תלמיד י"ב על הלימודים בימי קורונה: "מקווה שנזכה לצאת עם בגרות מלאה למרות הקשיים"

$(function(){setImageBanner('af4848d4-51c4-47d5-b99e-7662db7ee7af','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

'באר שבע נט' בסדרת כתבות 'מחזור קורונה 2021' תכיר לכם מקרוב את תלמידי י"ב מבאר שבע שיספרו על השנה האחרונה בתיכון בימי הקורונה והלמידה מרחוק. הפעם יאיר עטון תלמיד ישיבת אמית

ללא מפגשים כיתתיים, בלי מסיבות פתיחת שנה או מסיבת סיום, ללא המסע המשמעותי לפולין ובעיקר באמצעות למידה מרחוק. תלמידי י"ב פתחו את שנת הלימודים האחרונה בתיכון באווירה קצת אחרת. שמענו ב'באר שבע נט' מהתלמידים הבאר שבעים על השנה האחרונה בימי הקורונה, על הקשיים והאתגרים לצד הגעגוע למפגשים עם החברים. והפעם- יאיר עטון, בן 17, תלמיד י"ב בישיבת אמית באר שבע.

"השנה האחרונה שלי התחילה באופן מוזר, ביקשו מאיתנו להגיע לבית הספר לפי קפסולות, לשמור מרחק ולעטות מסכות על הפנים", סיפר ל'באר שבע נט' יאיר, "בדרך כלל בתחילת שנה אנחנו מארגנים מסיבה וכל התלמידים בבית הספר נמצאים יחד ועושים שמח. השנה זה היה חסר וזה מאוד מבאס לפתוח ככה את השנה האחרונה שלנו בבית ספר".

יאיר עטון, צילום פרטי

תאר את סדר היום שלך כתלמיד בימי קורונה

"כרגע אנחנו לומדים לפי מערכת בזום. היום שלי מתחיל בשעה 7, אני קם להתפלל לאחר מכן אנחנו מתחילים את השיעורים בזום עד שעה 2 בערך, משם זה מתחלק לעבודה, מבחנים ועבודות בית. בשעות הפנאי שלי שהן בדרך כלל בערב, אני משקיע לטובת ספורט שאני עושה לבד או עם חברים, משחק כדורסל, טניס, עושה ריצות וכדומה. בימים בהם אני לא לומד בבוקר אני משתדל לעבוד כמה שיותר מוקדם בבוקר ואז בערב להשקיע בלימודים לפסיכומטרי, למיונים צבאיים וכדומה".

איך זה עבורך ללמוד מרחוק? אתה חווה קשיים? חושש מהבגרויות?

"לא חשבתי שנגיע למצב בו השנה האחרונה שלי תהיה בזום. מאוד קשה לי לא לפגוש חברים ולא להיות בתוך מסגרת, כמו כן למידה מרחוק היא דבר קשה יותר מאשר למידה מול מורה בכיתה. בשלב זה אני רואה כמה התלמידים בכיתה שלי מתקשים, ככה שאם לא יהיה נס או שינוי, אני מאמין שחלק נכבד של תלמידים מכל בתי הספר לא יצליחו לעבור את בחינת הבגרות וזה כי החומר בקושי נקלט דרך מחשב ויש המון פיתויים מסביב. תמיד אמרו שאנחנו דור העתיד ויהיה לנו קל מהבחינה הטכנולוגית, אך אנחנו שמים לב מיום ליום שעדיין אין כמו למידה בכיתה מול מורה".

בעקבות הקורונה בוטלו המפגשים החברתיים, המסעות לפולין, מסיבות הסיום. תלמידי י"ב חווים שנת סיום קצת אחרת, איך התחושות?

"מגיל קטן חיכינו למסע לפולין, שמענו עליו רבות וזה קשה לחשוב שלא נעבור אותו ולא נחווה את החוויה הזאת כמו רבים ואחרים. כמו כן האירועים החברתיים מאוד חסרים, אם זה שבוע ישיבה לבני ישיבות תיכונית ואם זה מסע ישראלי וכדומה. אני חושב שחבל בשבילנו שלא זכינו לעבור את זה ואני מקווה שעד שנגיע למסיבות הסיום תיגמר הקורונה ונוכל לשמוח כולנו ביחד ולפחות נצא בטעם מתוק מהשנה הזאת".

יאיר עטון, צילום פרטי

איך בכל זאת שומרים על קשר עם החברים מהשכבה? היום זה קל יותר ברשתות החברתיות?

"שומרים על קשר לרוב דרך הוואצפ, מנסים לארגן מפגשים קטנים בתחומים המותרים אם זה ספורט או בקבוצות קטנות במרחבים פתוחים, מנסים לשמור על קשר טוב עם המורים, משתפים חוויות בינינו... כמובן שאם נשווה לדורות האחרונים לנו יש יתרון מסוים מבחינה טכנולוגית וכן, זה עוזר יותר, אבל אני חושב שאין כמו מפגשים חברתיים פנים מול פנים ומקווה שבקרוב נוכל לעשות את זה".

מה היית רוצה להגיד לחברייך לשכבה י"ב בבאר שבע?

"לחבריי אני אגיד שעוד מעט זה נגמר ואני מקווה שהשנה המוזרה הזאת שעברנו רק תגבש אותנו יותר. אני מקווה  שכל זה ייגמר כמה שיותר מהר ונזכה לחגוג ביחד בהכתרה או במסיבת סיום. למורים אני אגיד שאני יודע כמה זה קשה ללמד דרך הזום ושזה לא רגיל אבל אני מקווה שנזכה לצאת כולנו עם בגרות מלאה למרות כל החסרונות והקשיים של שנה זו ובעזרת ה׳ שזה ייגמר כמה שיותר מהר".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e27d8dc8-aae4-4bf9-949f-0a9acc26037c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה