''איך ייתכן שאחרי מה שקרה בשבוע האחרון, אין אף אחד שבודק מי נכנס ומי יוצא?''

$(function(){setImageBanner('c9eecdb7-33fb-4d3b-99fe-518b8ec80ed9','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

את הדברים האלו אמר חבר מועצת מיתר - שמעון פרץ בשיחה עם באר שבע נט, זאת לאחר שנחשף לאירוע שעורר את זעמו ביישוב בו הוא גר - "אף אחד ממקבלי ההחלטות לא הפעיל מספיק שיקול דעת להבין שאלו זמנים נפיצים''

המחסום במיתר. קרדיט - שמעון פרץכאמור, הכול החל בעקבות פוסט אותו פרסם פרץ ביום א' האחרון בדף הפייסבוק שלו. לטענתו, ישנה בעיית ביטחון חמורה מאד במיתר, אשר השלכותיה יכולות להיות הרסניות: ''כל עיוור יכול לראות את זה – יש כניסה ליישוב שפתוחה לגמרי, וזאת כי בשעה חמש וחצי בבוקר השומר מתקפל מן העמדה שלו. זה נראה לי הזוי לגמרי, במיוחד לאור האירועים שחווינו בשבוע האחרון. זה לא ייתכן, שבמיקום גאוגרפי כמו שלנו, מאפשרים לכל מי שרוצה להיכנס באין מפריע וללא בדיקה''.

פרץ מסביר, כי במיתר יש יחידת אבטחה של הישוב שלאורך השנים הייתה מהטובות והמובחרות שבאזור – ''היחידה עצמה מורכבת מילדי היישוב שסיימו צבא ביחידות קרביות. עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו חווים קיצוצים מאד קשים. אז כן, לא היה כוח אדם ונאלצו לעשות כמה תיקונים במערך''.

עוד הוא מוסיף – ''אבל היישוב גדל ובהתאם לכך גם התושבים משלמים יותר אגרת שמירה (אשר נקבעת לפי גודל הבית)". לטענת פרץ, אגרת השמירה במיתר נחשבת לגבוהה יחסית, זאת בשל הקרבה של היישוב לגבול – "אנחנו ביישוב משלמים כ-2,600,000 ש"ח בשנה בעוד המשטרה משלימה לכך עוד חצי מיליון ש"ח. ולמרות כל זה, עדיין אף אחד ממקבלי ההחלטות לא הפעיל מספיק שיקול דעת להבין שאלו זמנים נפיצים, ובגלל זה צריך "להדק נהלים". חלק מכך זה גם השארת שומרים בכניסה ליישוב למשך פרקי זמן ארוכים יותר".

פרץ מספר, כי לאחרונה אירעו מספר אירועים בטיחותיים שכללו שבח"ים אשר נכנסו ליישוב ללא פיקוח, מה שעורר את זעמם של התושבים. לטענתו, הסיבה שהאירועים אינם קיבלו חשיפה היא בשל העובדה שקשה היה לטפל בעבריינים – "תראה, בסופו של יום מדובר ביישוב קהילתי, כך שבקלות ניתן לשמור פה על מערך אבטחה. אבל למרות זה, ולמרות אגרת השמירה הגבוהה – אין שום נכונות מצד היושב בראש המועצה לנסות ולטפל בנושא''.

תושבת נוספת מספרת, כי לאחרונה התרחשו אירועים אשר הפרו כליל את תחושבת הביטחון - "אמנם אני אישית לא נוטה להילחץ ולהיכנס לחרדה, אבל בגלל כל מה שקורה, ומה שקרה אצלנו ביישוב בשנה האחרונה, אני לגמרי לא מרגישה ביטחון. אני מאד מפחדת כשהילדים שלי מסתובבים לבד בחוץ ביישוב. זה לא אמור להיות ככה, במיוחד כי אנחנו גרים ביישוב קהילתי שאמור להיות בטוח".

ממועצת מיתר נמסר בתגובה – "אין תגובה"

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה