סטודנטים מתמודדים עם המעבר ללמידה מקוונת: "מה יהיה לגבי תשלום שכר הלימוד?"

$(function(){setImageBanner('1315faff-049a-46ed-8f53-f2bc5fa95220','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

בגלל התפשטות הקורונה עברה האוניברסיטה ללימודים מקוונים וכתוצאה מכך, עולות בקרב סטודנטים שאלות לגבי תשלום שכר הלימוד המלא והשירותים הנלווים. עצומה ארצית אף נפתחה בתקווה לקבל תשובות: "הסטודנטים לא מקבלים שירותים מסוימים כשלומדים מהבית"

בגלל התפשטות הקורונה והמצב החדש עברה האוניברסיטה ללימודים מקוונים בלי הגעה פיזית למוסדות האקדמיים. כתוצאה מכך עולות בקרב סטודנטים, גם באוניברסיטת בן גוריון בנגב, שאלות לגבי תשלום שכר הלימוד המלא והשירותים הנלווים הכלולים בתשלום. הטענה היא כי המעבר ללמידה מקוונת מפחיתה מהוצאות המוסדות האקדמיים אחוזים גדולים מאד מהתשלומים על תשתיות ושאר הדברים הנחוצים ללמידה במוסד עצמו, כמו אבטחה, ספריה, תחזוקה וכדומה. בעקבות המצב נפתחה אף עצומה ארצית שקוראת לסטודנטים להצטרף ולקבל מענה לשאלות.

"אני לא יודעת מה המצב הכלכלי של האוניברסיטה כרגע, אבל אני אדבר בתור סטודנטית כאן. מקומות העבודה סגורים , הלימודים ממוחשבים, ובמיוחד באוניברסיטה כמו בבן גוריון שהרוב לא גרים בבאר שבע ומשלמים שכר דירה ושכר לימודים מלא, זה משהו שמאד קשה כרגע", סיפרה ל'באר שבע נט' ג', סטודנטית לביולוגיה, "כמו שמנסים להתחשב במקומות עבודה העצמאים ובעוד המון מוסדות, אפשר להתחשב גם באוכלוסיית הסטודנטים שכרגע מנסה ללמוד איכשהו בבית מהמחשב. זה לא אבטלה של חודש זה מצב שיכול גם להגיע לחצי שנה ויותר, אז מה יקרה עוד חודש? חודשים? בלי עבודה... באופן אישי לי זה נראה לא בסדר שאנחנו נשלם הוצאות  כאלה כשאנחנו לומדים מהבתים".

אוניברסיטת בן גוריון בנגב. צילום ארכיון באר שבע נט

גם ברשתות החברתיות עלו שאלות של הסטודנטים בבאר שבע: "למישהו יש תובנות מה יהיה לגבי השכר לימוד? אם עברנו ללמידה מקוונת מהבית המון שירותים שאנחנו משלמים עליהם לא רלוונטיים ... זה בהחלט יכול להקל מבחינה פיננסית... אין סיבה שיחייבו אותנו סתם..." ; "אין סיבה שלא נעמוד על הזכויות שלנו ואין סיבה שנשלם על שירותים שאנחנו לא מקבלים, אני לא מדברת על המרצים שבאמת עושים עבודה מדהימה, אלא על תשלומים שפשוט כבר לא רלוונטיים בתקופה הנוכחית" ; "שמירה הצטמצמה מאוד וגם התחזוקה, הוציאו את הסגל המנהלי והטכני לחל"ת/עבודה מהבית".

הסטודנטים כן חושבים שכרגע האוניברסיטה הפחיתה מההוצאות שהיו לה, כעת כשאין אנשים שמגיעים פיזית למקום, "אם זה חשמל, מים, פחות אבטחה עכשיו שסגרו את רוב השערים של האוניברסיטה פרט לאחד, ספריה, ניקיון, מרפאות וכו’. אז כמובן שיש הוצאות חדשות כמו הzoom , אך עדיין אני מאמינה שקורס דיגיטלי עולה פחות, וזה משהו שצריך להשתקף גם בבקשה הכספית מהסטודנטים", אומרת ג'.

מי שכן התייחסו עד כה לסוגיית שכר הלימוד היו אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה שרשמו ברשתות החברתיות: "שכר לימוד – לבקשתנו, האוניברסיטה אפשרה את דחיית תשלום שכר הלימוד ל-30.4 ופריסת תשלומים נוחה יותר. למידע וסיוע אישי פנו למדור החשבונות של האוניברסיטה (במייל [email protected]). בנוסף, נגלה כי בימים אלה אנחנו פועלים יחד עם התאחדות הסטדונטים והסטודנטיות בישראל על מנת לקדם מהלך להוזלת שכר הלימוד עבור סמסטר ב' ברמה הארצית, נמשיך לעדכן".

מאוניברסיטת בן גוריון טרם נמסרה תגובה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1e932a2c-8b34-4fe9-98a4-7d72f1ce67eb','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה