האם זהו המיזם שיהפוך את הבילוי בבאר שבע להרבה יותר בטוח?

$(function(){setImageBanner('e18684b5-57d5-4d92-93e3-f1b1351e5ed0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תוכנית חדשה שהוצגה בוועדה למיגור אלימות בעיריית באר שבע, אמורה ליצור שינוי תרבותי במקומות בילוי ברחבי העיר, לייצר מרחב בטוח במועדוני הבילוי וחיי הלילה ולהפוך אותם למוגנים, בטוחים ומכבדים. הנה כל הפרטים

צילום: shutterstock אילוסטרציהבמהלך ''הועדה למיגור האלימות'' בעיריית באר שבע, שהתכנסה בסוף החודש האחרון - הוצג בפני חברי מועצת העיר ובעלי התפקידים המיזם המתוכנן למען מרחב בטוח במועדוני הבילוי וחיי הלילה בבאר-שבע. המיזם הוצג על ידי עמית קתבי, רכזת חינוך בלתי פורמלי במסל''ן, ואילנה בן גיגי, מנהלת מחלקת חינוך מניעה והסברה במסל''ן.

המיזם, שקורם עור וגידים בימים אלה, הוא פרי שיתוף פעולה של מסל''ן, הרשות העירונית לביטחון קהילתי, יועצת רה''ע למעמד אישה וחברת יעדים. מטרתו של המיזם הינה ליצור שינוי תרבותי במקומות בילוי ברחבי העיר, לייצר מרחב בטוח במועדוני הבילוי וחיי הלילה ולהפוך אותם למוגנים, בטוחים ומכבדים.

וכך זה יעבוד למעשה: במסגרת המיזם תיעשה פנייה למקומות בילוי, שונים בעיר במטרה לגייס את מחוייבותם לטובת העצמת תחושת המוגנות בקרב מבלים ומבלות ולמען צמצום ומניעה של אלימות מינית במועדוני הבילוי. בנוסף לכף, בעלי העסקים שייאותו להתגייס למיזם יחתמו על אמנה וולונטרית המדגישה את מחוייבותו של העסק לשמור על הביטחון האישי של ציבור המבלים והמבלות, להוות כתובת במקרה של מצוקה, לקבל הכשרה מקצועית עבור צוות העובדים, למנות אחראי מטעם בית העסק, ולהציב בסביבת העסק שילוט וחומרי הסברה.

מציגי המיזם ציינו בפני הועדה, כי המיזם יאפשר לבעלי העסק לקבל הכשרה מסובסדת עבור העובדים אחת לשנה - הכשרה שתעסוק בין השאר בזיהוי של מצבי מצוקה, דרכי תגובה ודיווח; זמינות של צוות מסל''ן וליווי מקצועי לפי הצורך; וכן חומרי פרסום והסברה. המיזם המתוכנן שואב השראה ממיזמים דומים בערים אחרות בארץ כדוגמת מיזם 'לילה טוב ו'תו ריספקט' והוא מצטרף למגמה בינלאומית שחותרת להבטיח מרחב מוגן במועדוני בילוי.

חברי מועצת העיר. קרדיט - עיריית באר שבע

לקראת מימוש המיזם יתקיים דיון ושיח בקבוצות מיקוד בקרב בליינים ובלייניות, מיפוי מקומות בילוי רלוונטיים, ניסוח אמנה, רתימת בעלי עסקים והדרכה של צוותי העובדים. סגן ראש עיריית באר שבע ומחזיק תיק הרווחה בעיר - הרב גדי מזוז, הביע דעתו שיש לשים דגש על הקודים ההתנהגותיים הנדרשים של העובדים מול הבליינים והבלייניות, על פעילות אקטיבית מצד מועדוני הבילוי ועל שימוש באמצעים כדוגמת מצלמות. מזוז התייחס לשאלת האינטרס של בעלי העסק ונענה כי העסקים יקבלו במה פומבית של נראות כמי שמגלים אחריות חברתית וקהילתית וכמי שמספקים למבלים ולמבלות צורך חיוני ובסיסי של ביטחון אישי. בנוסף לכך, מזוז הדגיש גם את חשיבות המעורבות של ציבור המבלים ואכן הודגש בהצגת המיזם כי הרעיון הוא ליצור שותפות ומעורבות של כולם. 

אילנה בן גיגי, מנהלת מחלקת חינוך מניעה והסברה במסל''ן ואחת מיוזמות הפרוייקט, ציינה כי ''המצב והתקופה מחדדים את הצורך הן של ציבור המבלים והן של בעלי העסקים להבטיח מרחב בטוח. בעלי עסקים מעוניינים שסטודנטים יגיעו אליהם ויראו במועדון שלהם כבטוח וציבור המבלים מעוניינים במימוש זכותם לבלות בביטחון. ההכשרה המשמעותית שיקבל צוות העובדים בכל מועדון תסייע לו להתמודד בצורה מיטיבה עם אירועים חריגים, ולצד הגב והסיוע שיקבלו המועדונים לאורך הדרך, הרווח הוא גדול''.

סגנית ראש העיר, ד''ר חפצי זוהר ציינה כי בסוגיות רב ממדיות ומורכבות אנו נדרשים גם לפעולות של הסברה, גם לפעולות של אכיפה וגם לפעולות של מניעה בכל אמצעי שעומד לרשותנו, והמיזם המוצע הוא בבחינת תוספת חשובה שיוצרת מעורבות והתקשרות מסוג אחר. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('456c77a3-8ca0-49ab-bd5d-8d41d8252c05','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה