אין מילים: הנהג שהרג את דור אלקיים ז"ל בצומת רמות מבקש לקבל עבודות שירות

$(function(){setImageBanner('bb915382-6335-4b98-b0b7-19867caf8401','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

מרואן אלסראיעה, נהג האוטובוס שעבר באור אדום ומחץ למוות את הסטודנט דור אלקיים בזמן שזה חצה את צומת רמות - ערער לבית המשפט וביקש לקבל בתור עונש רק עבודות שירות. ומה חשב על זה הרכב השופטים?

דור אלקיים ז"ל. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'שש שנים עברו מאז דור אלקיים, סטודנט להנדסת בניין באוניברסיטת בן גוריון - נהרג בצומת רמות לאחר שנמחץ למוות על ידי נהג אוטובוס שנסע בתוך העיר מן הכיוון הנגדי וחצה באור אדום. כעת, ולמרות שהכאב ממותו עדיין חי ובועט, ביקש הנהג הפוגע לערער על עונשו. ומדובר בבקשה תמוהה במיוחד.

כאמור, האירוע הטראגי התרחש באמצע חודש דצמבר בשנת 2018, אז, סמוך לשעה 19:20 - נהג מרואן אלסראיעה באוטובוס על שדרות רגר בעיר בזמן שהוא מסיע 10 נוסעים לפחות.

באותה עת, נהג אלקיים ז"ל, ברכו בכביש היוצא מתוך שכונת רמות אל כיוון צומת רגר ביציאה מהעיר. בזמן שפנה שמאלה אל תוך העיר, הגיח אלסראיעה עם האוטובוס אל הצומת, חצה אותה באור אדום מוחלט ופגע ברכבו של אלקיים.

בשל עוצמת ההתנגשות בין שני כלי הרכב, רכבו של אלקיים נהדף קדימה וימינה לכיוון נסיעתו, עלה על שטח ההפרדה בין שני המסלולים, עבר למסלול הנגדי, ולאחר מכן לשול שבנתיב הנגדי, פגע במעקה הבטיחות ונעצר, ואילו האוטובוס נעצר במרחק של כ-27 מטרים אחרי הצומת. כתוצאה מהתאונה, אלקיים מצא את מותו המידי. אלסראיעה לעומת זאת נפגע קל והובהל ע"י מד"א לבדיקות בבית החולים סורוקה.

אלסראיעה נעצר לאחר המקרה בידי שוטרי תחנת באר שבע. הוא נשפט, והורשע על פי הודאתו בביצוע עבירת גרימת מוות ברשלנות. בכתב האישום נקבע, כי ''התאונה על תוצאותיה הקטלניות ארעה עקב רשלנותו של אלסראיעה אשר התבטאה בכך שנהג באוטובוס מבלי שנתן דעתו לכך שהאור ברמזור בכיוון נסיעתו התחלף לאדום למרות שעמד לרשותו שדה ראיה של כ-162 מטר קדימה לכיוון הצומת, לא ציית להוראות הרמזור האדום, לא עצר את האוטובוס לפני הכניסה לצומת, ונכנס עם האוטובוס לתוך הצומת מבלי לשנות את אופן נהיגתו, הפר את חובת הזהירות המוגברת אשר הוטלה עליו בשל היותו נהג אוטובוס ובו נוסעים, נהג ללא זהירות, בקלות ראש, ללא תשומת לב מספקת לתנאי הדרך, לא נקט באמצעים סבירים למניעת התאונה, ולא נהג כפי שנהג רכב משא מן היישוב היה נוהג בנסיבות המקרה''.

דור אלקיים ז"ל. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

הצדדים הגיעו להסדר טיעון, במסגרתו הודה אלסראיעה בעובדות כתב האישום המתוקן והורשע בעבירה המפורטת בו. בין הצדדים הוסכם, לעניין העונש, כי המאשימה תבקש מבית המשפט להטיל על אלסראיעה עונש של 30 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי למשפחת אלקיים ופסילה על תנאי, וההגנה תהיה חופשית בטיעוניה. הצדדים הסכימו כי בנוסף תוטל פסילה אשר הוסכם על משכה ועל כך שהיא תסווג בהתאם לתקופות מסוימות, כאמור בהסדר.

בגזר הדין, לאחר בחינת נסיבות ביצוע העבירה, ולאחר בחינת הפסיקה אשר עניינה בקביעת מתחמי העונש ההולם, קבע בית משפט כי "מידת רשלנותו של אלסראיעה גבוהה – משמדובר בנסיבות בהן שדה ראייתו של הנאשם לכיוון הצומת עמד על 160 מ' וכאשר הנאשם לא נתן דעתו למופע הרמזור האדום וזאת במשך 6 שניות לאחר שהתחלף כאמור לאדום".

בגזר הדין, הושתו על אלסראיעה 22 חודשי מאסר בפועל, פסילה כפי ההסכמה, פסילה על תנאי, מאסר מותנה ופיצוי בסך 10,000 ₪ למשפחתו של אלקיים. עם זאת, בצעד שנוי במחלוקת - ניסה אלסראיעה לערער על עונשו וטען, דרך עורך דינו - כי יש להטיל עליו רק עבודות שירות  או ''לכל היותר מאסר אשר לא יעלה על 12 חודשים''. אלסראיעה טען כי אין לקבל את קביעת בית משפט ביחס לרף הרשלנות כרף גבוה, וכי אין לו עבירות נלוות, וכך גם אין ממצא בהכרעת הדין מה הסיח את דעתו. בהעדר קביעה כזו, טענה ההגנה, כי לא ניתן לייחס לחובת אלסראיעה קביעות אחרות.

עוד נטען, כי בית המשפט לא שקל שיקולי שיקום ואף ציינו כי אלסראיעה הינו נשוי ואב לשני ילדים קטינים, וכי הוא נעדר עבר פלילי ולא נפתחו לו תיקים נוספים. התביעה טענה מנגד, כי לא נפלה טעות בקביעת מידת הרשלנות של אלסראיעה וכי מקרה זה הוא מהחמורים ביותר שאפשר להעלות על הדעת בתחום תאונות דרכים כאשר מיוחסת עבירה של גרימת מוות ברשלנות, ופרט חשוב לחומרה הוא האור האדום.

מי שהגיע לדיון היא אמו של אלקיים, אשר נשאה דברים וניכר היה כאבה העצום. אימו תיארה את ההשפעה של האסון על המשפחה כולה, ואמרה כי "נגמרו לה החיים לפני חמש שנים". למרות טענותיו של אלסראיעה, בית המשפט דחה את עתירתו וקבע כי ''מדובר בענישה אשר יש בה מענה הולם לעבירה החמורה אשר ביצע אלסראיעה, בנסיבות החמורות של ביצועה, תוך כדי נהיגה רשלנית, כאשר רף הרשלנות הינו גבוה. נהיגה באופן הזה מחייבת מענה עונשי מחמיר, אשר יבטא את הצורך בהגנה על משתמשים תמימים בדרך, דוגמת דור אשר נהג כדין, וביקש לחצות את הצומת כאשר הרמזור בכיוון נסיעתו היה ירוק.

עוד טען הרכב השופטים, בראשותו של השופט יואל עדן, כי ''על הענישה לבטא את הצורך בהרתעה, ובהדגשה של החובה לנקוט בצעדי זהירות והקפדה רבה על הנעשה בכביש. לפיכך, לא מצאנו כי יש בענישה אשר הוטלה כדי החמרה המחייבת התערבות ערכאת הערעור''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('72f79249-7c85-47bc-9965-af8998ba0ef8','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה