זו האפליקציה הזוכה בתחרות 'סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי 6.0'

$(function(){setImageBanner('d6fa13f5-6b09-4e29-a7dd-c056ec5dfb88','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

אפליקציית XSible למיפוי שיתופי של מקומות נגישים זכתה במקום הראשון בתחרות 'סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי 6.0'! היישומון, אותו פיתחו סטודנטים מבן גוריון, מאפשר למשתמשים לקבל מידע ולדרג את רמת הנגישות של בתי עסק על פי מגוון פרמטרים לטובת יצירת תמונת מצב אמינה ועדכנית

אפליקציית XSible למיפוי מקומות ובתי עסק נגישים זכתה במקום הראשון בגמר תחרות 'סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי 6.0' שהתקיים השבוע. במסגרת התחרות פיתחו צוותים משולבים של סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון מיזמים טכנולוגיים פורצי דרך לייעול שירותי המגזר הציבורי בישראל. הזוכים קיבלו מענק קבוצתי בסך 20,000 שקלים. התחרות התקיימה בשיתוף מרכז Yazamut 360 של אוניברסיטת בן גוריון, משרד המשפטים, Google, רשות התקשוב הממשלתי וישראל דיגיטלית.

האפליקציה הזוכה XSible פותחה על ידי הלל להמן, סטודנט למדעי המחשב ושי פולג, סטודנט לניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב, לאחר שנחשפו מקרוב לקושי של ידידה עם מוגבלות פיזית בכל יציאה מהבית. "לגבי עסקים רבים המידע בכלל לא קיים, וגם כשהוא אכן קיים, פעמים רבות הוא אינו עדכני ואינו מדויק", הם מסבירים.

שי פולג והלל להמן

האפליקציה שפיתחו בשיתוף עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מבוססת על חכמת ההמונים ומאפשרת למשתמשים לחפש מקומות נגישים, לדרג את רמת הנגישות ע"פ מגוון פרמטרים ולשתף בביקורות מהחוויה האישית שלהם. המידע מאפשר לקבל תמונה עדכנית ואמינה על מצב הנגישות במקומות שונים כדי להקל בצורה משמעותית על שגרת יומם של אנשים עם מוגבלות ושל קרוביהם. בקרוב יחל פיילוט של האפליקציה בבאר שבע, שבמסגרתו ימפו מספר קבוצות פעילים, שנושא הנגישות מלווה אותם ביום-יום, את העסקים בעיר. הצוות זכה במענק קבוצתי על סך 20,000 ₪.

"תוכנית היזמות המרתקת, המשלבת בין האוניברסיטה, התעשייה והמגזר הציבורי במשך שישה מחזורים רצופים, היא שיתוף פעולה נפלא וכלל לא מובן מאליו", אמרה דנה גביש-פרידמן, מנהלת מרכז יזמות 360 באוניברסיטת בן גוריון בנגב, "גם השנה אנו נפעמים מאיכות הפרויקטים שהקימו הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, שנענו לאתגרי משרד המשפטים ושמחים מאוד על שיתוף הפעולה החווייתי הפורה".

לצד האפליקציה המנצחת, התחרו ארבעה צוותים נוספים שהציגו מגוון מיזמים טכנולוגיים חדשניים לייעול שירותי המגזר הציבורי בישראל, להפחתת הבירוקרטיה ולשיפור השירות המקוון לאזרח. במקום השני זכה צוותPolitically Connect  שפיתח מערכת מבוססת טכנולוגיית בלוקצ'יין למניעת התפקדויות כפולות בלתי חוקיות, שפותחה בשיתוף רשם המפלגות. הפיתוח שזכה במקום השלישי הוא EdKan, פלטפורמה עבור  פרקליטים ועורכי דין לייעול תהליך זימון העדים לבית המשפט.

צוותי פיתוח נוספים שהתחרו השנה הם צוות JesTap שפיתח, בשיתוף עם אגף תפעול ולוגיסטיקה במשרד המשפטים, פלטפורמה חכמה לנסיעה שיתופית עבור עובדי המשרד, ו-GetDebate מערכת לשיבוץ פרקליטים להופעות בבתי משפט.

קרדיט: XSible

את הצוות הזוכה בחרה ועדת שיפוט שהורכבה מבכירים באקדמיה, במגזר הציבורי והעסקי: אלדד קנטי, סמנכ"ל תכנון מדיניות ואסטרטגיה, משרד המשפטים; קרן רבי, סמנכ"לית השירות, משרד המשפטים;  נעה אלפנט-לפלר, מנהלת בכירה לקשרי ממשל ומדיניות ציבורית, Google;  יפעת גודינר, סמנכ"לית מחשוב ומערכות מידע, אוניברסיטת בן-גוריון; פרופ' ג'יהאד אל-סאנע, חוקר במחלקה למדעי המחשב, אוניברסיטת בן-גוריון; אור סנטו, מרכז יזמות 360, אוניברסיטת בן-גוריון.

אלדד קנטי, סמנכ"ל תכנון מדינות ואסטרטגיה, משרד המשפטים הוסיף: ״מבחינת משרד המשפטים הפרויקט הזה הוא אינו תרגיל או מיזם. אנחנו באים רעבים לעשות יותר, לאסוף את הרעיונות הנפלאים של הסטודנטים וליישם אותם. המגזר הציבורי זקוק לחדשנות וחשיבה יצירתית על מנת להביא ערך לאזרחים, לכלכלה, ולקדם שוויון ההזדמנויות ואני מקווה שגם השנה ניישם את הפרויקט הזוכה״.

"בתור חברה שהתחילה כסטארט-אפ, אנחנו רואים חשיבות גדולה בעזרה לסטודנטים להפוך רעיון למעשה. זו זכות גדולה עבורנו לתרום למגזר הציבורי, לייצר ערך עבור אזרחי ישראל ולקדם פתרונות טכנולוגיים", הוסיפה נועה אלפנט-לפלר, מנהלת בכירה לקשרי ממשל ומדיניות ציבורית,  Google.

קרדיט: XSible

 -

"סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי" היא תוכנית יוקרתית לגיבוש מיזמים טכנולוגיים שיטמיעו חדשנות בשירות לציבור, וישפרו את השירות המקוון תוך דגש על השירות הציבורי בישראל. התוכנית מהווה חלק ממעטפת היזמות שמעניקה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לסטודנטים. שותפים לה מיום הקמתה: מרכז יזמות 360 באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, Google , רשות התקשוב הממשלתי וישראל דיגיטלית. משרד המשפטים הצטרף לתכנית כשותף ממשלתי מרכזי במחזור הרביעי ומאז הינו השותף הבכיר בתוכנית.

במחזור השישי השתתפו חמישה צוותים רב-תחומיים של סטודנטים שנבחרו בקפידה. הצוותים פיתחו במשך כחצי שנה יישומים, מוצרים ושירותים מקוונים חדשניים לפתרון בעיות ואתגרים שהוצגו בפניהם ע"י השותפים לפרויקט. את הפרויקט הובילו ויזמו שגיא לנגר, סמנכ"ל שיווק באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ושמעון שמואלי, מנהל מדיניות ציבורית בחברתGoogle .

המנהל האקדמי של התוכנית מטעם אוניברסיטת בן גוריון בנגב הוא פרופ' ארנון שטורם מהמחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע. את ההנחיה האקדמית והטכנולוגית לסטודנטים נתנו פרופ' שטורם וד"ר מג'יד קסיס מהמחלקה למדעי המחשב.

יצוין כי פיתוחים שהחלו את דרכם בתוכנית בשנים עברו, עוררו עניין בין-לאומי רב ואומצו על ידי ארגונים ומוסדות מובילים בעולם. כך, לחצן המצוקה SayVU  יושם באולימפיאדת ריו 2016, ו-Trade-Marker- כלי בינה מלאכותית לבחינת סימני מסחר, הוזמן על ידי Google להציג את הפרויקט בכנסי בינה מלאכותית ברחבי העולם כדוגמה ליישום חדשנות במגזר הציבורי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d6a30a9a-5f9d-4119-b207-661feaec24a9','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה