התקשרו ואמרו - ''הכלב שלכם אצלי, אם אתם רוצים אותו אתם צריכים לשלם 7,000 ₪"

$(function(){setImageBanner('b83bbeb2-433f-4449-9f8a-57239a2fdc48','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

"עברנו עלינו ימים רעים לגמרי. הפסקנו לאכול, ואני בכיתי בכל הימים האלו". כך מספרת ענת, תושבת באר שבע אשר מתגוררת בשכונת דרום יחד עם בן זוגה נתנאל. הזוג הצעיר, סטודנטים בבן גוריון שעברו לפני כשנה אל העיר מערד, מצא עצמו בסיטואציה מלחיצה במיוחד ואילולא כמה צירופי מקרים ועזרה מחברים, יכול היה המצב אליו נקלעו להיגמר אחרת לגמרי

נתנאל וענת יחד עם צצה וקספר (ימין). קרדיט - צילום פרטיהכל התחיל לפני כשבוע וחצי. אז עברו ענת ונתנאל לדירתם החדשה בשכונת "דרום" בבאר שבע. במהלך מעברם אל הדירה, נאלצו השניים לשפץ חלקים נכבדים בה. כך העביר הזוג הצעיר את ימי המעבר הראשונים שלהם, עם בית הפוך למחצה ועדות לשיפוצים מכל עבר. בין לבין, הסתובבו להם ברחבי הבית שני הולכים על ארבע חמודים במיוחד – קספר וצצה, הכלבים של ענת ונתנאל. במהלך עבודות הצביעה על הבית באותו יום רביעי, החלו לפקוד את באר שבע גשמים כבדים במיוחד. אלו גם היו הרגעים, בהם קראה ענת לקספר אשר טייל בגינה שייכנס הביתה – "היה גשם זלעפות וגם הפסקת חשמל בנוסף לכך. נכנסו אני, נתנאל וצצה הביתה וקראנו לקספר שייכנס גם הוא. קראנו פעם אחת ועוד פעם והוא פשוט לא נכנס".

נתנאל – "אני מסתכל ואני רואה שהשער של הגינה פתוח. ענת – ''לא ראינו בדיוק מה קורה, אבל רגע אחד הוא שם ורגע אחר לא". וכך באותם רגעים, החלו הזוג לחפש את כלבם בכל רחבי השכונה. נתנאל - "התחלנו לחפש אותו באותו היום ללא הפסקה וכבר אחרי שעתיים גם פרסמנו פוסטים בפייסבוק. טיילנו ברכב וברגל וגם ההורים שלנו באו לעזור לנו, וכל זה תחת גשם שוטף. ענת – "חרשנו את כל השכונה מכל הכיוונים. הלכנו אפילו עד השכונות ליד ופשוט לא מצאנו כלום".

למחרת בבוקר קם הזוג הצעיר שוב לחיפושים. עברו בין מכלאה אחת לשנייה ואפילו הגיעו עד לקיבוץ חצרים. בין לבין, החל נתנאל לעבור בין בתי השכונה ולדפוק דלת דלת, לשאול - האם מישהו ראה את קספר?. עד שהגיע יום שבת בבוקר, אז מצא עצמו הזוג הצעיר במרכזו של סחיטה כספית אכזרית בטלפון. על כך מספר נתנאל - "התקשר אליי בחור ממספר חסוי שאמר לי – 'ראיתי את הכלב שלכם בשגב שלום, ליד הכיכר השלישית'. הוא לא היה ברור לגמרי ולא כל כך הבנו מה הוא רוצה, אבל מיד התקשרנו לחבר שלנו שיחד עם בת הזוג שלו באו איתנו לשגב שלום והתחלנו לחפש אותו, בתוך השכונות. חיפשנו וחיפשנו ולא מצאנו".

כשחזרו הביתה קיבלו ענת ונתנאל שיחה נוספת ומחשידה במיוחד, בה נאמר להם – הכלב שלכם אצלנו. "לקראת שעות הערב התקשר אליי אותו הבחור ואמר לי – 'הכלב שלכם אצלי, אם אתם רוצים אותו אתם צריכים לשלם 7,000 ₪".

איך הגבתם?

"אמרתי לו שאין לי סכום כזה, כי אני בן אדם פשוט. הוא עוד ניסה להתקשר כמה פעמים ואני סיננתי אותו, בשביל להראות לו שהוא לא בשליטה עליי. הטעות שלו הייתה כשהוא התקשר ממספר רגיל. כנראה הוא לא שם לב, אבל אני ביקשתי ממנו שיישלח לי תמונה ווידאו של קספר, רק לראות שהוא בסדר".

ומה ראיתם?

"אז לשמחתנו עוד שמנו לב שקספר במצב טוב. גם זיהינו אותו דרך בליטה שיש לו במרפק. כשמדובר בכלב שלך אתה תזהה אותו גם מתוך 1000 כלבים אם צריך".

אותה שיחה מזוהה היא גם זאת שבדיעבד תעמוד לצידם של הזוג הצעיר. אחרי שכבר חשבו שעליהם לשלם סכום שאין בידם, ותוך תחושת הסחיטה המאמללת, נראה היה שמדובר בחבל הצלה – "דרך התוכנה לזיהוי שיחות גילינו איך קוראים לבחור שסוחט אותנו, ואחרי בירור נוסף אפילו הבנו שהוא מתל שבע".

חשבתם ללכת למשטרה?

"בוודאי. התקשרתי מיד לחבר שלי שמכיר קצין בכיר במשטרת באר שבע. האבסורד הגדול הוא, שאותו בכיר אמר לי בעצמו 'שהמשטרה לא תעשה שום דבר ושאין להם את הכוחות לכך'. אז כן, חשבנו לפנות, אבל אנשים מדרגים בכירים פשוט אמרו שאין טעם".

זה אכזב אותכם?

"ברור. נכון, אז לא פנינו באופן רשמי אז קשה לבוא אליהם בטענות, אבל אם אנשים מתוך הארגון אומרים שאין טעם אז מה נעשה? למי נפנה?"

הודעה שפורסמה בעקבות היעלמותו של קספר. קרדיט - תוכן גולשים (ע"פ סעיף 27א')אז לאחר שהבינו שאין מי שיגבה אותם, החליטו השניים לפעול על דעת עצמם ולהראות לזה שסוחט אותם שהכדור בידיים שלהם עכשיו – "שלחנו לו הודעה שעם כל המידע שיש לנו עליו, אנחנו הולכים למשטרה ומגישים נגדו תלונה. הוא מיד התחיל להיתמם ולומר שהוא רק ניסה לעזור. אחרי שעתיים כבר התקשר אלינו בחור אחר, מבוגר, ואמר לנו שלא צריך לערב משטרה, כי מדובר רק בילדים צעירים שעשו שטויות. הוא גם עדכן אותנו שהכלב אצלו ומחר בבוקר ניפגש והוא יביא לנו אותו".

אז נתנאל נענה לשיחה, ולמחרת הוא פגש את אותו הבחור בפאתי שכונה ג'. כשנפגשו לבסוף, פתח נתנאל את בג'אז הרכב, והנה הוא – קספר. מעולף ומעורפל, אך בריא ושלם. כשחזר הביתה, ענת לא ידעה עצמה מרוב אושר. מספר ימים היא לא אכלה ולא ישנה. על כך היא מספרת – "אלו היו ימים גרועים ממש. לא הצלחתי להפסיק לבכות, וגם לא אכלתי ולא ישנתי. חשבתי לעצמי – איפה קספר? האם הוא בריא? האם הוא חי? כל כך שמחתי שהוא חזר ועכשיו אנחנו שוב ביחד".

עולות המון שאלות מתוך המקרה של ענת ונתנאל. הם מספרים, כי הם עדיין לא יודעים מי עשה זאת ולמה – ''יש המון שאלות אבל אין יותר מידי תשובות. אף אחד לא רוצה להיות במצב כזה, ואילולא אותו הבחור לא היה מתקשר בשיחה מזוהה, כנראה שהיינו צריכים לשלם המון כסף, שאין לנו באמת מאיפה להביא אותו".

חמור מכך, לטענתם מדובר בשיטה כמעט סיסטמתית לפי התיאור שלהם – "במהלך הימים האלו נחשפנו דרך הקבוצות בפייסבוק, להמון מקרים דומים לשלנו שבהם בעלי כלבים נסחטו על ידי גנבים. ואלה שאמורים לעזור פשוט לא עושים כלום. כי הם לא יכולים או כי הם לא רוצים, אחד מהשניים".

נתנאל מוסיף – "באמת שאם לא חברים שלנו ועוד כמה אנשים טובים בדרך, ספק אם היינו מחזיקים מעמד. זה גם ערער את תחושת הביטחון שלנו בצורה חד משמעית. זה ג'ונגל ואין פה חוקים. מישהו פשוט בא, לקח לי את הכלב ואתה נשאר חסר אונים. גם מפחיד להסתובב פה בלילה לבד ולמרות שהשכונה מקסימה ויש שכנים טובים, זה משאיר תחושה מאד לא נוחה. אתה לא רוצה לחיות בפחד, אבל מה נעשה? נתקין מצלמות? נשים חוטי תיל? אתה לא יודע מתי בפעם הבאה מישהו פשוט יבוא וייכנס אלייך הביתה".

קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b460b1ee-cf61-437a-8a7c-1461158c4c51','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה