הוויכוח הסתיים עם דקירה בצוואר: רוצחו של אבי סאביוב ז"ל נשלח ל-22 שנה בכלא



דוד אשטה מנתיבות מואשם כי דקר למוות את אבי סאביוב במרכז המסחרי בנתיבות, זאת בעקבות וויכוח קודם שהתפתח בין השניים. מההליכה בסמטה הצדדית, דרך הוויכוח הקולני ועד הרצח המזעזע - שלב אחר שלב, הפרטים המלאים בפנים

זירת הרצח בנתיבות. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'הצדק נעשה: בית המשפט המחוזי בבאר שבע שפט השבוע את דוד אשטה, תושב נתיבות ל-22 שנים בכלא, זאת בעקבות רציחתו של אבי סאביוב בתוך מרכז מסחרי בעיר, זאת בעקבות וויכוח שהתפתח בין השניים. סאביוב , היה בן 36 במותו והותיר אחריו אישה ושני בנים.

על פי כתב האישום, בין אשטה לסאביוב ז"ל היה סכסוך מוקדם, שמקורו אינו ידוע במדויק. הרצח המזעזע התרחש באמצע חודש ספמטבר 2019, כאשר סאביוב שהה בכניסה למרכז "נתיביון" בעיר. באותו הזמן, הגיע אשטה יחד עם אדם אחר למרכז. בעוד חברו של אשטה יצא מרכבו והתקדם לכיוונו של סאביוב, בשלב זה הגיח אשטה לזירה מכיוון סמטה צדדית כשהוא מחזיק סכין בידו. כשהגיע אשטה מטרים ספורים ממנו, הוא קרא לעברו של סאביוב "בטון מאיים", כך לפי כתב האישום.

באותו הרגע, שבר האחרון בקבוק בירה שהיה בידו, תוך שהוא מתקדם לעבר אשטו וחברו. בתגובה לכך, הניף אשטה את הסכין מול סאביוב המנוח וביקש ממנו שישליך מידו את פיית הבקבוק. סאביוב הסכים להניח את הבקבוק, בעוד אשטה עצמו הפנה את להב הסכין לכיוון האמה שלו. בהמשך נטען, כי השניים התקדמו מספר מטרים בסמטה, לכיוון החניה האחורית של הנתיביון, ונעצרו בעודם בסמטה. בשלב זה החל ביניהם וויכוח קולני, במהלכו הניף אשטה את הסכין ודקר באמצעותה את סאביוב בחלק השמאלי של צווארו.

בעקבות הדקירה, החל סאביוב חסר האונים לדמם ולחרחר. כתב האישום המתוקן שהוגש לאחרונה הוסיף ותיאר, כי מיד לאחר-מכן, אשטה נמלט מהמקום דרך החניה האחורית של הנתיביון, ורץ לכיוון הרכב, כשהוא צועק לחברו לבוא עמו והשניים נמלטו מהזירה. רגעים לאחר מכן, בעודו מדמם בצורה קשה, המשיך סאביוב ללכת מספר מטרים עד שנפל על הקרקע ואיבד הכרתו. הוא פונה באמבולנס של "איחוד הצלה", כשהוא מונשם, לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע, שם נקבע מותו.

זירת הרצח. קרדיט - אליאור כהן

אבי סאביוב ז"ל. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

על פי פרטי כתב האישום, מותו של סאביוב נגרם כתוצאה מהדקירה בצווארו, אשר עברה דרך שרירי הצוואר האחוריים, הוושט, הקנה ובלוטת התריס. מותו של סאביוב הותיר את תושבי נתיבות בהלם, והוא הובא למנוחה אחרונה בבית העלמין בעיר. מאות הגיעו ללוות אותו, כולל אשתו ושני בניו. אשטה, נעצר מספר ימים לאחר מכן ובחקירתו טען להגנה עצמית.

בית המשפט ברשותו של צוות השופטים ואגו, אינפלד וחזק - לא קיבלו את טענותיו של אשטה כי דקירתו של סאביוב הגיע 4 שנים לאחר שהוא בעצמו דקר אשטה באירוע אלים נוסף שהתרחש בין השניים. אשטה, בעזרת עורך דינו, בני זיתונה, טען כי אשטה חש שסאביוב מתכנן לפגוע בו שוב - "הנאשם טען לפחד רב מצדו, מפני המנוח, בשל אירוע העבר, ושהדקירה הייתה, לפיכך, אקט הדיפתי, ספונטני ולא מתוכנן, משסבר, או דימה, שגם אחרי השלכת פיית הבקבוק, מידו של המנוח, בשלב הראשון של המפגש, עדיין נותר בידו שבר בקבוק, או, שהמנוח הרים דבר מה מהרצפה. הוא טען כי זיהה תנועת גוף של המנוח, שאותה פירש ככוונת תקיפה כלפיו, ועל כן פעל כפי המתואר. לשיטתו - הדקירה "ההדיפתית" לא נועדה לחבול במנוח, באורח קשה, ובוודאי - שלא להמיתו''.

בית המשפט לא קיבל כאמור את טענותיו של אשטה, ובהכרעת הדין נכתב כי: "הנאשם, כבן 31 כיום, וצבר כבר הרשעות בעברו. דרך האלימות הפלילית אינה זרה לו. הרצח בוצע זמן קצר לאחר ששוחרר ממאסר בשל עבירת נשק". לאחר מכן, גזר בית המשפט על אשטה 22 שנים, כולל פיצוי בגובה רבע מיליון ש"ח למשפחתו של סאביוב. צוות השופטים התחשב בכך שאשטה התנצל בפני המשפחה.

הלוויתו של סאביוב:

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה