילים בוטנים''.

קרדיט - עיריית באר שבע

לפי האם, במעון היום הוחלט לעשות זאת, לאחר שלפני כשנתיים מומחה לאלרגיה ואימונולוגיה (אלרגולוג) קבע שהילד אלרגי לבוטנים בלבד ולא למוצרים המכילים בוטנים. ואולם לטענת האם, ''רופאת המשפחה שלנו בדקה אותו וקבעה שהוא אלרגי לכל מה שעשוי להכיל בוטנים ובגלל זה כל חשיפה לבוטנים תהיה מסוכנת מאד עבורו''.

לפי האם, אבל חשבה כי עומדת לאבד את בנה, מהנהלת המעון נמסר לה שכדי למנוע הכנסת מוצרי בוטנים באופן גורף, נדרש ממנה להפיק אישור מהאלרגולוג שיעיד כי בנה אלרגי גם למוצרים המכילים בוטנים ולא רק לבוטנים כפי שאיבחן האלרגולוג בעבר. ואולם, חשוב לציין שקביעת תור לאלרגולוג עשוייה לקחת מספר חודשים, מה שיוצר מצב שבו עשוי להיחשף הילד למוצרים המכילים בוטנים שכן אין מניעה בהכנסתם לגן וזאת למרות אזהרת רופאת המשפחה.    

''הבן שלי עכשיו מרגיש טוב, אבל זה לגמרי מזל גדול שהסיפור לא נגמר באסון. הרגישות של הבן שלי לבוטנים עוד יחסית נמוכה ושוב, למזלנו הוא הוא אכל רק מעט מהסנדוויץ' . ולמרות זאת, אני רוצה שכולם ידעו שחשיפה של ילד אלרגי, גם אם ברמת רגישות נמוכה, לחומר הגורם לו אלרגיה ללא השגחה רפואית של רופא או אחות,  יכולה להיות ממש מסוכנת עבורו. הסיפור שלנו היה יכול להסתיים באסון כבד''.

בתוך כך יום למחרת המקרה, הגישה האם תלונה במשטרה כנגד המנהלת בטענה כי המנהלת ידעה על רגישות בנה לבוטנים אך לא מנעה הכנסה של בוטנים אל הגן. פנינו למשטרת ישראל, אשר מסרה כי אכן הוגשה תלונה במשטרה. 

ומה לגבי הנהלת הגן? בפנייה שביצענו בשל הכתבה, נמסר בתגובה: ''מדובר בטעות אנוש אשר נחקרת ומטופלת על ידי אמונה וברוך ה' שמדובר בכמעט תאונה והילד בסדר. תנועת אמונה שמה לה בראש סדר העדיפויות את בטיחותם ואת בטחונם התזונתי של הפעוטות. לפיכך בחרה אמונה להיות חלוצה מבין הארגונים המפעילים מעונות יום ולשפר משמעותית את תפריט המעונות. חמאת בוטנים היא מוצר חדש בתפריט והמידע אודות האלרגיות בגן לצערנו לא עודכן בהתאם. עם היוודע המקרה דיווחנו עליו למשרד החינוך במקביל לבירור התנהלות המנהלת. משרד החינוך החליט על סגירת הפניה ואנו פועלים לחידוד הנהלים בנושא האלרגיות בכל שאר המעונות. יש לציין שעל פי המסמכים הרפואיים שההורים מסרו הילד אינו אלרגי לבוטנים ברמה מסכנת חיים. במקרים של אלרגיה מסכנת חיים, הילד זכאי לסייעת אישית ולמזרק אפיפן אישי בנוסף למזרק הנמצא קבוע במעון''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה