משה ינאי בישיבת המועצה האחרונה: "יש לתת קדימות במכרזים לתושבי העיר"

$(function(){setImageBanner('f5f5ce1e-5427-4235-975d-f014affb98da','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בישיבת המועצה אמש, דנו חברי מועצת העיר באר שבע במספר נושאים, בהם - הארכת החכירה בשוק העירוני, עליו אמר רוביק דנילוביץ' - "אנחנו מתכננים לעשות ממנו מרכז תרבות רציני לחלוטין", בעיית הפקקים בעיר - "יש דרכים עם חמישה רמזורים, שפשוט לא מאפשרים זרימה יציבה של תנועה" ומי טען כי אוהדי באר שבע חונים בקריה החרדית ביום שבת?

צילום ארכיון באר שבע נט ישיבת מועצה

אמש (ד') ערכה עיריית באר שבע את ישיבת המועצה הראשונה שלה לשנת 2022, כשבטווח העלו חבריה מספר נושאים חשובים על סדר היום. בעקבות עליית התחלואה מנגיף הקורונה, מספר רב מחברי המועצה נעדר עקב המצב.

בפתח הישיבה, בחרה סגנית ראש העיר ואחראית תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר לברך מספר חברי מועצה על ימי ההולדת ההולכים וקרבים. בין הנוכחים שבורכו היו סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה – גדי מזוז, חבר המועצה ומנכ"ל עמותת הפועל ספורט למקומות עבודה מחוז ב"ש והנגב - אברהם וינברגר. כמו כן,  גם חברת המועצה פנינה פחימה, הלוא היא יו"ר ועד עובדי מחוז דרום של קופ"ח כללית, בורכה בברכת יום הולדת וכמובן אחרון וחביב: ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שיחגוג ב-24 בינואר יום הולדת 51.

הנושא הראשון שעלה על סדר היום היה בקשתו של יו"ר האופוזיציה, משה ינאי, להחיות בחזרה את השוק במדרחוב קק"ל בעיר העתיקה. לטענת ינאי, פנו אליו מספר בעלי דוכנים, אשר לדבריו טענו בפניו כי "החזרת השוק ברחוב קק"ל הינה הזדמנות עסקית להמון בעלי עסקים בעיר". נראה היה כי ישנה הסכמה כוללת בין חברי המועצה, אך עם זאת שמעון בוקר, סגן ראש העיר אמר "נכון שהדבר ראוי, אבל היות שהתנהלות הסוחרים הייתה לוקה בחסר, צריך לבדוק איך עושים את זה בצורה הנכונה". מי שהסכים עם בוקר היה רוביק עצמו, שטען כי הרעיון הוא כמובן נהדר, והוא תומך בכך, אך גם "שכפי שהשוק נוהל בעבר, אי אפשר שזה יימשך", והוסיף כי הנושא ייבחן.

חלק מתהליך מתמשך, עבודות ברחוב קק"ל. קרדיט - עיריית באר שבעבהמשך, העלה ינאי הצעה חשובה נוספת לפיה, יש לתת קדימות במכרזים לתושבי באר שבע. לפי ינאי, יש מגמה גורפת לפיה בעלי עסקים תושבי באר שבע אינם זוכים במכרזים, וכי יש לבחון כיצד ניתן לקדם עשייה מקומית על חשבון אנשי עסקים שהינם "מחוץ לעיר". עוד הוסיף, כי במהלך ישיבה של וועדת המכרזים, סוכם כי תינתן קדימות לתושבי באר שבע בנושאי מכרזים שונים, אך בפועל הדבר אינו קרה. לטענתו – "רק התל אביבים זוכים במכרזים". הוויכוח החל להתלהט לאור דבריו של ינאי. בעקבות כך, ד"ר רותי פרנקל, חברת מועצת העיר ויו"ר ועדה למאבק בנגע סמים מסוכנים, אשר בין היתר יושבת בוועדת המכרזים, טענה כי הוועדה עובדת ביסודיות, ועד כה פעלה באופן מקצועי לחלוטין. בתגובה לכך אמר ינאי, כי הוא לא תקף אישית אף אחד מהוועדה, והוא רק מתייחס נקודתית לטענותיו.

רוביק טען, כי הוא יודע על מה מדובר, וציין כי הנושא עלה מול שרת הפנים איילת שקד, בביקורה האחרון בבאר שבע. עוד שיתף רוביק, כי בעירייה כבר ביררו כיצד אפשר על פי חוק "לתעדף" עסקים מקומיים, ולהשאיר את העבודה כאן בבאר שבע.

עוד נושא שעלה לסדר היום, הוא בעיית הפקקים בעיר. לאחרונה, עקב מספר עבודות פיתוח שנעשות בעיר בין היתר, נראה כי מצב הפקקים הולך ומחמיר, וכי מיום ליום נסיעה בתוך באר שבע נהפכת לאיטית ומסורבלת יותר ויותר. מי ששוב העלה שאילתה בנושא היה משה ינאי, שטען – "משעה 07:15 עד 08:30 יש פקקים נוראיים, וכך גם בסביבות השעה 17:00". ינאי הציעה כי ראש העיר, אגף הפיקוח ומשטרת ישראל צריכים לשקול להעמיד שוטר בצמתים הבעייתיים. לטענת ינאי, "הצבת שוטר למשך 30-40 דקות בבוקר יכול בקלות לשחרר את הפקקים, שלאחרונה נהפכים ליותר ויותר חמורים". "כמו בכל עיר, גם בבאר ישבע יש שעות עומס, זה ידוע לנו" אמר רוביק בתגובה, והוסיף "צריך לטפל בנושא עם תכנית מסודרת, שתבחן את מעגלי התנועה הבעייתיים של העיר, ושקילת הפיכת מעגלי תנועה לצמתים מרומזרים". חבר מועצה אחר טען, כי לטענתו הבעיה היא באופן הצבת הרמזורים בעיר – "יש דרכים עם חמישה רמזורים, שפשוט לא מאפשרים זרימה יציבה של תנועה". לבסוף ציין רוביק, כי "למרות כל הפתרונות הטכנולוגיים, כל עוד כמות הרכבים בכבישים תמשיך להיות כה גדולה, כל שנותר זה רק לנסות לתת פתרונות".

"בעיה שנהפכת לחמורה מיום ליום", פקק תנועה בתוך בבאר שבע. קרדיט: צילום פרטי בין לבין, חבר המועצה שמעון טובול סיפר, כי הגיעו אליו טענות רבות מצד תושבי הקריה החרדית, אשר לטענתם יש בעיה חמורה של חנייה בזמן שהפועל באר שבע משחקת בימי שבת. לטענת טובול – "קרו מספר מקרים בהם אוהדי הקבוצה, אשר הגיעו לאצטדיון טרנר (אשר שוכן בצמוד לקריה), החנו את רכביהם ביום שבת, בתוך שטח הקריה, מה שיוצר בעיה בפני תושבי האזור". בתגובה לכך אמר ראש העיר – "אפשר לחלוטין לעשות הסברה בנושא בפני האוהדים, ואני בטוח שהם ייקחו את זה לתשומת ליבם".

כמו כן, בעקבות הצעת החוק בנושא הארכת החכירה בשוק העירוני, עלה נושא חשיבות השוק לשיח במועצה, ונראה היה כי יש הסכמה כוללת בין חבריה, ובהם גם ראש העיר שאמר – "השוק העירוני עבר מהפך מדהים, ואנחנו מתכננים לעשות ממנו מרכז תרבות רציני לחלוטין. לדעתנו, האזור הזה צריך להיות אייקון באר שבעי לכל דבר ועניין". חבר המועצה גדי מזוז, טען לעומת זאת, כי בעוד חשוב לפתח את השוק, יש לקחת את נושא הביטחון בחשבון. לטענת מזוז – "בכל בוקר, יש בתחתית השוק קרוב ל-500 פלסטינאים, שמסתובבים ללא מעש, והמשטרה לא עושה כלום". על כך אמר דנילוביץ' בתגובה – "שיפור השוק יגיע על כל היבטיו, גם במובן הבטחוני כמובן".

השוק העירוני באר שבע. קרדיט - נועה גבאי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה