רוצה לקחת חלק במשהו גדול שמוביל לשינוי אמתי?

$(function(){setImageBanner('7c039d8c-87b9-4baf-827a-a3bf65897d60','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

האתגר העומד בפנינו הוא להצליח ליצור שוויון הזדמנויות אבל מה זה אומר בשטח, הלכה למעשה? ואיך אתם יכולים לקחת בזה חלק ולחולל שינוי משמעותי?

במיוחד בתקופת הקורונה עולה הצורך לחיזוק משמעותי בחינוך הדור הצעיר, בדיוק בשביל זה הוקמה תוכנית הפועלת כבר זמן רב ומובילה את הטובים ביותר למערכת החינוך שם עם הכלים שקיבלו הם מובילים שינויים משמעותיים ומחנכים את הדור הצעיר, אנחנו מדברים על תוכנית חותם כמובן. 

התכנית מכשירה אקדמאים/ות בעלי חזון וכישורי מנהיגות להוראה משמעותית ומעוררת השראה בפריפריה בישראל, במטרה ליצור קהילה איכותית של אנשי ונשות חינוך, מורים מעולים ומנהיגים הפועלים יחד. המתקבלים/ות לתוכנית מקבלים הכשרה ייחודית וכן שורה של הטבות ייחודיות, ליווי ותמיכה לאורך כל התוכנית, מלגת קיום ותעודת הוראה באישור המל"ג. 

חותם

כדי להבין מקרוב את השפעת התוכנית שמענו ממיכאל גדסיק, מחנך כיתה י"ב ומורה למתמטיקה בתיכון אורט ערד על התהליך שעשה: "למדתי באוניברסיטה הנדסת תעשיה וניהול. במהלך כל התואר שלי עשיתי מלגה, עבדתי והתנדבתי עם ילדים ונוער בפרויקטים שונים כגון: קידומטיקה, "אחריי" לבגרות, פר"ח, נחשון ועוד. ראיתי שאני מאד נהנה מהעבודה עם ילדי ונוער, אני מצליח "להגיע אליהם", ללמד אותם, לעניין אותם והתחום הזה מאד מושך אותי".

סיפר מיכאל והוסיף: "בהסתכלות אחורה התקופה בה הייתי חניך ב"אחריי" לצבא בכיתה י"ב התקופה השפיעה עליי מאד מבחינה אישית, חברתית, ומבחינת מה שהחלטתי לעשות בצבא להיות לוחם. ידעתי כי יגיע שלב בחיי שבו ארצה לעשות הסבה לחינוך ושנה וחצי לאחר שסיימתי את התואר ושמעתי על תוכנית "חותם" תוכנית ששמה לה למטרה לאפשר לכל ילד בישראל לבחור את עתידו ללא קשר לרקע ממנו הוא מגיע החלטתי שזו הדרך שבה אני רוצה לעשות הסבה לחינוך והוראה ולעבוד עם בני נוער בגיל תיכון בעזרת תוכנית שמגיעה עם מטרות לשינוי חברתי".

איזה רגע מרגש זכור לך במיוחד בתחילת הדרך כמחנך? "אחד הרגעים המרגשים שחוויתי הוא ביום ההולדת שלי בשנה הראשונה שהייתי מחנך בכיתה י' לפני שנתיים. בזמן היום הולדת שלי הייתי בשבוע מילואים. כאשר חזרתי לבית הספר ביום ראשון לאחר שבוע התלמידים שלי הפתיעו אותי עם הרבה כיבוד, בלונים, מתנה וברכה מרגשת אשר מראה שהם ראו את מה שאני מנסה לעשות בשבילם. והרגע הזה היה שווה הרבה מאד ונתן לי כוחות להמשך ותחושה שכנראה אני עושה משהו נכון בדרך שלי". 

מיכאל גדסקי

תאר לי איך נראה יום בחייו של מורה בתקופת הקורונה "יום בתקופת הקורונה סובב כולו סביב 2 הילדים הקטנים שלי, אשתי ובית הספר. אני קם בבוקר עם הילדים ונותן לאשתי לישון קצת בבוקר. במהלך היום אני מלמד ונמצא בישיבות ולאורך כל היום מהבוקר עד הלילה מנהל שיחות טלפון והתכתבויות ווטסאפ עם תלמידי כיתת החינוך שלי מכיתה י"ב בתיכון אורט ערד, תוך כדי הכנת שיעורים להמשך, בדיקת עבודות והתעדכנות בחדשות". 

מה למדת על עצמך בתקופה הזאת? "למדתי על עצמי שיש לי הרבה כוחות וסבלנות ואני מוכן להשקיע המון זמן וכוחות למען האנשים שאני אחראי עליהם ולמען השותפים שלי ומי שמסביבי. ולמדתי ליהנות מהזמן המשפחתי ולראות את הילדים שלי גדלים לי יום יום מול העיניים".

איפה אתה רואה את עצמך עוד חמש שנים? "בעוד חמש שנים אני רואה את עצמי ממשיך בתחום החינוך במקום שבו יש לי קשר אישי ויכולת להשפיע לטובה על בני נוער ויכולת להשפיע על הסובבים אותי". 

מרגישים שגם אתם חייבים לקחת חלק משמעותי בעיצוב הדור הבא? זו ההזדמנות שלכם לעבודה עם משמעות, שליחות חברתית ויכולת להשפיע. ההרשמה למחזור יא' של תכנית חותם בעיצומה! 

פרטים נוספים באתר www.tfi.org.il

או בטלפון 03-3798377  

חותם

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('880291fc-a93e-4bc5-bf00-9c14209919c8','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה