פרופ' יהודה חדד בראיון מיוחד לפתיחת שנת הלימודים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('85ede5b2-d4f0-431a-94be-e83eda9a3a3c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('85ede5b2-d4f0-431a-94be-e83eda9a3a3c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

לכבוד פתיחת שנת הלימודים האקדמית שוחחנו עם נשיא המכללה האקדמית ע"ש סמי שמעון SCE, פרופ' יהודה חדד שסיפר ל"באר שבע נט" על חידושים ותכניות מעניינות לעתיד. כל הפרטים בכתבה המלאה

אתמול נפתחה שנת הלימוד האקדמית החדשה ובמכללה האקדמית ע"ש סמי שמעון (SCE) באר שבע, פתחו את שנת הלימודים 5,500 סטודנטים מתוכם 1,500 סטודנטים חדשים. הסטודנטים שרק נמצאים בתחילת דרכם בעולם ההנדסה ייהנו השנה ממגוון קורסים חדשים שהתווספו לתארים השונים, זאת בהתאמה לדרשות השוק והטכנולוגיה המשתנה.

כמו כן, הקורסים החדשים מצטרפים לשיטת הלימוד המונהגת במכללה בשם "Project Oriented" העוסקת בלימודים לצד התנסות מעשית המדמה את עולם התעסוקה. כך לדוגמה סטודנטים להנדסת תוכנה השנה יוכלו לבחור בקורס "בלוקצ'יין" למטבעות וירטואליים ופעולות עסקיות באינטרנט. בקורס ילמדו הסטודנטים על הטכנולוגיה ויישומיה השונים, שמירת מידע, חוזים חכמים וכדומה.

קורס נוסף שנפתח השנה לסטודנטים במסלול הנדסה כימית הוא קורס בניה ירוקה בישראל. מטרת הקורס היא להבין את התפיסה של תכנון ובניה ירוקה מבחינת שמירה והבנת הסביבה והכרות עם יכולות טכנולוגיות ותכנוניות בתחום. כל זאת, במטרה להעניק לסטודנטים את ההכנה הטובה ביותר לעולם העבודה המשתנה בסוף התואר.

על כן, לכבוד שנת הלימודים החדשה והחידושים הרבים המתחוללים במכללת סמי שמעון, קיימנו ראיון מיוחד עם פרופ' יהודה חדד, נשיא המכללה, שסיפר ל"באר שבע נט" על שיתופי הפעולה המיוחדים שעושה מכללת SCE עם מוסדות אקדמאים ברחבי העולם ואפילו נתן עצות לסטודנטים החדשים שנכנסו היום לראשונה לאקדמיה.

 פרופ' יהודה חדד. קרדיט - המכללה האקדמית SCE

מה לדעתך מייחד את SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון?

"ב-SCE נלמדים מגוון מסלולים בתחומי ההנדסה המבוקשים. סטודנטים וסטודנטיות  המעוניינים ללמוד הנדסה יכולים לבחור בין כלל מקצועות ההנדסה המוכרים היום בשוק – מכונות, חשמל, תוכנה, בניין, כימית והנדסה תעשייה וניהול. אחד הדברים הבולטים במכללה שלנו על פני מכללות אחרות היא שיטת ההוראה הייחודית הנהוגה במכללה. אנו במכללה פועלים בשיטת "Project Oriented". המשמעות היא שהסטודנטים לומדים בצורה הכי קרובה לדרך בה מתנהל שוק העבודה בתחום ההנדסה – קורסים יישומיים עם שיטות לימוד קבוצתיות המדמות עבודת צוות, כמו לדוגמה בחברת הייטק. שיטות ההוראה שלנו נוצרו בחזית הידע ועל פי הביקוש היום בתעשייה".

האם ישנם שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיים אחרים בארץ או בחו"ל? אם כן כיצד זה בא לידי ביטוי?

"אנו גאים מאוד בקשרים הבינלאומיים שיצרנו במרוצת השנים. כיום אנו עובדים מול מספר רב של מוסדות אקדמיים מכל העולם, כולל ארה"ב, הודו, סינגפור, ספרד, הולנד ועוד רבים נוספים. במסגרת שיתופי הפעולה אנו עובדים על פיתוח וקידום תכניות לימוד בינלאומיות וחילופי סטודנטים וסגל אקדמי. חלק משיתופי הפעולה מתבצעים יחד עם האיחוד האירופי התומך בהשכלה, הכשרה וחינוך צעירים. אני מאמין כי קשר עם מוסדות מהעולם תורם לפיתוח מערכת ההשכלה הגבוהה באמצעות קידום המודרניזציה והבינלאומיות והגברת איכות ההוראה במוסדות להשכלה גבוהה במדינות השותפות".

 מובילים שיתופי פעולה עם מדינות שונות בעולם SCE

בשנים האחרונות ניכר כי העתיד נמצא במקצועות ההנדסה. איזה מבין כלל המקצועות הוא המבוקש ביותר בסמי שמעון ומדוע אתה חושב שזה קורה?

"צעירים רבים, לראשונה השנה, בחרו ללכת ללמוד את מקצועות ההנדסה על פני שאר המסלולים המוצעים באקדמיה. זו כבר לדעתי בשורה המצביעה על שינוי מגמה באקדמיה בארץ. המסלולים המבוקשים ביותר במכללה, כמו גם במוסדות אקדמיים להנדסה אחרים בארץ, הם מקצועות הטכנולוגיה וההי טק כמו הנדסת בניין והנדסת תוכנה. אני מאמין כי ביקוש זה נובע בעיקר מההבנה של שוק התעסוקה הנוכחי בישראל העוסק רבות במקצועות ההיי-טק ובפיתוח תשתיות. אנו רואים מסביבנו סטארט-אפים רבים נפתחים, פארקי תעשייה טכנולוגיים מוקמים, חממות טכנולוגיות וצורך אמיתי בפתרונות דיור ותעסוקה. אתגרים אלה מביאים סטודנטים רבים ללמוד את מקצועות ההיי טק מתוך רצון להשתלב בתחומים אלו ולקחת חלק בבנייה של העתיד שלהם".

בזכות הקמת המכללה הצלחתם להנגיש לצעירים רבים את מקצועות ההנדסה. אך ידוע כי בתעשייה ישנה העדפה לבוגרי אוניברסיטאות כיצד אתם מכינים את הבוגרים שלכם להתמודדות הזאת?

"טענה זו היא ישנה, אנחנו היום מבחינים במגמה שהתעשייה מעדיפה בוגרים שלנו בגלל ההתנסות שלהם במסגרת Project Oriented, ותחומים הייחודיים שאנו מפתחים ביחד עם התעשיה. נתון זה נתמך בכך ש 95 אחוז מהבוגרים שלנו מועסקים בתעשייה. לכן השאלה מבחינתנו לא ממש רלוונטית. אנו מכינים את הבוגרים שלנו לעולם התעסוקה התחרותי ע"י הקניית כלים מדעיים ויישומיים שיכינו אותם לשוק העבודה בצורה הטובה ביותר עבורם ועבור התעשייה. מעבר לקורסים הרגילים המכשירים מהנדסים, אנו מעודדים את הסטודנטים שלנו ליזום, להמציא, להתחדש ולעבוד יחד בצוות. כל אלה מקנים להם יתרון משמעותי ביציאה לשוק העבודה".

 מעודדים את הסטודנטים ליזום, להמציא ולהתחדש SCE

כאיש אקדמיה איזה עצה תוכל לתת למי שמתחילים ממש בימים אלו ללמוד?

"העצה שלי, גם כאיש אקדמיה וגם כפרופ' המתמחה בהנדסת חומרים, היא ללמוד מקצוע מבוקש שנמצא בחזית ההתפתחות העולמית. העולם היום נמצא במגמה של פיתוחים טכנולוגיים ופתרונות רוחביים לבעיות רבות. מי שמתחיל ללמוד צריך לשאול את עצמו כיצד הוא משתלב בכל השינויים המתחוללים כיום בתחום החינוך, איכות הסביבה, החברה, הטכנולוגיה וכיו"ב".

ואיזה עצה תוכל לתת למהנדסים שרק מתחילים את דרכם?

"למהנדסים שמתחילים את דרכם בשוק העבודה אאחל הצלחה רבה ואייעץ להם להמשיך ללמוד, להתפתח, להתחדש ותמיד להישאר מעודכנים בשינויים - אנו לומדים כל חיינו אם בשביל תואר או אם בשביל להוביל ולהצטיין בתחומנו". 

 המכללה האקדמית ע

מה השאיפות שלך לעתיד המכללה?

"אנו כבר עובדים במרץ על פיתוח וקידום פתיחת הפקולטה לאדריכלות בעיר העתיקה של באר שבע. נוסף על כך אני מאמין כי תוך כמה שנים נוכל להכריז על פתיחת מכללה רב תחומית שתכשיר סטודנטים במקצועות ההנדסה, העיצוב והאדריכלות ועוד".

מה תרצה לאחל לסטודנטים לכבוד שנת הלימודים הקרובה?

"לסטודנטים, המתחילים והממשיכים, אאחל שלא יפסיקו ללמוד, שיהיו יצירתיים ושינצלו כל רגע בלימודים לא רק לכיף, אלא גם להתפתחות אישית. המכללה שלנו היא מצע המאפשר לכל סטודנט וסטודנטית לגדול, לדמיין ולהמציא רעיונות לעולם טוב יותר. אני בטוח שעד סוף השנה אנו נראה מהסטודנטים שלנו פיתוחים ורעיונות מהפכניים שיכולים להשפיע ולהוביל לעולם טוב יותר לכולנו". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('112f7014-be65-4e3e-be1c-24e344a81787','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה