בלעדי: מסמך הסמכויות המלאות של סיירת הביטחון של באר שבע נחשף



ממסמך מדיניות בלעדי שהגיע לידי באר שבע, עולות כל הסמכויות שניתנות לסיירת הביטחון של עיריית באר שבע. בעוד מותר להם לעכב חשוד, יש איסור על הסיירים למעשה לעצור אדם כלשהו. אז האם זה מספיק בשביל להילחם באופן אמיתי בבעיית המשילות?

סיירת הביטחון. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

ממסמך מדיניות בלעדי שהגיע לידי באר שבע, עולה תכנית הפעולה של סיירת הביטחון של באר שבע. על פי אותו מסמך, שהגיע לידי מערכת האתר באופן בלעדי - נראה כי תוקף הסמכויות העומדות בפני הסיירים לבינתיים אינו כה רחב כפי שציפו, בעוד בעירייה טוענים כי הוגשה בקשה להרחבתן.

אז הנה לפניכם, אלו הסמכויות המאבטח/סייר לפי חוק סמכויות לשם שמירה על ביטחון הציבור (משנת 2005):
1. חיפוש - על פני גופו של אדם בבגדיו או בכליו, בכלי תחבורה, במטען ובטובין אחרים.
2. דרישת הזדהות - לדרוש מאדם שיש למאבטח סמכות חיפוש לגביו ולמסור לו את שמו ומענו ולהציג לפניו תעודה רשמית המעידה על זהותו.
3. תפיסת חפצים העלולים לפגוע בביטחון הציבור שהתגלו אגב החיפוש.
4. במקרה של סירוב לדרישת הזדהות, לחיפוש או לתפיסת חפץ: מניעת כניסת אדם מטען או כלי תחבורה למקום או רכב ציבורי או הוצאה מהמקום או מהרכב הציבורי אף תוך שימוש בכוח סביר.
5. במקרה של סירוב לחיפוש: אם קיים חשד סביר שהאדם נושא שלא כדין בנשק או עומד לעשות שימוש שלא כדין בנשק לערוך, עליו חיפוש על אף הסירוב תוך שימוש בכוח סביר לשם כך.
6. סמכות עיכוב - עד לבוא שוטר ולא יותר מ-3 שעות - במקרה של חשד סביר שהאדם נושא שלא כדין נשק או עומד לעשות שימוש בנשק שלא כדין בנשק במקרה של סירוב לעיכוב רשאי המאבטח להשתמש בכוח סביר לביצועו.

קרדיט - רוביק דנילוביץ' (תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'בתוך כך, חשוב לציין את החשש של תושבי באר שבע אשר מתנגדים להיטל השמירה, שטוענים כי הסיירת הרשמית של עיריית באר שבע הינה רק בגדר "חותמת גומי", שיכולותיה מסתכמות בהרתעה בלבד. אך לאור הסמכויות שהצגנו בכתבה זאת, נראה כי מדובר ביותר מהרתעה בלבד.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה לפרטים אשר הועלו בכתבה: ''סמכויות אלה עומדות לרשות המאבטחים (סיירת) במוסדות חינוך ובסביבתם, במוסדות ציבור וסביבתם, בפארקים ברחבי העיר ובסביבתם. בשאר המקומות יש סמכויות להגיב לאירועים המבוצעות בהם עבירה. יצויין כי בכל משמרת ינכחו פקחים בעלי סמכויות אכיפה כמו גם השיטור העירוני בחלוקה לפוליגונים. כך שמתאפשר כיסוי של כל העיר''.

''מדובר בשלב ראשון והעירייה ביקשה מהמשרד לביטחון פנים להרחיב את הסמכויות ואת הפעילות בכל רחבי העיר. לצערנו עד כה המשרד לא אפשר הרחבה. אנו תקווה כי השר החדש ירחיב את הסמכויות לכל רחבי העיר. אם זאת חשוב לציין כי כבר כיום הסמכויות מאפשרות תגובה לכל אירוע חריג בכל רחבי העיר''.

קרדיט - סיירת בראל

מתנדבים במיזם 'משמר השכונה'. קרדיט - עיריית באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה