האם תושבי באר שבע נוסעים פחות בתחבורה הציבורית בגלל הקורונה?

$(function(){setImageBanner('ec5a7e67-7d0b-473a-ba44-1365dd3b62b8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לרגל יום התחבורה הציבורית עמותת אור ירוק ערכה סקר שבחן את שיעור המשתמשים בתחבורה הציבורית. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לשפר את מערך הסעת ההמונים בישראל גם בימי הקורונה וגם לאחר מכן". אז כמה מתושבי באר שבע לא נוסעים באוטובוס בגלל הקורונה?

מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק לרגל יום התחבורה הציבורית הבין לאומי שיחול ב-22 בספטמבר, עולה כי אזרחים רבים מדירים את רגליהם מנסיעה באוטובוס בשל החשש מהקורונה. הסקר נועד לבחון לאורך זמן את שיעור המשתמשים בתחבורה ציבורית בישראל ואת החסמים לשימוש בתחבורה ציבורית.

"הקורונה גורמת לרבים לצמצם את השימוש בתחבורה הציבורית ואף לזנוח אותה לטובת הרכב הפרטי וזאת בשל החשש הגדול מהידבקות. תחבורה ציבורית טובה וזמינה היא הכרחית לצמצום עומסי התנועה, להפחתת זיהום האוויר ולהורדת תאונות הדרכים", אמר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, "במשך שנים ממשלות ישראל הזניחות את תחום הסעת ההמונים ועודדו שימוש ברכב הפרטי ולכן רבים לא עושים שימוש בתחבורה הציבורית כי היא לא נוחה ולא זמינה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לשפר את מערך הסעת ההמונים בישראל גם בימי הקורונה וגם לאחר מכן. ככל שנצליח להעביר אנשים מהרכב הפרטי לשימוש בתחבורה ציבורית נחסוך למשק כסף רב וגם נציל חיים. זוהי השקעה כלכלית שתחזיר את עצמה במהירות".

אזור באר שבע והדרום: 44% מתושבי באר שבע והדרום מודים שהם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית בשל הקורונה

  • חוששים מהקורונה – 44% מתושבי באר שבע והדרום מודים שהם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית בשל הקורונה. 30% טוענים כי הקורונה כלל לא משפיעה עליהם.
  • תושבי באר שבע והדרום העניקו את הציון הממוצע הנמוך 3.96 להתנהלות המדינה בתחום התחבורה הציבורית במשבר הקורונה.
  • ל-36% מהנשאלים אין תחבורה ציבורית זמינה מהבית אל מקום העבודה או הלימודים
  • 67% מהנשאלים טוענים כי הרכב הפרטי הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם, 25% מדווחים שאוטובוס הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם. 2.8% מדווחים שרכבת היא אמצעי התחבורה העיקרי שלהם, 1.9% מדווחים שהם  הולכי ברגל, ו-0.9% נוסעים על אופנוע או קטנוע ו-0.9% רוכבים על אופניים.
  • בקרב מי שלא משתמש בתחבורה הציבורית, הסיבות לאי השימוש:

בתחבורה ציבורית צפוף מדי

34.2%

לא רוצה להיות מוגבל ללוחות הזמנים של התחבורה הציבורית

57.9%

האוטובוסים והרכבות תמיד מאחרים

21.1%

לא נוח לי / יותר נוח להשתמש ברכב

39.5%

חושש בגלל הקורונה

34.2%

יותר מהיר

39.5%

אין תחבורה נוחה מנקודה לנקודה

28.9%

יש לי רכב לצרכי עבודה

10.5%

קרוב לבית / הולך ברגל

2.6%

אחר

10.5%

 

  • 60% מהנשאלים בבאר שבע והדרום  טוענים כי אילו הייתה תחבורה ציבורית סדירה ובתדירות גבוהה מקרבת הבית שלהם לקרבת מקום העבודה או הלימודים, אשר הייתה מאפשרת להם להגיע באותה מהירות למקום העבודה או הלימודים הם היו עושים בה שימוש.
  • 36% מתושבי באר שבע והדרום בטוחים שנסיעה באוטובוס בטוחה יותר מאשר נסיעה ברכב הפרטי. 22% בטוחים כי נסיעה ברכב הפרטי בטוחה יותר מנסיעה באוטובוס.

 

המחקר בוצע במהלך חודש ספטמבר באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 503 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי מייצג. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.

 צילום אילוסטרציה Shutterstock

תוצאות הסקר בשאר אזורי הארץ:

 

אזור חיפה והצפון: 43% מודים שהם פחות נוסעים באוטובוס בשל חשש מהקורונה

  • חוששים מהקורונה – 43% מתושבי חיפה והצפון מודים שהם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית בשל הקורונה. 33% טוענים כי הקורונה כלל לא משפיעה עליהם.
  • תושבי חיפה והצפון העניקו את הציון הממוצע הנמוך 4.15 להתנהלות המדינה בתחום התחבורה הציבורית במשבר הקורונה.
  • ל-38% מהנשאלים אין תחבורה ציבורית זמינה מהבית אל מקום העבודה או הלימודים
  • 81% מהנשאלים טוענים כי הרכב הפרטי הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם, 12.4% מדווחים שאוטובוס הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם, 2.2% רכבת, ו-1.1% מוניות.
  • בקרב מי שלא משתמש בתחבורה הציבורית, מהן הסיבות לאי שימוש בתחבורה הציבורית?

 

 

בתחבורה ציבורית צפוף מדי

36.7%

לא רוצה להיות מוגבל ללוחות הזמנים של התחבורה הציבורית

55.7%

האוטובוסים והרכבות תמיד מאחרים

22.8%

לא נוח לי / יותר נוח להשתמש ברכב

53.2%

חושש בגלל הקורונה

45.6%

יותר מהיר

43.0%

אין תחבורה נוחה מנקודה לנקודה

21.5%

יש לי רכב לצרכי עבודה

5.1%

קרוב לבית / הולך ברגל

6.3%

אחר

5.1%

לא יודע / אין סיבה מסוימת

1.3%

  • 5% מהנשאלים בחיפה והצפון טוענים כי אילו הייתה תחבורה ציבורית סדירה ובתדירות גבוהה מקרבת הבית שלך לקרבת מקום העבודה או הלימודים, אשר הייתה מאפשרת להם להגיע באותה מהירות למקום העבודה או הלימודים הם היו עושים בה שימוש.
  • 30% מתושבי חיפה והצפון בטוחים שנסיעה באוטובוס בטוחה יותר מאשר נסיעה ברכב הפרטי. 33% בטוחים כי נסיעה ברכב הפרטי בטוחה יותר מנסיעה באוטובוס.

 

אזור השרון: 31% מתושבי השרון מודים שהם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית בשל הקורונה

  • חוששים מהקורונה – 31% מתושבי השרון מודים שהם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית בשל הקורונה. 36% טוענים כי הקורונה כלל לא משפיעה עליהם.
  • תושבי השרון העניקו את הציון הממוצע הנמוך 3.42 להתנהלות המדינה בתחום התחבורה הציבורית במשבר הקורונה.
  • ל-34.5% מהנשאלים אין תחבורה ציבורית זמינה מהבית אל מקום העבודה או הלימודים
  • 81% מהנשאלים טוענים כי הרכב הפרטי הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם, 14% מדווחים שאוטובוס הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם ו-2.8% טוענים שהרכבת היא מקור התחבורה העיקרי.
  • בקרב מי שלא משתמש בתחבורה הציבורית, הסיבות לאי השימוש:

בתחבורה ציבורית צפוף מדי

38.9%

לא רוצה להיות מוגבל ללוחות הזמנים של התחבורה הציבורית

38.9%

האוטובוסים והרכבות תמיד מאחרים

16.7%

לא נוח לי / יותר נוח להשתמש ברכב

27.8%

חושש בגלל הקורונה

38.9%

יותר מהיר

27.8%

אין תחבורה נוחה מנקודה לנקודה

33.3%

יש לי רכב לצרכי עבודה

11.1%

קרוב לבית / הולך ברגל

0.0%

אחר

5.6%

 

  • 62% מהנשאלים בשרון טוענים כי אילו הייתה תחבורה ציבורית סדירה ובתדירות גבוהה מקרבת הבית שלהם לקרבת מקום העבודה או הלימודים, אשר הייתה מאפשרת להם להגיע באותה מהירות למקום העבודה או הלימודים הם היו עושים בה שימוש.
  • 50% מתושבי השרון בטוחים שנסיעה באוטובוס בטוחה יותר מאשר נסיעה ברכב הפרטי. 25% בטוחים כי נסיעה ברכב הפרטי בטוחה יותר מנסיעה באוטובוס.

 

אזור תל אביב והמרכז: 57% מתושבי תל אביב והמרכז מודים שהם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית בשל הקורונה

  • חוששים מהקורונה – 57% מתושבי תל אביב והמרכז מודים שהם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית בשל הקורונה. 30% טוענים כי הקורונה כלל לא משפיעה עליהם.
  • תושבי תל אביב העניקו את הציון הממוצע הנמוך 3.9 להתנהלות המדינה בתחום התחבורה הציבורית במשבר הקורונה.
  • ל-24% מהנשאלים אין תחבורה ציבורית זמינה מהבית אל מקום העבודה או הלימודים
  • 64% מהנשאלים טוענים כי הרכב הפרטי הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם, 24% מדווחים שאוטובוס הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם ו-2.3% טוענים שהרכבת היא מקור התחבורה העיקרי. 4.6% מדווחים שהם הולכי ברגל, 2.3% נוסעים על אופנוע או קטנוע ו-1.5% רוכבים על אופניים.
  • בקרב מי שלא משתמש בתחבורה הציבורית, הסיבות לאי השימוש:

בתחבורה ציבורית צפוף מדי

43.1%

לא רוצה להיות מוגבל ללוחות הזמנים של התחבורה הציבורית

56.9%

האוטובוסים והרכבות תמיד מאחרים

29.3%

לא נוח לי / יותר נוח להשתמש ברכב

43.1%

חושש בגלל הקורונה

48.3%

יותר מהיר

31.0%

אין תחבורה נוחה מנקודה לנקודה

12.1%

יש לי רכב לצרכי עבודה

5.2%

קרוב לבית / הולך ברגל

8.6%

אחר

3.4%

 

  • 71% מהנשאלים בתל אביב והמרכז טוענים כי אילו הייתה תחבורה ציבורית סדירה ובתדירות גבוהה מקרבת הבית שלהם לקרבת מקום העבודה או הלימודים, אשר הייתה מאפשרת להם להגיע באותה מהירות למקום העבודה או הלימודים הם היו עושים בה שימוש.
  • 39% מתושבי תל אביב והמרכז בטוחים שנסיעה באוטובוס בטוחה יותר מאשר נסיעה ברכב הפרטי. 28% בטוחים כי נסיעה ברכב הפרטי בטוחה יותר מנסיעה באוטובוס.

 

 

 

אזור ירושלים: 49% מתושבי תל אביב והמרכז מודים שהם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית בשל הקורונה

  • חוששים מהקורונה – 49% מתושבי תל אביב והמרכז מודים שהם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית בשל הקורונה. 35% טוענים כי הקורונה כלל לא משפיעה עליהם.
  • תושבי ירושלים העניקו את הציון הממוצע הנמוך 4.5 להתנהלות המדינה בתחום התחבורה הציבורית במשבר הקורונה.
  • ל-30% מהנשאלים אין תחבורה ציבורית זמינה מהבית אל מקום העבודה או הלימודים
  • 75% מהנשאלים טוענים כי הרכב הפרטי הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם, 21% מדווחים שאוטובוס הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם. 2.3% מדווחים שהם הולכי ברגל, ו-2.3% נוסעים על אופנוע או קטנוע.
  • בקרב מי שלא משתמש בתחבורה הציבורית, הסיבות לאי השימוש:

בתחבורה ציבורית צפוף מדי

33.3%

לא רוצה להיות מוגבל ללוחות הזמנים של התחבורה הציבורית

55.6%

האוטובוסים והרכבות תמיד מאחרים

16.7%

לא נוח לי / יותר נוח להשתמש ברכב

44.4%

חושש בגלל הקורונה

50.0%

יותר מהיר

33.3%

אין תחבורה נוחה מנקודה לנקודה

11.1%

יש לי רכב לצרכי עבודה

5.6%

קרוב לבית / הולך ברגל

0.0%

אחר

5.6%

 

  • 73% מהנשאלים בירושלים טוענים כי אילו הייתה תחבורה ציבורית סדירה ובתדירות גבוהה מקרבת הבית שלהם לקרבת מקום העבודה או הלימודים, אשר הייתה מאפשרת להם להגיע באותה מהירות למקום העבודה או הלימודים הם היו עושים בה שימוש.
  • 42% מתושבי ירושלים בטוחים שנסיעה באוטובוס בטוחה יותר מאשר נסיעה ברכב הפרטי. 21% בטוחים כי נסיעה ברכב הפרטי בטוחה יותר מנסיעה באוטובוס.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b3dfcc0f-cefe-48cf-b3c3-695f1f0eae40','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה