מערכת החינוך מציינת את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

$(function(){setImageBanner('2bc067be-c6d8-432f-80fd-e8750621fb9d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

במערכת החינוך יציינו את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, בצל הקורונה כאשר כלל השיעורים המקוונים יעסקו בזיכרון הנופלים

על רקע אתגרי הקורונה מערכת החינוך תתייחד מחר (שלישי, 28.4) עם חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בסימן הנושא השנתי - "ערבות הדדית". לאור נסיבות הקורונה, נערך המשרד החינוך לקיומו של יום חשוב זה וטקסיו במרחב הווירטואלי והמשפחתי.

התלמידים יעסקו בזיכרון הנופלים במרחבי למידה מקוונים, יקיימו טקסים ומפגשי זיכרון מרחוק, ייחשפו לסיפורם האישי של משפחות שכולות, ויפעלו במגוון רחב של מסגרות התנדבותיות להנצחת הזיכרון. 

בין מגוון הפעילויות לבתי הספר ולרשויות:

◼️ עצרת תנועות הנוער – אירוע המונים מקוון של תנועות הנוער לזכר הנופלים (תשודר בטלוויזיה ובערוצי הדיגיטל של המשרד).
◼️ מערך שיעורים מקוון ומתווה לעריכת טקסים וירטואליים – תכנים ופעילויות שפותחו באופן ייעודי למצב החדש הכוללים בין השאר: קישורים ללמידה מרחוק, הצעות ללמידה בלתי פורמלית, ומתווה לעריכת טקסים ווירטואליים ברמת הכיתה, בית הספר ועד הרמה הרשותית.
◼️ מיזם מתחברים וזוכרים – מיזם ייחודי של מינהל חברה ונוער במשרד החינוך, החברה למתנ"סים ועמותת 'האחים שלנו'. במסגרת המיזם יערכו אירועי ההנצחה של יום הזיכרון למרחב הדיגיטלי אשר יפגישו במסגרות זום אינטימיות בין משפחות השכול לציבור הרחב. עד כה נפתחו למעלה מ- 900 חדרי זום עם כיתות ואחים שכולים.
◼️ שעת חברה לאומית - במסגרת המיזם יערכו גם כנסים והרצאות מקוונות בהשתתפות שר החינוך ומאות תלמידים – ובניהן:
▪️ 'דרכו שלו' – הרצאתו של אליסף פרץ, אח של סגן אוריאל פרץ ז"ל ורס"ן אלירז פרץ ז"ל, לתלמידי כיתות ז'-ט'.
▪️ 'איתו, בלעדיו' – הרצאתה של עמית פרקש, אחות של סרן תם פרקש ז"ל, לכיתות י'-יב'.
▪️ 'אחי חנן ברק' – הרצאתה של עטרה ברק שרם - אחותו של סגן ברק חנן ז"ל - מפקד הטנק של גלעד שליט, לתלמידי כיתות י-י"ב.

צילום: shutterstock

זאת לצד פעולות התנדבות המתבצעות לקראת יום הזכרון במסגרת התוכניות למעורבות חברתית:

▪️ פרח / זר ודגל לנופל - חלוקת פרחים ודגלים למשפחות הנופלים והנחת זרים על קברי נופלים על פי הנחיות של משרד הבריאות ובשיתוף צה"ל ויד לבנים.
▪️ מצדיעים לנופלים - השתתפות במפגני הצדעה מחוץ לבתי משפחות החלל.
▪️ משלוח מכתבים שנכתבו עי תלמידים במסגרת המיזם - זוכרים, מתגעגעים ומוקירים.
▪️ מיזם ההנצחה בשיתוף מרים פרץ להנצחת הנופל - כל התלמידים במיזם יהיו בקשר עם המשפחות שהשתתפו בהפקת אלבומי ההנצחה וישתתפו בשיח זום מוקיר. חלק מהתלמידים עם הסטודנטים שליוו את מפעל ההנצחה יעלו לשיח במיזם להנצחת הנופל ויספרו את סיפור ההנצחה וסיפור החלל.
▪️ טקסים וירטואליים - תלמידים התנדבו להקליט טקסים וירטואליים וגם שירי נופלים שיעלו ברשתות החברתיות וברשתות של מוסדות החינוך.
▪️ זוכרים ומספרים - תלמידים מראיינים אחים שכולים הריאיון יתועד.


בנוסף, תשודר תכוניות ייחודיות במערכת השידורים הלאומית של משרד החינוך – במסגרתו ישודרו הרצאות ותוכניות ייחודיות המותאמות גיל ובכללן:

▪️ שידור עצרת תנועות הנוער - יום הזיכרון לחללי צה"ל, כיתות ז-יב.
▪️ הסיפור של לוטם שחר על אחיה סרן עמרי שחר, מצטיין רמטכ"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו.
▪️ הסיפור של אדוה חקאני על אחיה סרן אביב חקאני, שהיה קצין המנהרות הראשון בצה"ל ונפל בקרב בציר פילדלפי שברפיח בעת התפוצצות הנגמ"ש שעליו פיקד מפגיעת טיל נ"ט.
▪️ הרצאת מנכ"ל משרד החינוך 72 שנה לישראל, כיתות י-יב".

וכן, סיורים ווירטואליים להנצחת חללי נצר אחרון לביתם – במסגרת הסיורים, אלפי תלמידים יחשפו לסיפורם של הנופלים וידליקו נר לזכרם באתר יזכור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bd4dfaa2-645a-4c5a-9f0f-b57abd275ef3','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה