40 מיליון שקלים נתרמו לחקר האוטיזם

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('31ee7acc-20f4-4ea2-9dae-4caa022b8f2e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('31ee7acc-20f4-4ea2-9dae-4caa022b8f2e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

תרומה בגובה 40 מיליון שקלים מקרן עזריאלי ניתנה למרכז הלאומי לחקר אוטיזם באוניברסיטת בן גוריון בנגב ובסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי. התרומה תהווה תנופה אדירה לשיפור שיטות האבחון והטיפול באוטיזם בישראל: "התמיכה תאפשר לנו ליצור רשת לאומית של מידע שתניב לא רק מחקר פורץ דרך, אלא גם תשפר את שירותי האבחון של אוטיזם ברחבי הארץ"

קרן עזריאלי הכריזה לאחרונה על תרומה בהיקף של 40 מיליון שקלים למרכז הלאומי לחקר אוטיזם בישראל, מוסד ייחודי שהוקם על ידי מדענים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ורופאים מהמרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה. לרגל התרומה הנדיבה, שמו של המרכז שונה ל-'מרכז לאומי ע"ש עזריאלי לחקר אוטיזם ונוירו- התפתחות'.

"אבחון מוקדם פותח את האפשרות לטיפול מוקדם בילדים עם אוטיזם", מסביר פרופ' אילן דינשטיין, מנהל המרכז הלאומי עזריאלי לאוטיזם ומחקר נוירו -התפתחותי, חבר המחלקות לפסיכולוגיה ומדעי הקוגניציה והמוח באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, "ממחקרים שאנחנו עורכים במרכז האוטיזם עולה החשיבות הגדולה שיש לטיפול הראשוני בכדי לשפר את יכולות התקשורת החברתית של הילדים והסיכוי שלהם לממש את הפוטנציאל האישי בטווח הארוך. המיקוד העיקרי של המרכז הוא פיתוח שיטות אבחון ומעקב חדשות בשילוב אמצעים טכנולוגיים, זיהוי של גורמי סיכון גנטיים וביולוגיים, ובדיקת יעילותן של שיטות טיפול קיימות וחדשות. מכיוון שאוטיזם הינה תסמונת עם שונות אדירה שככל הנראה מכילה מגוון תסמונות, האתגר הגדול שלנו הוא להצליח לזהות סוגים שונים של אוטיזם ולהבין אילו התערבויות פועלות בצורה הטובה ביותר עבור כל סוג. זהו מחקר מורכב הדורש שיתוף פעולה רפואי ומדעי במטרה לבדוק את התפתחותם של מספר גדול מאוד של ילדים עם אוטיזם לאורך תקופות זמן ממושכות".

כעת, התרומה של קרן עזריאלי תאפשר לחוקרים להרחיב את פעילויות המרכז ולהגדיל את מסד הנתונים המכיל מידע על כ- 1,200 ילדים עם אוטיזם בישראל כולל נתונים קליניים והתנהגותיים, דגימות ביולוגיות (כגון: DNA ודגימות דם) ונתוני הדמיה מוחית. מאגר המידע הלאומי צפוי לגדול פי שלושה בתוך חמש שנים.

הדמיה. קרדיט: סיגל רווה- פלד, סטודיו רווה- פלג מיתוג ועיצוב גרפי

הגדלת התשתית לאיסוף המידע נעשית בשותפות עם המרכזים הרפואיים בארץ, קופות החולים, עמותת אלו"ט ועמותת ילדים בסיכון ותהווה בסיס למחקרים רבים תוך שיתוף חוקרים ורופאים מכל המרכזים האקדמיים והרפואיים בארץ.

התוכנית כוללת בניה של מרכז מחקר ייעודי בתוך המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה שיכפיל את שטח העבודה הקיים לעבודה עם ילדים המאובחנים עם אוטיזם, כולל בניה של מעבדות גנטיקה וביולוגיה חישובית, מעבדות הדמיה מוחית חדישות ועוד. בנוסף יקלטו חברי סגל חדשים, פוסט-דוקטורטים וסטודנטים לתארים מתקדמים, כמו גם צוות תמיכה מדעי, קליני, טכני ומנהלי לפיתוח וניהול מאמצי המחקר.

ד"ר גל מאירי, מנהל היחידה לפסיכיאטריה לילדים ולנוער בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: "אנו מאמינים ששילוב של מצוינות קלינית ומצוינות מדעית יוביל לפריצות דרך קריטיות באופן בו מאבחנים ומתייחסים כיום לילדים עם אוטיזם. אנו רואים זאת מדי יום במרפאה שבה השימוש בכלי מחקר משפר את איכות הטיפול הקליני אותו אנו מעניקים לילדים ולבני משפחותיהם כחלק מהליכי האבחון והמעקב. כיום אנו נותנים למשפחות מידע רב יותר אודות הסימפטומים של ילדם וכן על הגנטיקה שלהם. התמיכה של קרן עזריאלי תעצים עוד יותר את המאמץ הזה ותאפשר לנו ליצור רשת לאומית של מידע שתניב לא רק מחקר פורץ דרך, אלא גם תשפר את שירותי האבחון של אוטיזם ברחבי הארץ ".

בנוסף לפיתוח תשתית מחקר נרחבת אודות אוטיזם, המרכז הלאומי עזריאלי לחקר אוטיזם מוביל גם פיתוח קהילת חקר לאומית באמצעות אירוח כנס שנתי לאומי לאוטיזם, סדנאות תקופתיות של חוקרי אוטיזם מובילים ברחבי העולם ואף מימון לפרויקטים מחקריים הנעזרים בנתוני המרכז הלאומי.

"המרכז הלאומי עזריאלי לחקר אוטיזם הוא פרויקט חדשני המשלב תחומי ידע שונים במטרה להגיע לתגליות ברמה עולמית, תוך מתן תמיכה ותקווה למשפחות. קרן עזריאלי הייתה שותפה שלנו למספר יוזמות חדשניות ואנו אסירי תודה שהם תומכים בחזון הייחודי שלנו", ציין נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ.

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: "הקמת המרכז המשותף מעיד על חוזקו של האזור ועל הפוטנציאל הגלום בשיתוף פעולה בין מוסד רפואי מוביל ואוניברסיטת מחקר מובילה הנמצאים בעיבורו של רובע החדשנות המתהווה בשיתוף עירית באר שבע. אין לי ספק שנראה שיתופי פעולה רבים ונוספים כאלה לקידום בריאות תושבי הנגב, ישראל והעולם".

נעמי עזריאלי, יו"ר ומנכ"לית קרן עזריאלי: "מחקר נוירו -התפתחותי ותמיכה באנשים עם מוגבלות נוירו-התפתחותית הוא אחד מסדרי העדיפויות העיקריים שלנו. אנו עוזרים לאנשים למקסם את הפוטנציאל שלהם על ידי חיבורם למשאבים, למומחיות ולחינוך. זה בדיוק מה שעושה המרכז הלאומי עזריאלי לחקר אוטיזם, על ידי בנייה וטיפוח רשתות מידע המאפשרים מחקר וטכנולוגיה חדשנית ".

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי וקרן עזריאלי ישראל. "אנו שמחים לאחד כוחות עם אוניברסיטת בן-גוריון, אחד ממוסדות האקדמיה המובילים בעולם אשר מובילה מחקרים פורצי דרך ומפתחת טכנולוגיות חדשניות. אוניברסיטת בן-גוריון, והעיר באר שבע קרובים לליבנו באופן מיוחד, כיוון שמטרתנו היא להמשיך ולסייע בפיתוח הנגב וליצור יותר הזדמנויות באזור. זהו רצוננו הגדול ביותר- לראות את הנגב פורח על ידי פיתוח מערכות החינוך, המתקנים האקדמיים שלו, שירותי הבריאות, הכל בתקווה ליצור חברה מכילה ושווה בישראל ".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1e2a92bb-26ed-488a-aa79-73c835364534','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה