מגמת מדעי סביבה נפתחת לראשונה בבאר שבע: "חשוב לנו שהתלמידים יכירו את הסביבה בה הם חיים"

$(function(){setImageBanner('4405063c-121e-40af-bbc0-e9ecbac08d3c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

עם פתיחת שנת הלימודים נפתחה בתיכון נטע ארז על שם קורצ'אק האנתרופוסופי מגמת מדעי סביבה חדשה של 5 יח"ל. לרגל פתיחת המגמה שוחחנו ב'באר שבע נט' עם צוות בית הספר ששיתפו באופי תכנית הלימוד החדשה ובחשיבות החיבור של התלמידים לסביבה ולעולם בו הם חיים

"חשוב לנו שהתלמידים בתיכון שלנו יתנסו בתחומים מגוונים, שבני הנוער ייפגשו במסגרת הלימודים עם עצמם ועם העולם, שיכירו את הסביבה בה הם חיים. לכן מגמת מדעי הסביבה התחברה למטרות בית הספר והיא תיפתח לראשונה בבאר שבע אצלנו בתיכון נטע ארז על שם קורצ'אק", כך סיפרה ל'באר שבע נט' זוהר ירום, מנהלת בית הספר התיכון האנתרופוסופי בבאר שבע.

בשנת הלימודים הקרובה שהחל אתמול, נפתחה לראשונה בבאר שבע מגמת מדעי סביבה חדשה של 5 יחידות לימוד לבגרות. המגמה החדשה יוצאת לדרך בתיכון קורצ'אק האנתרופוסופי הדוגל בחינוך וולדורף ומתמקד במדעים, אומניות ורוח האדם. לרגל פתיחת המגמה החדשה שוחחנו ב'באר שבע נט' עם זוהר ירום מנהלת בית הספר ועם אורית אפשטיין, חלק מצוות המדעים והמגמה שנפתחת.

קרדיט: תיכון נטע ארז על שם קורצ'אק

תוכנית הלימודים במדעי הסביבה משלבת בין עקרונות החינוך הסביבתי ובין עקרונות החינוך המדעי. היא מתמקדת בהבנת יחסי הגומלין בין האדם ובין סביבתו הטבעית והאנושית בראייה מערכתית-הוליסטית, ובהקניית כלים מדעיים לניתוח היחסים הללו והשלכותיהם. מושם דגש בפיתוח קודים של התנהגות ערכית-מוסרית במטרה לטפח זיקה ויחס חיובי לסביבה. התוכנית מעודדת עיסוק בסוגיות ובדילמות סביבתיות שהן רלוונטיות ללומדים ולקהילה, דילמות הקשורות למתרחש בארץ ובעולם.

"המגמה עוסקת בעולם, בנושאי אקלים וסביבה והקשר של האדם אליהם, איך האדם פוגש את העולם. חשוב לנו להנחיל לתלמידים שכולנו צריכים ליצור עולם טוב יותר ממה שיש לנו ולא רק לנצל אותו עד תום", סיפרה ל'באר שבע נט' אורית, "ללמד אותם איך להשתמש במה שנמצא בסביבה שלנו כדי לבנות עולם טוב ויפה יותר, שגם הנכדים והנינים שלנו בעוד שנים יוכלו לחיות בעולם טוב. הקורונה למשל הוא נושא שאפשר לחקור במדעי הסביבה, לראות איך התנהגות אנושית השפיעה על התנהגות ביולוגית שהשפיעה על העולם כולו בכלל ההיבטים של החיים".

קרדיט: תיכון נטע ארז על שם קורצ'אק

האם לדעתכן יהיה ביקוש בבית הספר למגמה זו?

זוהר: "בכיתה י' כל התלמידים שלנו לומדים את שתי המגמות של בית הספר- גם אומנות וגם מדעי הסביבה. לכן בכיתה יא' נדע את הבחירה האישית של כל תלמיד. הנטייה היא לעודד כמובן את כל התלמידים לבחור במגמה וללמוד את הנושא, המגמה דורשת מהתלמידים מיומנויות למידה וחקר, התנסחות, היא ברמה מאוד גבוהה של חמש יחידות לימוד. אנחנו רואים עניין אצל התלמידים בנושאים שקשורים לסביבה, למשל למחאת האקלים, בשנה שעברה הם הכינו שלטים ויצאו במחאה לשמירה על כדור הארץ, לכן מגמה זו רלוונטית. חשוב לי להגיד שעדיין יש לנו מקומות בבית הספר לתלמידים בכיתות ט' וי' ואנחנו מזמינים את מי שמתעניין ליצור קשר ולשמוע יותר".

איך עברה עליכם תקופת הקורונה? איך אתם מתכוננים לפתיחת השנה?

זוהר: "בתקופת הקורונה קיימנו למידה מרחוק, הצלחנו להעביר את הלמידה בצורה טובה. את השנה הקרובה נתחיל כמעט בשגרה מלאה בגלל שאנחנו בית ספר קטן, יש לנו כיתה אחת בכל שכבה. יש לנו את הפריבילגיה למצוא פתרונות יצירתיים כדי לאפשר לתלמידים למידה רציפה, מלאה ופרונטלית. במידה ויהיו מצבים שמחייבים אותנו לשינוי נוכל לעבור ללמידה מרחוק".

קרדיט: תיכון נטע ארז על שם קורצ'אק

חשוב לכם בבית הספר כל הזמן להתחדש ולהתאים את תכניות הלימוד למה שקורה בעולם ולרצון התלמידים?

אורית: "חשוב לנו לתת לתלמידים ראייה על העולם מכל הכיוונים, לא רק מהפן הביולוגי או האקולוגי, אלא גם מהפן הכלכלי למשל. לתת להם תמונה כללית על העולם ולעודד אותם לפיתוח מחשבה עצמית. חשוב לגעת בנושא כמו מדעי הסביבה, להתעמק בו ולהשקיע בו כוחות אנושיים כדי שנוכל בעתיד לכוון את האנושות לעולם טוב יותר לחיות בו".

זוהר: "אנחנו קשובים לרצונות התלמידים והסיבה שבחרנו במגמה היא כי היא מאוד התאימה לנו בתכנים שלה. מדובר במגמה חדשנית שגם מתאימה לנושאים שלומדים באקדמיה, יש כאן צורך של האנושות בחינוך מהדור הצעיר לראייה גלובלית של הסביבה. לנו חשובה קודם כל טובת הילד, לראות איך אנחנו מוציאים אותו למקום טוב יותר בעולם, למצוא את התכנים שיכולים להפרות אותם בשלב בחיים בו הם נמצאים ולאפשר להם להגיע למקום יותר שלם עם עצמם כשהם מבוגרים. החידוש בתכנים הלימודיים מגיע מתוך תפיסת החינוך שלנו".

 

"אנחנו מאחלות הרבה בריאות ורוגע לכל התלמידים לקראת שנת הלימודים החדשה. מאחלות להם ליהנות מהרגע וממה שיש, לנצל את הרגע ועדיין לפעול להתפתחות אישית ולמידה כדי להמשיך להתקדם ולחוות הצלחות", מסכמות אורית וזוהר.

 קרדיט: תיכון נטע ארז על שם קורצ'אק

מעוניינים לשמוע עוד פרטים על המגמה החדשה והלימודים בתיכון האנתרופוסופי של באר שבע?

08-6171909 או במייל [email protected]

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('01f6bf75-e217-4ecf-95ab-edf0f00fceb6','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה