חלונות מודבקים בסיליקון ותחושת ייאוש כללית: כך נראית התחבורה הציבורית בב"ש

$(function(){setImageBanner('1b1846bd-2bf3-4834-9156-3b5da1c03e4f','/dyncontent/2025/10/21/f9963a8e-dc60-4bf5-aeef-427c125cafe1.jpg',20148,'נטו ספיר 0925 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תיעוד שהגיע למערכת באר שבע נט מציג אוטובוסים ציבוריים של חברת "דן בדרום" עם חלונות מודבקים בגומי וסיליקון, ונוסעים מדווחים כי גם בימי הקיץ החמים, הנסיעות ברחבי העיר לא מקלות על הציבור במיוחד. אחרי שנים של תלונות על שירות ירוד וליקויים חמורים, עולות שאלות קשות: עד מתי ייאלצו תושבי העיר לסבול תנאי נסיעה משפילים ומסוכנים?

קרדיט: תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

מערכת באר שבע נט קיבלה בימים האחרונים תיעודים מטרידים במיוחד על אופן תחזוקת האוטובוסים הציבוריים בעיר המופעלים על ידי חברת "דן בדרום". בתיעוד נראה כיצד חלונות שלמים באוטובוס הודבקו באמצעות גומי וסיליקון כדי לנסות לסגור אותם באופן מאולתר. נוסעים מתארים כי מדובר לא במקרה חריג אלא במציאות שכיחה: "כמעט כל האוטובוס נראה כך – זה מזכיר תמונות ממדינת עולם שלישית", סיפר אחד הנוסעים.

תחקיר באר שבע נט כבר התריע – והשירות רק מידרדר

המצב הזה מצטרף לשרשרת ארוכה של ליקויים ותקלות שעליהם דיווחנו בעבר במסגרת תחקיר "באר שבע נט". כבר באפריל 2024 הצגנו עדויות לנוסעים מתוסכלים שסיפרו על:

  • אוטובוסים ללא פטישי חירום.

  • מזגנים דולפים ומערכות קירור מקולקלות.

  • פנלים מלאים בפיח ומכשירי תיקוף תקולים.

  • נהגים שמתנהלים בחוסר מקצועיות, מתעמתים עם נוסעים או מתעלמים מתחנות.

  • קווים שלמים שלא מגיעים כלל, או אוטובוסים שמפסיקים נסיעה באמצע הדרך.

הדו"ח של משרד התחבורה כבר בשנת 2018 דירג את "דן בדרום" במקום האחרון ברמת השירות לנוסע, אולם למרות הקנסות והביקורת הציבורית – נראה כי מעט מאוד השתנה. כעת, עם תיעודי החלונות המודבקים והטענות על חום כבד ללא מיזוג, נדמה שהמצב רק הולך ומחמיר.

קרדיט: תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

קרדיט: תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

תושבים שפנו אל מערכת האתר מספרים על תחושת ייאוש: "אי אפשר לנסוע כך בעיר גדולה כמו באר שבע. חלונות אטומים עם סיליקון, אוטובוס שבור. הציבור הפך שבוי בידיים של חברה שלא מספקת שירות בסיסי."

המצב מעלה שאלות נוקבות: כיצד ייתכן שחברה שמספקת שירות ציבורי כה חיוני בעיר הגדולה בדרום מאפשרת לאוטובוסים במצב כזה להמשיך לפעול? האם מתקיימים פיקוח ובקרה אמיתיים על איכות התחזוקה והשירות לנוסע? ומדוע, למרות תלונות מתמשכות לאורך שנים, נדמה שהמצב אינו משתפר אלא רק מחמיר?

תגובת חברת דן באר שבע: ''הופתענו לקבל את פנייתכם דווקא כאשר דן באר שבע נמצאת בתקופת הצטיידות באוטובוסים חדשים ושיפור ברמת השירות. עובדה בלתי ניתנת לערעור היא כי בשנתיים האחרונות החליפה החברה את רוב האוטובוסים שברשותה באוטובוסים חדשים, ועוד ידינו נטויה. לגבי טענות על רמת התחזוקה: הכלל המנחה בחברה הוא כי מרגע קבלת דיווח על ליקוי המשפיע על חווית הנוסע - הוא מטופל ללא דיחוי. דיווחים על ליקויים מתקבלים בחברה על ידי נהגי האוטובוס בתחילת ובסיום יום העבודה, דיווח על ליקויים מתקבלים גם על ידי נוסעים, ביקורת של קציני הבטיחות ומשרד התחבורה''.

''כל דיווח מטופל בהתאם למידת החומרה והדחיפות: ככל שמדובר בליקוי בטיחות האוטובוס מורד מהכביש עד להסדרתו. ככל שמדובר בליקוי אסטטי, כפי שתועד על ידכם, הוא מטופל בהקדם האפשרי וזאת מבלי לפגוע בזמינות האוטובוס לטובת הציבור. טענתכם הבלתי מבוססת כי "מרבית האוטובוסים פועלים ללא מיזוג אוויר תקין" היא טענה מופרכת, מוכחשת ונראה כי מדובר בלא יותר מאשר "אוויר חם". אין ולו אוטובוס אחד בצי הרכבים של דן באר שבע המסיע נוסעים ללא מערכת מיזוג אוויר תקינה. ככל שמתגלה תקלה במערכת מיזוג אויר, האוטובוס יורד מסידור העבודה ואינו מסיע נוסעים עד לתיקון התקלה''.

''חברת דן באר שבע פועלת על פי ההנחיות המחמירות של משרד התחבורה ומקיימת ביקורות תכופות הן על ידי קציני בטיחות והן על ידי משרד התחבורה. יחד עם זאת, צריך לזכור כי לחברה מאות אוטובוסים הנוסעים מדי שבוע למעלה מ-200,000 קילומטר ומסיעים עשרות אלפי נוסעים. בהיקף נסועה כה גבוה ומואץ תקלות אכן קורות והן מטופלות. כחלק מהמאמץ המתמיד לשיפור השירות אנו קשובים לביקורת (וגם לשבחים) מצד נוסעים מעורבים ואנו מבקשים להמשיך ולעדכן אותנו בכל ליקוי או הצעה לשיפור בערוצים השונים של פניות הציבור: 3527*, [email protected], ווטסאפ 0506762097''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('def29ecb-5f99-44c1-9a6f-78036e063fd9','/dyncontent/2025/11/30/ed6644f2-80bc-4005-9044-7e78f9badcd7.jpg',20500,'אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה