בעקבות ליקויים בטיחותיים חמורים, הלימודים בכרמית הושבתו: "מה מחכים, שאחד הילדים יתחשמל למוות?"

$(function(){setImageBanner('b7a1593c-51d9-4b57-96f4-e9bbfc68f4cc','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

למרות שתושבי היישוב טוענים כי כבר התריעו מזה חודשיים על מצב האחזקה בבית הספר, אף אחד לא נענה לטענותיהם. כעת, בעקבות הגשם העז שירד אמש - סירבו ההורים לשלוח את הילדים, מחשש לחייהם עקב הליקויים הרבים. כל הפרטים על הסאגה ביישוב היוקרתי

הליקויים בבית הספר בכרמית, הבוקר. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'הגשמים הגיעו גם ליישוב כרמית, והלימודים הושבתו בידי התושבים המודאגים. הסיבה - מפגעים וליקויים בטיחותיים בשטח בית הספר "יצחק נבון" ביישוב. ההחלטה על השבתת הלימודים התקבלה אתמול בלילה בידי וועד ההורים בבית הספר, שהחליט כי הוא אינו מוכן לסכן את הילדים. 

''פסולת בניין, מסמרים פזורים, ברזלים, ארון חשמל פרוץ, גדרות נמוכים, פרצות בגדרות ותקלות שאנחנו חוזרים ומתריעים עליהן ומקבלים אפס התייחסות או טיפול מצד המועצה'' - כך נכתב בהודעה שהועברה בידי יו"ר וועד ההורים ביישוב והגיעה לידי באר שבע נט. מההודעה עולה כאמור, כי הליקויים החמורים כבר הועלו בעבר בפני מקבלי ההחלטות במועצת מיתר, אך נראה ששום דבר לא נעשה. 

בתוך כך, הבוקר התעוררו ההורים למציאות מסוכנת, בה הוצפו מגרשי הכדורגל בבית הספר, כאשר גם ארונות החשמל במקום נותרו פתוחים וחשופים לגמרי. ממידע שהגיע לידי באר שבע נט עולה, כי למועצת מיתר הוגש לפני חופשת חנוכה  דו"ח ליקויים עם דרישה לנצל את ימי החופשה בחג, שכן הליך דומה התרחש בבית הספר היסודי במיתר. 

עם זאת, נראה כי מועצת מיתר לא פעלה כלל בתוך תחומי בית הספר, והבוקר, לאחר יממה בה ירדו ממטרים כבדים באזור - גילו ההורים כי לכל הליקויים התווספו גם כמה חדשים, בהם - ''שקעים שנוזל מהם מים עם סכנת התחשמלות, הצפות שמייצרות מים בעומק של כמעט 40 ס"מ, בוץ טובעני, דשא סינטטי ששקע ומייצר סכנת טביעה ועוד המון סכנות קטנות וגדולות שהופכות את המבנה ואת שטח בית הספר לבלתי כשיר לפעילות'', כך נכתב בהודעה שהועברה להורים ביישוב. 

מגרש הכדורגל ובו ארון חשמל הוצף. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

בעקבות כל אלו, בחרו ההורים בצעד חריג להשבית את הלימודים, ובכך להשאיר את הילדים בבתיהם. אחד מתושבי היישוב, שבנו לומד בכיתה ד' בבית הספר, סיפר לפני זמן קצר לבאר שבע נט: "כבר לפני מספר חודשים התרענו על מה שהולך לקרות, אבל אף אחד לא התייחס. אתמול קיבלנו לקראת השעה 10 בלילה הודעה שהלימודים מושבתים והתחלנו לחפש אלטרנטיבות. אני ממש חששתי לשלוח את הילד שלי, רק לחשוב מה היה קורה אם הייתה נופלת התקרה או משהו דומה. מה מחכים, שאיזה ילד היה מתחשמל למוות?. עכשיו בטח ישימו פלסטר ויגידו לנו להמשיך בחיינו כרגיל''. 

הבוקר, לאחר השבתת הלימודים והרעש הרב שיצרו לההורים - הגיעו ראש מועצת מיתר, שמעון מזוז יחד עם מהנדס המועצה לבקר במקום ולבחון את הליקויים השונים. פנינו למועצת מיתר על מנת לקבל מהם הבהרה לטענות הקשות שהועלו בכתבה וזוהי תגובתם: '' בית הספר יצחק נבון בכרמית הינו בית ספר חדש, מודרני וצומח.
כמויות הגשם הגדולות של הימים האחרונים הביאו איתן רטיבות וכך התגלו אזורים שבהם יש לתקן שיפועים, לבצע איטומים וכד'.

''עמדת המועצה היא כי ניתן היה לקיים את הלימודים היום, היות והרטיבות המדוברת הייתה ב-3 כיתות בלבד, מתוכן אחת שלא לומדים בה, כך שאפשר היה למצוא פתרון ללמידה, עד להשלמת הטיפול במקורות הרטיבות. מבדיקה שנעשתה הבוקר (שלישי) על-ידי מהנדס של הקבלן שבנה את ביה"ס, עלה כי יש צורך לתקן שיפועים ולאטום גגוני בטון מעל החלונות, עליהם נקוו מים שחלחלו אל שלוש הכיתות''.

עוד נמסר מהמועצה: ''צוותי המועצה והקבלן כבר התחילו לטפל בנזקי הגשם וברטיבות הבוקר, דבר שהתאפשר בזכות מזג האוויר הנאה. נוסיף לבנות, לפתח ולטפח את ביה"ס שנחשב, ובצדק, לאחד מן היפים, החדישים והאיכותיים באזור''.

גם משרד החינוך היה מעורב הבוקר בנושא, וזוהי תגובתו: ''תחזוקת מוסדות החינוך הנה באחריות המועצה המקומית. לנוכח החלטת נציגות ההורים שלא לשלוח את ילדיהם אל בית הספר היום, הורה משרד החינוך, בשיתוף עם המועצה המקומית, לקיים לתלמידים למידה מרחוק. הבוקר קיימה המועצה המקומית סיור לבדיקת הליקויים ולתיקונם''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה