"במהלך הממשלה האחרונה, השקענו 4.5 מיליארד שקל בנגב''



ועידת "בן גוריון" הראשונה כינסה מנכ"לי משרדי ממשלה, ראשי רשויות ובכירים בשירות הציבורי שקראו לממשלה הנכנסת להמשיך בפיתוח האזור ובקידום ההחלטות שהתקבלו בממשלה היוצאת

אמיר הלוי, ניקול הוד סטרו, דיוויד מיראז וערן דורון. קרדיט - איה דבורין תקשורת

אמש (ד') התקיימה ועידת "בן גוריון" הראשונה לעתיד הנגב במלון השרמנ'ס במדרשת בן גוריון לאחר האזכרה הממלכתית לדוד בן גוריון. בוועידה, שהינה יוזמה של ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, מנכ"לית קרן מיראז׳ ישראל, ניקול הוד סטרו ומנכ"ל משרד התיירות לשעבר ויו"ר הוועדה המייעצת לדוח לזקן, אמיר הלוי, הוצג דו''ח ראשון שסקר את כל החלטות הממשלה החולפת ביחס לנגב וסקר תושבים מקיף שנערך לקראתה.

לפי הדו''ח, הממשלה היוצאת העבירה יותר מ-25 החלטות ממשלה ומעל 100 פעולות בתקצוב כולל של 4.5 מיליארד שקל, המכילות פרויקטים והתחייבויות ממשלתיות להשקעה ייעודית בנגב עד לשנת 2026 במטרה לפתח את האזור, לקדם את תושביו ולצמצם פערים בתחומי הרווחה, החינוך והבריאות.

כמו כן, בועידה הוצג סקר תושבים שנערך במיוחד עבור האירוע ולפיו אחד הנושאים החשובים ביותר לתושבי הנגב ועליו ניתן דגש מיוחד בדו"ח הוא הגברת הביטחון האישי. כמחצית מהנשאלים בסקר (תושבי הנגב היהודים והבדואים כאחד) העידו כי הינם חוששים לביטחונם האישי, כאשר הסיבות המרכזיות שנמנו הן בטיחות בדרכים, גניבות בבתים וגניבות חקלאיות ועבירות לאומניות.

בין המשתתפים בוועידה – השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר, מנכ"לית משרד הרווחה, סיגל מורן, מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, אדם ארבל, סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד התיירות.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, פתח את הועידה ואמר: "אנחנו נפגשים כאן היום במדרשת בן גוריון ואומרים לממשלה הנכנסת – יש לכם את כלי העבודה הטוב ביותר בכדי לקבל את כל ההחלטות הנכונות. הדוח הזה שמוצג כאן מכיל את כל המידע שצריך בשביל להמשיך את התנופה בפיתוח וקידום הנגב. לא צריך להמציא את הגלגל אלא רק ליישם את מה שכבר החל בממשלה היוצאת. אני משוכנע שזאת הדרך הטובה ביותר בכדי להטיב עם תושבי האזור.

"אני יכולה לומר בלב שלם שהמדיניות שקידמה הממשלה הזאת בשנה וחצי שכיהנה הייתה ליישום חזונו של בן גוריון כפשוטו'', אמרה מנכ"לית משרד רה"מ, נעמה שולץ שהוסיפה: ''בנגב יש את השילוב המיוחד של אזור שיש בו הרבה שטחים פתוחים לא מנוצלים, וגם אזור שזקוק נואשות להקמת תשתיות חדשות, ולדחיפה מטורפת, שבהכרח תגיע יחד עם הקמת שדה תעופה חדש - אלפי משרות, זינוק בתיירות ובמלונאות, מקומות מזון והסעדה, מתחמי בילוי וקניות, גידול בהיצע הדיור, העלאת שווי הקרקע, הנגשת שירותים ציבוריים שלא היו מונגשים לפני כן. ולכן, היה לנו ברור ששדה התעופה צריך להיות כאן. אני מאוד מקווה שהממשלה החדשה שתקום תבחר להמשיך ולקדם את התכניות שכבר מונחות על השולחן ויצאו לדרך, וזאת על מנת להחזיר לתושבים את תחושת הביטחון האישי ולפתח את האזור".

קרדיט - איה דבורין תקשורת

עודד פורר, שר החקלאות והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: ״לאורך כהונתי בממשלה עבדתי קשה בשביל להפוך את הנגב, וגם הגליל, למרכזים עצמאיים שעומדים בפני עצמם וללא תלות במרכז הארץ, כך שתושבי הנגב והגליל לא יצטרכו לנסוע למרכז כדי לקבל שירותים רפואיים או תעסוקה. קידמנו פרויקטים חשובים כמו הגדלת תקציב המתנדבים לחקלאות, הקמת שני בסיסי מתנדבים לשמירת הביטחון יחד עם המשרד לביטחון פנים. קידמנו את נושא העלייה והקליטה ואת הבריאות למען הנגב והגליל על ידי הקצאת תקציבים ופרויקטים שמצמיחים את הדור הבא של הרופאים. חשוב לי לציין את החלטת הממשלה החשובה שיזמתי להפיכת העיר אילת וחבל אילות למרכז מחקר בינלאומי לחקר מזון מן הים והמדבר. זאת כדי להתמודד עם האתגר המשמעותי שצפוי לנו בסוגיית הביטחון במזון".

"דיוויד מיראז', נשיא קרן מיראז' ישראל: "לפני עשרים שנה עלינו על רכבת והחלטנו לצאת למסע תגליות בנגב. היינו בודדים ומעטים, והרכבת שעלינו עליה זזה באטיות ובעייפות. ככל שהזמן עבר, הצטרפו עוד ועוד א.נשים, ראשי רשויות, ממשלה – שהבינו שיש למלא את הרכבת הזו ולפעול למען הנגב. כולנו מאמינים בקונספט של בן גוריון, ועבורי ועבור משפחתי המסע הזה הוא מדהים ואני מרגיש שאנו רק בהתחלה. אנחנו כבר חושבים מה יהיה פה עוד עשרים שנה מהיום, מי יקדם איתנו את הנגב כשכל החלומות הופכים למציאות. אני מודה לכם שאתם מאפשרים למיראז' להיות חלק מפיתוח הנגב ובאמונה בנו וביכולות שלנו לקדם את הנגב".

אמיר הלוי, לשעבר מנכ"ל משרד התיירות ויו"ר הוועדה המייעצת של ועידת בן גוריון: "הפקידות צריכה לקחת אחריות. אחת המטרות של הדוח היא להראות איזה משרד עבד ואיזה לא. כמנכ"ל משרד ממשלתי מעולם לא נתקלתי בהיעדר תקציב. השאלה הייתה אם הוא הולך לגוף ביצוע שידע לסיים את המשימה  או שנמשיך להמתין. כשעובדים נכון – אפשר להציב יעדים ולעמוד בהם מהר מאוד. שנים מדברים על הנגב ביחס למרכז. לא עוד. הכפלת האוכלוסייה מ- 10 מיליון ל- 20 מחייבת לפתח את הנגב כעתודה מרכזית וכמרכז חיים ללא שום קשר ותלות למרכז. פה צריכים להישאר הצעירים, פה צריכים לפתח תיירות, פה צריך להקים מסעדות, מלונות, והתיירים מאירופה יגיעו. יש תקציבים ובגדול והחוכמה תהיה ליישם את ההחלטות שמופיעות בדוח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה