ההסתה ממשיכה: 6 כתבי אישום כנגד אזרחי ישראל שתמכו בחמאס

$(function(){setImageBanner('453ae9c3-d147-4617-a012-ad9f1d007a3c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

פרקליטות המדינה ממשיכה לפעול בנחישות נגד עבירות ההסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור.

בית המשפט המחוזי באר שבע צילום ארכיון

במהלך סוף השבוע והיום הגישה הפרקליטות שישה כתבי אישום בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור וביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. כתבי האישום אושרו ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, ובסך הכל מתחילת הלחימה הוגשו 52 כתבי אישום.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום כתב אישום נגד לייל תמימי, תושבת אילת בשנות ה-20 לחייה, בגין הסתה לטרור. הנאשמת היא קרובת משפחה של עודאי תמימי, מחבל אשר ביצע פיגוע במסגרתו נהרגה החיילת נועה לזר בשנת 2022, ולאחר מכן בניסיון פיגוע נוסף נהרג במהלך חילופי אש עם מאבטחים. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענבל חיים, בשבת השחורה הנאשמת העלתה תמונה של קרוב משפחתה, יחד עם מייסד ארגון הטרור "גוב האריות" ולצד מספר מחבלים נוספים, לצד הכיתוב: "מה היה קורה אם הייתם איתנו", כאשר ברקע מתנגן השיר "לשמור את אחי בידיים, חסר לי חבר יקר בוכה עליך".

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום כתב אישום נגד פאדי שקיראת, תושב ירושלים בשנות ה-30 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אסף סוויסה, הנאשם, שלו כמעט 2,000 אנשי קשר, פרסם בווטסאפ שלו מספר פרסומים המביעים אהדה והזדהות עם מעשי טרור וארגון הטרור חמאס. באחד הפרסומים נראית תמונה של אחד החטופים יושב במראה מפוחד ומבוהל, כאשר על גבו מונחת יד, וברקע כיתוב בערבית, הלועג באכזריות לחטוף: "ישנתי ומצאתי את עצמי בבית החולים 'אלשיפאא' בעזה". כמו כן התייחס לשבויות: "הבנות חיית מחמד בעזה", בצירוף ארבעה סמלילים דומעים מצחוק.

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה היום כתב אישום נגד ראמי אלנסאסרה, תושב ערערה בשנות ה-40 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מיכל אפלבוים, הנאשם פרסם בחשבון הטיקטוק שלו שני סרטונים המביעים תמיכה ואהדה למעשי טרור ולארגון החמאס. באחד הסרטונים נראה הנאשם לצד הכיתוב ""אלוהים תהיה עם אחינו בעזה ותביא את ניצחונם, הו אלוהים, גשמי ברכה בכפר עארה". ברקע נשמע קול גבר, האומר בערבית: "אלוהיי זו בקשת נעשק נשלחה אליך ואנו שכחנו ממנה והוא לא שכח אותה, אל תקלו ראש בבקשת נעשק, אל תקלו ראש בבקשת נעשק, בקשת הנעשק לא תושב".

כתב האישום הרביעי היום הוגש ע"י פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נגד אכרם אבו חרשיק, תושב העיר בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הילי ברגמן, הנאשם פרסם בווטסאפ שלו, אשר מנה כ-2,700 אנשי קשר, סטטוס ובו תמונת חטופה נלקחת לתוך ג'יפ, לצד הכיתוב: "אל תרחמו על היהודים בגלל מה שראיתם. זכרו מה שהם עשו לבת חברון ולבת ירושלים במסגד אל אקצא... ביננו לבינם הרים של גופות, ים של דם ונקמה ארוכה".

ביום שישי הגישה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) כתב אישום נגד אברהים אבו סנינה, תושב העיר בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עפרי מלצר, הנאשם פרסם בחשבון הטיקטוק שברשותו סרטון בו נראים עצורים המובלים אזוקים בהר הבית, ולאחר מכן תמונות של חיילי צה"ל חטופים ע"י מחבלי חמאס לרצועת עזה מה-7 באוקטובר. בסרטון מופיע הכיתוב: "עין בעין ושן בשן", לצד צעקות "אללה הוא אכבר", ואמירות כגון: "אם יש להם צבא של אריה, אנחנו יש לנו צבא שאין כמוהו ואלוהים איתנו".

ביום שישי הגישה פרקליטות מחוז צפון (פלילי) כתב אישום נגד תאופיק זועבי, תושב נצרת בשנות ה-30 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, בשבוע הראשון של המלחמה, מספר פוסטים הכוללים דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי הטרור ולארגון החמאס. באחד מהם שיתף הנאשם פוסט ובו תמונה של רעול פנים מכוסה בכאפיה, מניף דגל גדול של פלסטין לצד דמויות נוספות, ומעליה הכיתוב: "הניצחון של אלוהים קרוב". עוד באותו יום שיתף פוסט ובו ציור של טרקטור הפורץ את גדר הגבול עם עזה, עליו מונף דגל פלסטין, ומעליו הכיתוב: "הבולדוזר".

 

חקירתם המהירה של המקרים והגשת כתבי האישום הם פועל יוצא של הנחיית פרקליט המדינה לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח ותמיכה במעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית. הפרקליטות שבה ומדגישה כי תפעל בכל האמצעים נגד כל אדם אשר יביע דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, או שיזדהה עם ארגון טרור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c1c36b95-950d-4b34-b838-697a5c0b3b99','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה