"תוך שניות בודדות הוא פשוט הסתער עליו ולא הרפה"!



אירוע קשה וטראומתי בפארק הסופרים: כלב גדול מימדים שככל הנראה ברח מביתו, תקף עד שהרג כלב קטן ששהה בפארק יחד עם בעליו. העדים לאירוע מספרים בזעם: "חיכינו חצי שעה עד להגעת הפיקוח העירוני, בזמן הזה נאלצנו לסכן את חיינו ולהחזיק את הכלב התוקף בידיים, בכדי שלא ימשיך לתקוף כלבים ואנשים". המקרה העלה שוב על סדר היום את סוגיית האכיפה והטיפול בכלבים המסוכנים, ובעיקר בבעליהם. התושבים שומרי החוק זועמים ומפחדים ללכת עם כלביהם באזור.

פארק הסופרים בשכונה ב'. קרדיט: יעלי טנא-ברזילי

אמש בסביבות השעה 10:00 בבוקר, כלב גדול מימדים ומסוכן שככל הנראה ברח מביתו ללא ידיעת הבעלים, תקף כלב קטן ששהה בפארק וגרם למותו. המראה המזעזע של הכלב הגדול מטלטל את הכלב הקטן בפיו עד למותו, אותו נאלצו לראות בעליו של הכלב והעוברים ושבים בפארק, הותיר תחושות קשות במיוחד בקרב בעלי הכלבים בעיר. 

"ראיתי את הפיטבול תופס את הפקינז בצוואר ומטלטל אותו, רק אני והיא ועוד אחת היינו שם וצרחנו, זה היה ממש מפחיד" 

"אני ועוד כמה חברה היינו עם הכלבים שלנו בפארק. שמענו זעקות של מישהי מאחורינו, 'הכלב שלי, תעזרו לי'. ראינו כלב גדול, בין 60-70 קילו של מסת שריר, כנראה שילוב בין פיטבול לאמסטף, רצנו אליו וראינו אותו מחזיק את הכלב הקטן בפה שלו". מספר אביב, עד ראייה ששהה במקום. "ניסינו לשחרר את האחיזה שלו. הכלב הגדול יכול היה לבלוע אותו אם היה רוצה. היינו שם 4 חברה סביבו שמרביצים לו ומנסים לשחרר את הכלב הקטן, אחר כך הוא השתחרר והתחיל לרוץ אחרי אחד הכלבים האחרים שהיה שם, רדף אחריו עד שהבעלים הצליח להכניס אותו לגינה בפארק".

תושב נוסף ששהה בפארק באותם הרגעים מספר בריאיון למערכת באר שבע נט על רגעי האימה: "ראיתי את הכלב התוקף עם הכלב המותקף ממש בתוך הפה שלו נועל עליו לסתות ומנער אותו בכוח, הגעתי ראשון והייתי די לבד שם. בהתחלה היו שם עוד 3 בנות, ניסיתי להיאבק בכלב ולהוציא את הכלב הקטן מתוך הפה שלו, אחרי דקה בערך הגיעו כמה אנשים, הצלחנו להחזיק את הכלב התוקף, כנראה בזמן הזה הכלב המותקף כבר מת".

"תוך שניות בודדות הוא פשוט הסתער עליו ולא הרפה! זה היה מחזה מזעזע"

גם בתאל, עדת ראיה שטיילה עם הכלב שלה בפארק במרחק קצר מאוד מבעלת הכלב שהותקף, מספרת על השתלשלות האירועים מנקודת המבט שלה: "ראיתי אותה הולכת בטיול עם הפקינז, לפתע כלב גדול הגיע מהכיוון ההפוך. הוא רחרח את הכלב שלה, בגלל שהפארק היה די מלא כנראה גם היא, כמוני, חשבה שיש בעלים בסביבה ושזה בסדר. תוך שניות בודדות הוא פשוט הסתער עליו ולא הרפה! זה היה מחזה מזעזע והתחלנו לצרוח. הרמתי את הכלב שלי, החזרתי אותו הביתה ורצתי שוב לפארק. אמא שלי המסכנה שמעה את כל הצרחות וההיסטריה כי היינו בשיחה קודם, עד שנזכרתי שהנייד פתוח בכיס בכלל"...

אביב מוסיף: "תפסתי אותו מהרגלים יחד עם אחרים, והרמתי לו את הרגליים האחוריות. השארתי את הכלבה שלי עם חברים שישמרו עליה בזמן הזה. אחרי שאחזתי את הכלב התוקף, הוא הצליח להתחמק ממני והתחיל לרדוף לכיוון הכלבה שלי. הבחור ששמר אותה שם אותה על הידיים ועמד על שולחן כדי שהכלב התוקף לא יגיע אליה, אבל הוא הלך בין האנשים עם מלא דם על הפנים, קפץ על השולחן וניסה להגיע לכלבה שלי. היא השתחררה ממנו והתחילה לברוח, אני רצתי אחריהם, הכלב ממש התחיל לתפוס לה את הרגל והבטן, אני תפסתי לו את הראש והצלחתי לשחרר אותה ממש ברגע האחרון. באותו הזמן הגיעו כמה חברה אחרים והצלחנו להשתלט עליו. למזלי הכלבה שלי יצאה עם כמה שריטות היא בסדר". 

"לא סביר בעליל שאנשים שבמקרה היו שם סיכנו את החיים שלהם"

עדת ראייה נוספת ששהתה בפארק באותם הרגעים, מספרת בריאיון למערכת באר שבע נט: "ראיתי את האישה מרימה את הכלב הקטן הפצוע בידיים כמו תינוק, ואז היא נעצרה ליד הרכב שלי, הצעתי לה להסיע אותה למרפאה הווטרינרית בביאליק, זה היה ממש היסטרי, שתינו בכינו. אחר כך חזרתי לפארק וראיתי את הפיטבול עדיין מסתובב שם, כולו מלא בדם. לקח לסיור העירוני חצי שעה להגיע, התקשרתי 3 פעמים למשטרה ובאיזה שהוא שלב התחילו להפנות אותי ל-106, סיפרתי להם שהוא הורג כלבים". בזמן הזה, הצליחו הגברים לתפוס את הכלב. עד ראייה שסייע לאביב לתפוס את הכלב התוקף מספר: "היה שם רכב גדול עם נגרר שהיה מוקף בגדר, ביקשנו מבעל הרכב לשים את הכלב בתוך הנגרר וסגרנו אותו בין הגדרות כדי שלא ימשיך לפגוע בעוד כלבים".

למרבה הצער, זה אינו האירוע הראשון בו אנו מדווחים על זמני המתנה ארוכים בין דיווח על אירועים בפארק ועד הגעת הרשויות. "המחדל האמיתי פה שבאמת חשוב לציין" מספר עובר האורח, "זה שאחרי שלקחו אותו למרפאה הווטרינרית, הכלב התחיל לתקוף את שאר הכלבים שהיו באזור, ניסינו לתפוס אותו, בזמן הזה אנשים התקשרו למשטרה ולמוקד, אמרו ששולחים מישהו. ממש במזל מצאנו את הנגרר ושמנו שם את הכלב. עברו משהו כמו 20-30 דקות עד שהגיע מישהו. זה פרק זמן מטורף, אם העגלה הזאת לא הייתה שם היינו צריכים להחזיק את הכלב הזה בידיים וזו סכנה מטורפת, ניסינו כל הזמן בטלפונים לזרז אותם אבל זה לקח הרבה יותר מדי זמן, אם העגלה הזאת לא הייתה שם אני לא יכול לדמיין מה היה קורה. לא סביר בעליל שאנשים שבמקרה היו שם סיכנו את החיים שלהם כי הם התעכבו".

"אני חוששת ולא אגיע לשם בקרוב"

"כשחזרתי, אחרי ששמתי את הכלב שלי בבית, הכלב התוקף כבר היה לכוד בעגלה" מוסיפה בתאל. "משם הלכתי למרפאה הוטרינרית להיות עם הבעלים של הכלב המותקף, המשפחה שלה גם הגיעה. היה לא פשוט בכלל. המשפחה ממש שבורה! חוויה טראומטית".

מאז המקרה הקשה, תושבים רבים, מעידים פה אחד כי הם חוששים כעת להוציא את כלביהם לטיול בפארק. "אני חוששת ולא אגיע לשם בקרוב. כמה סיפורי תקיפה שעלו ברשת סיפרו שרק גז פלפל עשוי לעזור במקרה תקיפה. כבר רכשתי לי אחד קטן והחל מהיום אני לא אטייל עם הכלב בלי זה". כעת, על פי דיווחי התושבים, הכלב שוהה בהסגר בעירייה, ואינו מועמד להמתה. "כולי תקווה שימצאו לו פתרון טוב שימנע ממנו לפגוע בכלבים נוספים, חשוב לדעת שהמון אנשים היו שם כעדי ראייה, זו טראומה לכל דבר" מוסיף אביב. 

המקרה המצער, העלה שוב על סדר היום את סוגיית האכיפה והטיפול בכלבים המסוכנים, ובעיקר בבעליהם. לטענת תושבים רבים, האכיפה בעיר ובפרט באזור הפארק לוקה בחסר, היות והכלב התוקף כבר תקף בעבר ולא נעשתה ענישה חמורה בנושא. 

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה:

המחלקה הוטרינרית מבצעת פעולות אכיפה נגד בעלי כלבים שפועלים בניגוד לחוק. בשבוע שעבר ביצעה העירייה אכיפה בפארק הסופרים, נגד שני בעלי כלבים אשר שחררו את כלביהם בניגוד להוראות החוק נרשמו קנסות בגובה של כ- 8000 ₪ (כל אחד) בגין ביצוע העבירה. העירייה תמשיך ותבצע פעולות דומות ככל שידרש. יש לציין, במידה והתושבים רואים בעלים שאינם קושרים את כלביהם ברצועה כנדרש, עליהם לדווח למוקד העירוני 106.

ההודעה על הכלב התקבלה במוקד העירוני בשעה 10:36. צוות לוכדי המחלקה הגיעו למקום דקות אחדות לאחר מכן (בשעה 11:00 בדיוק) ולכדו את הכלב הנ"ל. יש לציין, מדובר בכלב עם שבב השייך לבעלים, הנמצא כעת בתקופת הסגר שלאחריו יוחלט לגבי עתידו. יש לציין, נגד בעלים המשחררים את כלביהם ננקטים צעדים ורישום קנסות בגובה של כ- 8000 ₪. אתמול (24.1) בוצעה פעילות אכיפה בפארק הסופרים בשיתוף המחלקה הוטרינרית והסיירת הירוקה.
עיריית באר שבע, תמשיך לאכוף את נושא הכלבים בכל תחומי העיר.

בעבר דיווחנו במערכת באר שבע נט על זמני המתנה ארוכים מרגע הפנייה לרשויות ועד הגעתן לטיפול באירועי מצוקה של תושבים בפארק הסופרים, לראייה אירוע תקיפה של צעירה בפארק הסופרים. לא ייתכן שמקום כה מרכזי בו עוברים המוני תושבים בכל יום לא יקבל מענה מהיר יותר. אנו במערכת באר שבע נט קוראים למוקד העירוני ומשטרת ישראל לפעול למען הגעה מהירה יותר (24 דקות אלו לא דקות אחדות) לזירות של אירועי מצוקה של תושבים בפארק הסופרים, ומוסרים את תנחומינו לבעלת הכלב שנהרג.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה