בוקר של מחאות גם בנגב: מאות מפגינים כנגד הרפורמה במוקדים שונים



היום (ב') צפויה הרפורמה המשפטית השנויה במחלוקת להגיע לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. כעת המתנגדים לרפורמה מפגינים בכל רחבי הארץ כולל בנגב. בין המוקדים נמצאים: באר שבע, אשקלון, ערד ועוד. המתנגדים גם הפגינו באשקלון מול ביתו של אבי דיכטר, שר החקלאות ומי שנחשב גורם מתון בממשלה הנוכחית

תוכן גולשים. ע"פ ס' 27א'

היום בין עשרות למאות מפגינים הצטרפו למחאה כנגד הרפורמה המשפטית ברחבי הדרום והנגב. המפגינים יצאו בניסיון להפעיל לחץ על גורמים בממשלה בתקווה שאלו יצביעו כנגד הרפורמה שמציתה סכסוך פוליטי מפתיע בהיקפו. עדות לכך שגודל והלהט של המחאה מפתיע את שני הצדדים בדיון, הוא היקף וההתרחבות של המחאה בנגב, בנוסף לאזורים אחרים בארץ כמו בגוש עציון. המפגינים באזורים אלו שנחשבים מעוזי ימין לא בהכרח מתנגדים לשינויים במערכת המשפט, אך פעמים רבות מתבטאים כנגד המהירות שבה היא מועברת, הקיצוניות של הרפורמה וחלקם גם בניסיון למנוע "קרע בעם" מהחוקים שצפויים לעלות בקריאה ראשונה היום. מי שביטא את התחושה הזאת היטב היו ראשי הרשויות שבינהם דמויות ליכודיות מהדרום כמו בני ביטון, במכתב כתבו: "קוראים לכל הצדדים לשבת יחדיו".

באוניברסיטת בן גוריון התקיימה מחאה שקטה שבה החזיקו ידיים סטודנטים וחברי סגל בשרשרת אנושית לאורך הקמפוס. באשקלון קומץ של מפגינים מחה מול ביתו של אבי דיכטר שנחשב גורם מתון ו"לחיץ" עבור המפגינים. מחאות נוספות גם התקיימו בכניסה הצפונית לבאר שבע על שדרות רגר, בצומת דבירה, בערד, בצומת פארן שבערבה ועוד.

מחזיקים ידיים באב"ג. תוכן גולשים ע"פ ס' 27א'מחוץ לביתו של השר אבי דיכטר. תוכן גולשים ע"פ ס' 27א'כנגד יש לא מעט מתושבי הנגב שטוענים שמודבר בקומץ אליטיסטי שאינו מייצג את העמדה של רוב תושבי הנגב וש"מביאים אותם מהמרכז באוטבוסים". יש היגיון בעמדה הזאת, שהרי בבחירות האחרונות גוש הימין ניצח באזורנו באופן מובהק. בשלב זה לא ניתן לומר מאיכן מגיעים המוחים ומה היא העמדה של רוב תושבי הנגב, אך כן ניתן לומר שאין שום עדות להסעות של תושבים מהמרכז לדרום בשביל מחאות.

לצד זה, בהפגנה האחרונה שהתקיימה במוצ"ש בבאר שבע, קראו המוחים לראש עיריית באר שבע להביע את עמדתו על הרפורמה המשפטית, המפגינים קראוף "איפה אתה רוביק? מחפשים אותך".  אי הגעתו של ראש העיר, רוביק דנילוביץ' למחאות למרות הלחץ של המפגינים כנגד הרפורמה המשפטית עלולה להעיד כיצד האיש הכי חזק בבאר מרגיש שנושבת הרוח. אך יש לציין כי רוביק נוטה שלא להתערב או להביע דעה בסוגיות אקטואליות. 

צומת דבירה. תוכן גולשים ע"פ ס' 27א'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה