הפוסט שהרעיד את הרשת: אלינה רחמים מב"ש מחפשת תורם כליות לאמה החולה

$(function(){setImageBanner('5fc80510-9a99-427b-b90c-11a117712717','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לפני כעשרה ימים, פורסם בפייסבוק פוסט מרגש שכתבה אלינה רחמים מבאר שבע, שבו היא מפרטת בסיפור חייה של אמה סבינה, בת 67, שאובחנה  לפני מספר שנים כסובלת מאי ספיקת כליות ומחפשת לה תורם.ת או מי שמכיר תורם כדי להציל את חייה, ובד בבד מספרת על כל השנים במאבק לחיים עם מטרה אחת עיקרית והיא לזכות בשנים של חיים והנאה מהנכדים שעוד יבואו. "אמא שלי, הלביאה הפרטית שלי, זקוקה להשתלה כליה ואנחנו מחפשים תורמ.ת". רשמה בפוסט המעצים. "מאותה נקודה של אבחנה התחיל לו מסע מורכב, רצוף באתגרים, קשיים ורגעים של חוסר ודאות. זה מסע שאתה לא יכול להתכונן אליו, אבל לגמרי יכול לבחור איך לנהל אותו. ואמא שלי? היא לא אחת שמוותרת בקלות!

 

 אלינה רחמים עם אמא סבינה הזקוקה להשתלת כליות. צילום: פרטי

עוד רשמה אלינה רחמים בפייסבוק שהפעים כל לב בסביבה: "לאורך כל הדרך אמא מגלה כוחות נפש אדירים, שמחת חיים, חוסן ולא נכנעת אפילו לרגע. היום אנחנו בפתחו של פרק נוסף במסע הזה בו אמא זקוקה להשתלת כליה שתאפשר לה לחזור לחיים מלאים, בלי דיאליזה ובלי מגבלות. איך אתם יכולים לעזור? - העלו את המודעות לנושא. - תפיצו את הפוסט הזה! עם חברים, משפחה וברשתות החברתיות. - שתפו אותנו אם אתם מכירים מישהו שמתאים לתרום".

ספרי לי על מסע החיים של אמא

"אמא שלי עלתה לארץ והתגוררה במצפה רמון עם משפחתה כל החיים. לפני שנתיים נאלצנו לעזוב בגלל מצבה הרפואי, כי לא הייתה שם אפשרויות להמשיך לנסוע כל כך הרבה פעמים בשבוע לטיפול שקיים רק בבאר שבע. בשנתיים הראשונות אמא הייתה נוסעת שלוש פעמים בשבוע באוטובוס עד באר שבע כדי לעבור דיאליזה במכון 'נפרומור', כי בסורוקה היה ניתן לעבור רק אם היית מאושפז. אמא שלי עבדה 30 שנה במחלקת רווחה במצפה רמון כעובדת בעניייני זכאות והמשיכה לעבוד עד שלא יכלה יותר בגלל הטיפולים המרובים. גם מערכת החיסון הלכה ונחלשה, אז עברו לגור בבאר שבע לפני שנה וחצי, כי הבנו שהיא חייבת טיפול רפואי מציל חיים".

מה גרם לשינוי המהותי מצב הבריאותי?

"הכל התחיל כשאמא חטפה התקף לב בחודש יולי. היא עברה לאחר מכן צנתור ואז אבחנו שהכליות שלה לא מתפקדות. לכן החליטו שהיא חייבת להתחיל דיאליזה".

שזה שינה את פני החיים

"בחודשים הראשונים את כבר מבינה שאמא עם מחלה כרונית בבית ומדובר באדם קרוב שצריך לעשות הכל בשבילו. זה השפיע על כל המשפחה כי כולנו היינו סביבה. כל הזמן בדקנו מה עושים עם זה, איך מתנהלים במציאות. אמא כל חייה הקדישה את החיים לבית, לילדים ולעבודה, וביום אחד זה נלקח ממך והחיים משתנים ב180 במעלות. משאלות פרקטיות של מי לוקח אותה לבית החולים, מה הליווי הנדרש, מי הרופאים שמטפלים ועד שאתה מבין שזה פשוט להיות המנהל של המחלה. זה לעבור איתה הרבה בדיקות, הרבה רופאים וגם להיות איתה כשחטפה התקף לב ולא היה ניתן לעשות השתלה עד שרואים שהלב חוזר לתפקוד ויכול לעבור השתלה."

למה היה חשוב לך לפרסם את הבקשה למציאת תורם.ת ברשתות החברתיות?

"ברגע שקיבלנו אישור שאמא כשירה לעבור השתלה, פרסמתי בפייסבוק שלי וביקשתי גם מחברים לשתף בקבוצות. במקביל פנינו לארגון 'מתנת חיים' - ארגון עצמאי שעובד עם בתי חולים בארץ ומנגיש אותם עם אנשים שרוצים לתרום. גם שם יש זמני המתנה לא נורמליים".

היו עד עכשיו פניות חיוביות?

"היו שלוש אופציות שלצערי נפלו. אחת בגלל מצב רפואי לא תקין, שניה כן הייתה עם התאמת סוג דם, אבל הייתה לתורמת מחלת רקע שמנעה את ההשתלה. ושלישית את אמא להשתלה בהצלבה, אך לא יכלה להמשיך בשל נסיבות חיים אישיות".

האכזבה לא קלה כל פעם

"זה מביא לכל מיני שברוני לב, אבל את מבינה שאין מה לעשות. רק להמשיך לחפש".

ספרי על אמא הלוחמת

"אמא שלי היא אישה חפצת חיים ויש לה כוחות נפש אדירים. אמא רוצה בחיים האלה, רוצה להיות חלק מהבית, ללוות ילדים ונכדים שיהיו בעתיד. היא לא כזו שנכנעת. אפשר בקלות ליפול למרה שחורה אחרי כל התהליכים שהיא עוברת, אבל היא בדיוק ההיפך, כי היא נותנת כוחות עצומים בכוחות שמגלה על עצמה. אנחנו רוצים לשמור עליה שתהיה בריאה ולתת לה חיים מלאים בלי מגבלות ובלי דיאליזה. חשוב להגיד שאמא באה ממקום חיובי מתוך מסע שהוא מורכב מקשיים ואתגרים שאתה לא יכול להתכונן אליו, אבל יכול לבחור איך לנהל אותו. אמא לא מוותרת בקלות, לא על עצמה ולא על החיים. יש בה כוחות נפש אדירים והיא רוצה לאפשר חיים מלאים. היא אישה אדירה ומעוררת השראה. חשוב שיראו שיש דרך טובה, חיונית וחיובית לעבור תהליכים כאלה קשים כמו מחלה כרונית במשפחה".

מצורף קישור למידע על התהליך, בדיקות ההתאמה, ההכנות, הניתוח עצמו, ההחלמה והזכויות שמגיעות למי שתורם https://th.adi.gov.il/ 

אלינה זמינה לכל שאלה ועניין: 054-7882042.

תודה רבה לכל מי שמשתף, תורם ומפיץ את הבשורה!

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3b03dce0-4249-4ad9-92f5-5a1b9f2f99ae','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה