אדם שטרית היה בלילה במירון: "רק שיוצאים משם מבינים את גודל הנס והטרגדיה, וברוך השם שיצאנו הביתה".

$(function(){setImageBanner('43452f8a-10dc-4a2e-b5c8-9926dc12e823','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

אדם שטרית, מנכ"ל ובעלים 'קפיטל קארס' מבאר שבע, נסע ביחד עם אחיו, אייל שטרית מה"הכל לספר" ואמא נינט, להילולה המסורתית של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון כדי להתפלל יחד עם עוד חצי מיליון אנשים לישועות גדולות. הפעם הם הגיעו עשר דקות לפני הטרגדיה הנוראית ובכך זכו בישועה פרטית שהרחיקה אותם ממקום האסון. "המציאות היא שמבפנים אף אחד לא מבין שקרה משהו, כי אין לאנשים קליטה בטלפון" סיפר אדם  לבאר שבע נט כשנכנס לביתו בבאר שבע אחרי לילה מתוח וקשה ונטול שינה "הכל מתנהל שם כרגיל ואתה לא מבין בכל שקורה שם משהו לא טוב. שהגענו בפנים הרגשנו שמשהו לא תקין, סגרו את השערים ולא הבנו למה. לא מכניסים אוטובוסים פנימה ואז מתחילות השמועות שהייתה דליפת גז או טריבונה נפלה. אף אחד שם לא הבין שמשהו קורה ולא בסדר גודל הזה."

צילום עצמי

ספר לי מה ראית כשהיית שם?

"הלכנו בשביל שעולה לכיוון הציון שיש בו 25 אלף איש שרק הולכים, ואתה לא מבין שיש משהו מעבר לשביל, כי המקום שבו קרה האסון היה כלפי מטה. לא רואים כלום וזו הסיבה שקרה מה קרה. אף אחד לא מבין שאתה צועד ודוחף עוד מישהו בלי לשים לב בכלל. מה שמפרסמים זה את הגדר שמתפרקת וזה בעצם האנשים שנדחסים, שמעצם הדחיסה ניסו לברוח מעל הגדר וזה היה מטורף. לא מאחל לאף אחד להיות בפחד כזה ואנחנו נוסעים כל שנה להילולה, עניין של אמונה ואני אפילו כל שנה מגיע עד הציון. השנה הגעתי בזכות אותן  45 נשמות שפשוט הלכו שם על קידוש השם. כולם שם היו רק עסוקים בלנסות לחלץ. צריך להגיד מזל שהפעם הגענו בעשר בלילה ורק לפני כמה דקות הגענו הביתה. 12 בצהריים וללא שינה".

מתי הבנתם שקרה אסון?

"ראינו שסוגרים בפנים את השערים של כל קיבוץ מירון, אמרו לנו לעצור  כי לא נכנסים יותר. הגענו לכיוון מטה ורואים אנשים מימין ושמאל ובדרך תהלוכה של זק"א, אמבולנסים ואת צריכה להבין שלא היה מי שיגיד שקרה משה טרגי, כולם היו בטוחים שרק ילד התעלף. זה נס גדול, כי השנה הקדוש ברוך אמר לנו לצאת בשש בערב, בדרך כלל אנחנו יוצאים באחת עשרה בלילה. הפעם באנו מוקדם, אולי משהו כמו שבע דקות לפני שקרה האסון"

בטח השתגעתם מרוב דאגה

"בתוך הציון אין תקשורת, אין קליטה והכל השערות. מה עשו זק"א ומד"א? ידברו על זה בחדשות. לקחו את המקום של הכנסת אורחים ולא עלינו הכניסו את הגופות בלי שיהיה אנדרלמוסיה  - הבנת? אני מתפלל שם ולא מבין למה למולי זק"א. רק שיצאתי הבנתי מה קורה כי אף אחד לא היה עם קליטה. פתאום ביבי מגיע, פתאום הציון ריק, לא הבנתי מה קרה ואוו ואוו, אי אפשר לדבר ולהסביר. ספרתי שישה מסוקים ויסעור, התחלנו לשמוע ברמקול שקוראים בשמות של נעדרים שמחפשים אותם, מחפשים ילדים, ואז נוצרה אנדרלמוסיה ענקית, קווי הטלפון נפלו ורק רצינו לחזור הביתה. לא נתנו לאוטובוסים להיכנס יחד עם האמבולנסים והרגע שהיו קווים קיבלתי מלא הודעות ששאלו אם אני בסדר".

רק נותר להגיד תודה

"ברוך השם ולהודות לשם, זכינו להיכנס לציון ובזכות הנשמות שהלכו שם. צריך להגיד תודה לשם שזה נגמר ככה כי זה יכול להיות אחרת.  זה היה השביל המדובר שבו הולכים כרגיל עשרת אלפים איש, זה צוואר בקבוק שדיברו עליו שמועד לפורענות והכתובת הייתה על הקיר, אבל את צריכה להבין שכל שנה עוברים שם ודווקא השנה השם החליט כי אנחנו לא מבינים שום דבר ואנחנו לא נכנסים לחשבונות שמיים.  בעזרת השם לא ימנע מאף אחד להגיע לשם גם בשנה הבאה, כי זה ערב גדול וחצי מיליון לא טועים ורבי שמעון בר יוחאי זה קודש קודשים. אין לי השגה ורק לבקש שבעזרת השם יהיה טוב לישראל. רק שיוצאים משם מבינים את גודל הנס והטרגדיה וברוך השם שיצאנו הביתה".

צילום עצמי - אמא נינט מחכה לפינויצילום עצמי - נרות זיכרון שהודלקו על ההרצילום עצמי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה