בצל המחסור החמור במיטות, בסורוקה פתחו השבוע מחלקה נוספת

$(function(){setImageBanner('7f2cf795-dcbc-4643-be26-a1a05b608656','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בצל המלחמה, סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית, פתח היום מחלקת שיקום נוספת שתיתן מענה גם לפצועי מלחמת חרבות ברזל

קרדיט - סורוקה

במסגרת הערכות סורוקה להמשך הלחימה ולצד הרחבה של שירותים ומיטות אשפוז לצורך טיפול בפצועי הלחימה, החליטה הנהלת בית החולים לפתוח מחלקת שיקום נוספת למתן מענה לכמות גדולה של מטופלים ופצועים שנזקקים לטיפול שיקומי.

על פי דו"ח משרד הבריאות שהתפרסם לאחרונה, בישראל יש 60 אחוזים בלבד מכמות מיטות האשפוז השיקומי הממוצע במדינות המפותחות (OECD) . בסוף שנת 2022, שיעור מיטות השיקום עמד על 0.3 מיטות בלבד ל-1,000 איש, לעומת ממוצע של 0.5 ל-1,000 איש במדינות המפותחות.

בשמונה השנים האחרונות, פועלת בסורוקה מחלקת שיקום המונה 20 מיטות אשפוז ומעניקה טיפול בכל התחומים ברפואת שיקום, שביניהם: אורתופדיה, קטיעות גפיים, פגיעות ראש, אירועים מוחיים, חוט השדרה, אונקולוגיה ומחלות קשות, ניתוחי לב, ניתוחי ריאות וניתוחי מעיים.

פתיחתה של מחלקת שיקום נוספת היום בסורוקה, הצריכה גיוס של עוד אנשי צוות ורכישה של ציוד חדשני נוסף ומערכות בקדמת הטכנולוגיה בטיפול שיקומי.
המחלקה כוללת 25 מיטות אשפוז והיא ממוקמת במרחב ממוגן בבניין מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה ובה מתחמי טיפול וחדרי אשפוז.

במחלקה פועל צוות רב מקצועי: רופאי שיקום, צוות סיעודי, שירות סוציאלי, צוותי פיזיותרפיה, צוותי ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, צוות פסיכולוגיה שיקומיות ותזונה. הצוות שותף בתכנון תכניות שיקומית אישיות עבור כל מטופל, עד להשגת היעד הטיפולי.

עבודת הצוות כוללת שימוש בטכנולוגיות ומערכות שיקום מתקדמות, כמו:
- VIRTUAL REALITY
מערכת של מציאות מדומה לשיקום תנועתי וקוגניטיבי
• מערכת הולכה ממוחשבת נתמכת
• עמידון דינמי מתקדם לשיקום שיווי משקל עם מציאות מדומה
• מערכת ממוחשבת לשיקום היד
• מערכת ממוחשבת לשיקום קוגניטיבי מתקדם
• מערכת לתרגול היד ותרגול קוגניטיבי.

ד"ר יולי טרגר, מנהל מחלקת השיקום בסורוקה ויו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פיזיקלית ושיקום: "מטבע הדברים, בשל ריבוי פצועי לחימה, מטופלים רבים סובלים מטראומה גופנית או מטראומה נפשית ועשויים להזדקק לטיפול שיקומי. מטרת העל שלנו היא להגיע למצב שבו כל מי שנפגע במלחמה יעבור הערכה שיקומית כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי הצורך והמיקום של הטיפול השיקומי האופטימלי. כל נפגע שהוא תושב הדרום יוכל לקבל טיפול שיקומי רב מקצועי במחלקת השיקום שלנו בסורוקה".

ד"ר טרגר מסביר: "במחלקת השיקום נמצאים כעת לא מעט פצועים שמקבלים עדיין מענה של טיפול אקוטי כירורגי ו/או אורתופדי בשילוב של טיפול שיקומי. זה היתרון בהתחלת התהליך השיקומי בבית חולים כללי, שכולל מעקב צמוד גם של הרופאים המנתחים וגם של צוותי השיקום. כבר ביום השני ללחימה הצוות הרפואי של מחלקת השיקום הגיע לאבחן ולתת הערכה שיקומית לפצועים השונים בהתאם למצבם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה