חה"כ בני גנץ בהפגנה הערב: "מה ששמר על ישראל 75 שנה זה מערכת משפט עצמאית"



על פי ההערכות - היום בערב (מוצ"ש) השתתפו מעל ל-6000 מפגינים בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית ברחבת העירייה בבאר שבע. הרמטכ"ל לשעבר, חה"כ בני גנץ נאם בהפגנה הערב ואמר: "למדינה הזו נגרם נזק בשסע חברתי שהולך ומעמיק ונתניהו נותן לזה להמשיך, נזק חיצוני באובדן הגיבוי המשפטי והכלכלי. אנחנו מקבלים את התמיכה הזו בזכות מי שאנחנו"

הערב (מוצ"ש) הפגינו 6000 איש בבאר שבע על פי הערכות המשטרה. זאץ בשבוע השביעי ברציפות שהיא מתקיימת על מנת למחות כנגד הרפורמה המשפטית שמקדמת ממשלת נתניהו. לפי המארגנים והמובילים של המחאה, ההפגנה היום מסמנת נקודת מפנה משמעותית, זאת לאחר האלימות הקשה שתועדה במהלך השבוע בהפגנות בתל-אביב. אך בבאר שבע ההפגנות ממשיכות להיות רגועות יחסית למקבילות בשאר חלקי הארץ.

רב אלוף במיל', ח"כ בני גנץ החליט באופן מפתיע לנאום הערב בעצרת של בירת הנגב. גנץ הוא הדמות הבכירה ביותר שהגיעה להפגנות בעיר עד כה וככל הנראה כתוצאה מההצלחה המפתיעה של ההפגנות בעיר, שנחשבת ימנית ברובה. מה שגם גרר דיון קשה לגבי כמות המקומיים שמגיעים להפגנות.

צילום: מתן זמיר

גנץ אמר הערב בהפגנה: "מאוד חשוב להבין מי האנשים שיוצאים לרחוב: אנשים שמגיעים על המדינה, עובדים בשביל המדינה, משרתים את כל החברה הישראלית, מגיעים מכל המגזרים וזה מאוד חשוב להמשיך ולהגדיל כי אין לנו ארץ אחרת ואין לנו דרך אחרת. הדרך שלנו היא דמוקרטית ובדמוקרטיה נותנים מקום לכולם: אחריות הרוס היא לתת מקום למיעוט ולא לדרוס אותו. אחד הדברים ששמר על ישראל ב 75 השנה לצידו של צה"ל הייתה מערכת משפט עצמאית ועוצמתית ואנחנו חייבים להבטיח לעצמנו שתישער עצמאית ועוצמתית. אחרת לא תהיה לנו הגנה, לא בתוכנו ולא כלפי חוץ"

עוד הוסיף: למדינה הזו נגרם נזק בשסע חברתי שהולך ומעמיק ונתניהו נותן לזה להמשיך, נזק חיצוני באובדן הגיבוי המשפטי והכלכלי. אנחנו מקבלים את התמיכה הזו בזכות מי שאנחנו. אין פה אנרכיסטים ופורעי חוק, כל האנשים פה מכבדים את המשטרה. אנחנו רוצים לשדר מסר אחד לכל ישראל: אנחנו אחים. לא נוותר על הדרך המשותפת. תמיד ידענו להסתדר פה ולא ניתן לאף אחד לקלקל את מה שנבנה פה 75 שנה". גנץ סיכם את נאומו במשפט שגרם לכל הקהל להריע בקול: "עכשיו אני בטוח שאני מדבר בשמם של רבים במדינת ישראל אולי אפילו כולם, כל אחד בדרכו. אני בעד מדינת ישראל, בשביל זה אני חי וזה מה שעשיתי כל חיי".

ח"כ בני גנץ ו חבר מפלגתו ח"כ מיכאל ביטון (ימין)צילום: מתן זמיר

גנץ גם סיפר לכתב באר שבע נט מדוע החליט להגיע הערב דווקא לבאר שבע מכל מוקדי ההפגנה הגדולים יותר: "אני חושב שהמחאה חשובה לכל הארץ. אבל בבאר שבע שהיא בירת הנגב צריך לעשות עוד הרבה מהפכות, אז כשאני רואה פה היום את הקהל החזק של הנגב זה גאווה גדולה. הנגב חייב להשמיע את קולו, לכן זה דבר יפה ומרגש מאוד לראות את האלפים פה".

מי שגם נאם הערב הוא הפעיל החברתי וממארגני המחאה עידו אטיאס, תושב באר שבע. שעל רקע המחאה הזאת ואחרות הפך בשנים האחרונות לשם בולט במרחב האקטיבסטי של הנגב: "אנחנו רואים את הסדק בהנהגה ובעם, בימין הליברלי שחלקו איתנו, לבין הקיצונים שמפגעים בחפים מפשע בשטחים. זה אינו פרצופו של הימין לא בציבור ולא בהנהגה. התמיכה בהם נחלשת בכל חזית. המחאה היא של כולנו, נשים גברים ערבים יהודים ונוצרים סטרייטים ולהט"ב".

צפו בחלק מנאומו של אטיאס:

אל מול ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית היה גם ניסיון לייצר הפגנת נגד, שאליה יגיעו התומכים ברפורמה. אך ניסיון זה נכשל ואל ההפגנה שניגנו בה שירים שקראו להצביע לראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיעו שלושה איש בלבד מצויידים ברמקולים ודגלי הליכוד. למרות זאת לא נרשמה מתיחות בין המפגינים השונים. 

צילום: מתן זמיר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה