"מאגר הדירות הוא השלב הראשון בפיתוח תחום הדיור הסטודנטיאלי בעיר"

$(function(){setImageBanner('1cd7e7d0-ea08-49b5-a125-f649dc27456e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

פלטפורמה חדשה לפרסום דירות להשכרה הושקה החודש בבאר שבע: האגודה הסטודנטיאלית של אוניברסיטת בן גוריון פיתחה מאגר דירות בפיקוחה על מנת לשמור על שוק שכירות הוגן בעיר: "נוכל לפתח ולקדם את שוק הדיור הסטודנטיאלי הבאר שבעי"

אחת הסיבות המעודדות סטודנטים להגיע ללמוד בבאר שבע היא חווית המגורים בה. באר שבע מאפשרת לצעירים מכל הארץ לעבור את שנות לימודיהם האקדמיים במגורים נוחים, קרובים לקמפוס ונגישים לכיס ביחס למקומות אחרים בארץ. בעשור האחרון, בזכות המגורים הזולים וחיי הקהילה השופעים שנוצרו בעיר גדלה כמות הסטודנטים המגיעים לבאר שבע מידי שנה וכך גם השתנו פני שוק השכירות. בימים האחרונים הושק לראשונה מאגר חיפוש דירות סטודנטיאלי חדש בפיקוח אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון במטרה לסייע לסטודנטים במציאת דירה.

תחום הדיור הפך לאחד התחומים העיקריים בחייו של כל סטודנט בעיר. כמעט כל סטודנט עובר לפחות שתי דירות במהלך התואר, ונכון להיום, חווית חיפוש הדירה מסורבלת ומקשה מאוד על השוכרים וכן על בעלי הדירות. לכן, המאגר החדש יהווה  פלטפורמה ראשית אשר תעניק מקום לכל בעל דירה שרוצה לפרסם את הדירה שלו, ובו-בזמן ישפר את נגישות ההיצע לשוכרים. עם צמיחת שוק הדיור בשכונות הסטודנטיאליות שסביב קמפוס אוניברסיטת בן גוריון נהיה קשה יותר ויותר לסטודנטים למצוא את מבוקשם ולבעלי דירות להבליט את דירתם בתוך שפע הדירות הקיימות.

שכונה ד'. צילום: איליה יגורוב

הקהילה הסטודנטיאלית מהווה כיום חלק בלתי נפרד מהקהילה הבאר-שבעית, ונוכחנו לראות זאת אף יותר בזמני משבר כמו משבר הקורונה, בו הסטודנטים לקחו חלק פעיל בהתנדבויות בעיר למען הצוותים הרפואיים, הקשישים והאוכלוסיות המוחלשות שנזקקו לסיוע. המיזם החדש צמח מתוך אמונה שגם בזירת השכירות ניתן ליצור שותפויות ושיח חיובי בין הסטודנטים לבעלי הדירות בשכונות הסטודנטיאליות ובכך לשפר את שוק הדיור הן לסטודנטים והן לבעלי הדירות.

לאחר שעלו קולות רבים מתוך הקהילה הסטודנטיאלית לפיהם יש צורך בהתערבות האגודה בשוק הדיור, האגודה הסטודנטיאלית של בן גוריון החלה לפעול והשיקה תפקיד חדש של רכזת דיור שמטרתה ללמוד את שוק הדיור הבאר שבעי וליצור שיתוף פעולה בין בעלי הדירות לקהילת הסטודנטים על מנת לשמר את התנאים בשוק בצורה שתיטיב עם שני הצדדים. בתוך כך, בשנה האחרונה, האגודה הסטודנטיאלית השקיעה מאמצים רבים וגייסה פעילים בתחום הדיור הבאר שבעי כמו ינאי אלוש, מקים ועד שוכרי דירות ופעיל חברתי בתחום הדיור,  וסטטיסטיקאית מקצועית לניתוח הנתונים על מנת להקים מאגר חיפוש דירות מקצועי, אמין ומהימן שיהיה בפיקוחה.

באדיבות אגודת הסטדונטים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב

מתוך הפרויקטים השונים שעלו נבחר  פרוייקט מאגר הדירות הסטודנטיאלי כפרויקט הדגל שמטרתו  לפקח על שוק הדיור הסטודנטיאלי, ליצור ממשק ישיר עם בעלי הדירות ולשמור על מחירים יציבים בשוק יחד עם הסטודנטים ובעלי הדירות. האתר נועד גם להקל על תהליך החיפוש והפרסום שכיום מתנהל בעשרות קבוצות פייסבוק.

הרעיון לבנות מאגר דירות בפיקוח האגודה נבע מסקר דיור מקיף עליו השיבו למעלה מ-10 אחוזים מכלל הסטודנטים. מדובר בסקר הרחב ביותר שנעשה בעולם הסטודנטיאלי בנוגע למגורים. בעזרת הסקר יצרו מאגר מידע על מחירי השוק, על השכונות המבוקשות ועל פריסת ההיצע והביקוש נכון לשנת 2020 בשכונות סביב הקמפוס. מידע זה מאפשר הכוונה של הסטודנטים ובעלי הדירות כיצד לפרסם את הדירות שלהם, היכן לחפש את הדירות ומה הוא המחיר ההוגן בשוק כיום. 

באדיבות אגודת הסטדונטים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב

"מאגר הדירות הסטודנטיאלי הוא הזדמנות של שוכרי הדירות והאגודה ליצור שיח משותף דרך פלטפורמה מרכזית. אנו מאמינים שעל ידי שיתוף פעולה ותקשורת רציפה מול בעלי דירות נוכל לפתח ולקדם את שוק הדיור הסטודנטיאלי הבאר שבעי", אומרת ענבל נגר, רכזת הדיור מטעם האגודה הסטודנטיאלית. היא משתפת ביתרונות שיוצר המאגר הן עבור בעלי הדירות בעיר והן כלפי הסטודנטים: "למאגר הדירות יתרונות רבים: הוא מרכז את כלל הדירות לצינור ראשי שבו יהיה קל יותר לבעלי הדירות למצוא שוכרים ולסטודנטים למצוא דירה. כמו כן, בעלי הדירות יכולים לעדכן את המודעה שלהם בכל עת ולהקפיץ אותה לראש המאגר. ישנם גם בעלי דירות רבים שאינם משתמשים בפייסבוק או לא מעורים בכמות הקבוצות הקיימות, ולכן מתקשים להגיע לקהל השוכרים אליהם הם מכוונים. מבחינתנו המאגר הוא השלב הראשון בפיתוח תחום הדיור הסטודנטיאלי בעיר והוא הדרך ליצור שיתופי פעולה ולתקשר עם בעלי הדירות".

מאגר חיפוש הדירות הסטודנטיאלי של באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d4bce1c9-6f0d-47ae-9ae8-922cd6656552','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה