הסטודנטים חוששים: "מבחנים פרונטליים יכולים לסכן אותנו ואת המשפחות שלנו"

$(function(){setImageBanner('6c37f5e8-29d8-4f94-903c-cfadc35091f3','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

תקופת המבחנים במוסדות האקדמיים נפתחה וסטודנטים רבים מאוניברסיטת בן גוריון חוששים לקראת קיום המבחנים הפרונטליים. ישנם סטודנטים שנמצאים בקבוצת סיכון וחוששים להגיע להיבחן וגם אחרים שחוששים להיכנס לבידוד אם ימצאו בקרבת חולה קורונה במבחן, "למה הם מחכים? שזה גם יקרה אצלנו ואז יחשבו מה הלאה?". האם קבינט הקורונה יאשר קיום מבחנים מרחוק?

היום, יום ראשון, נפתחה תקופת המבחנים של הסטודנטים. בשל מגיפת הקורונה, רבים מהם באוניברסיטת בן גוריון בנגב חוששים להגיע לקמפוס לקיום המבחנים הפרונטליים בשל הפחד מהדבקה בזמן השהות במבחן. "זה לא סוד שהיקף התחלואה ממשיך לעלות אבל נדמה שאת האוניברסיטה זה פשוט לא מעניין. למרות שמדי יום חברינו במוסדות אחרים משתפים איך נכנסו לבידוד בעקבות שהות ממושכת לצד חולה קורונה חיובי במבחנים, במרבית הקורסים עדיין מתקיימים מבחנים פרונטליים, מה שמגביר את היקף התחלואה", סיפרה ל'באר שבע נט' מ', סטודנטית במדעי הרוח והחברה.

"יש חשש גדול להגיע לאוניברסיטה, פניתי לוועדה רפואית שמכירה את מצבי ונתנה לי הקלות בעבר על פי המצב הרפואי הזה ואני מחכה לתשובה האם יאשרו לי שלא לגשת לבחינות פרונטליות", סיפר ל'באר שבע נט' ג', סטודנט להנדסה בשנה הרביעית שנמצא בקבוצת סיכון, "הסיטואציה מאוד משפיעה על הלמידה שלי למבחן כי במקום להתעסק רק בהכנה למבחן אני צריך להתכתב עם רופאים ולקבל מסמכים שהאוניברסיטה מבקשת. הבעיה הרפואית שלי נוצרה מלכתחילה מלחץ ועומס וכרגע אני שוב חווה את אותה הרגשה".

ג' הוא לא היחיד שנאלץ להתמודד עם הסיטואציה הזו. "אני חולת אסטמה והגשתי בקשה לועדה רפואית שעדיין אין תוצאות אבל לפי הסיפורים פה נראה כי האישור קלוש וזה ממש מקומם ומתסכל!!"; "אני עם מחלות במערכת החיסונית ועברתי טיפול שמחליש את המע' החיסונית עוד יותר, הגשתי בקשה ואין מענה. העיקר פרסמו רק לפני שבוע את האופציות עבורנו..."; "מה מצפים?? שכל אחד פה צריך לפרסם את המצב הבריאותי שלו ולתייג אנשים כדי לקבל מענה הגיוני? מה עם שאר הסטודנטים? אנחנו חסיני קורונה??? יש אלטרנטיבות אחרות במקום מבחנים פרונטליים שיכולים לא לסכן אותנו ואת המשפחות שלנו!!", כתבו הסטודנטים ברשתות החברתיות.

לקראת תקופת המבחנים אוניברסיטת בן גוריון פרסמה פוסט לסטודנטים: "חשוב לנו שתדעו שהמטרה שלנו כאוניברסיטה לאורך חודשי המשבר האחרונים הייתה אחת: לאפשר לכם לסיים את הלימודים במינימום פגיעה, תוך שמירה על הרמה האקדמית הראויה, כך שהתואר ימשיך להוות תעודת איכות עבורכם. חלופות בסיסיות למצב המאתגר הנוכחי היו ביטול הסמסטר או פיחות בסטנדרט שמייחסים לתואר "בוגר" מאוניברסיטת בן גוריון בנגב שמשמעו ירידת ערך מאמץ הלמידה שהשקעתם בשנים האחרונות. שתי אפשרויות אלו נפסלו מבחינתנו על הסף שכן הן פוגעות בכם, הסטודנטים, יותר מכל".

ועדיין, באוניברסיטה ישנם סטודנטים שנמצאים בקבוצת סיכון ורוצים לעשות את המבחנים בצורה מקוונת, אך לא כולם קיבלו מענה מהוועדה הרפואית ואישור מתאים לכך, כשגם שאר הסטודנטים פשוט חוששים להגיע להיבחן בקמפוס. "סטודנטים בקבוצת סיכון עוברים ועדות ערעורים דרקוניות ולא תמיד מאשרים להם, סטודנטים פוטרו מהעבודה וחזרו הביתה להורים שנמצאים בקבוצת סיכון ואם הם יוצאים למבחנים הם צריכים לחשוב על מקום אחר להיות בו שבועיים כדי חלילה לא להדביק", אמרה מ'.

 אוניברסיטת בן גוריון בנגב. צילום ארכיון באר שבע נט

חוששים להגיע להיבחן

"תתארי לך את היקף ההדבקה הפוטנציאלי בתקופת מבחנים כזו. אם כלל הסטודנטים נמצאים בסיכון, יש לא מעט סטודנטים שלא עונים לקריטריונים של קבוצת הסיכון, או שחיים עם משפחה או אדם שנמצא בקבוצת סיכון, או סתם חוששים להיכנס לבידוד ולאבד את מקור ההכנסה שלהם. לכל אלו אין שום פתרון מוצע כרגע", אמר לנו יונתן, סטודנט לפו"מ באוניברסיטה, "הדרישה שלנו היא לאפשר לכל סטודנט לבחור באופן עצמאי בין בחינה פרונטלית לבחינה מקוונת או אלטרנטיבה אחרת שלא תסכן את בריאותנו".

בתוך כך על פי הדיווחים, לשכת שר הבריאות  הודיעה היום (ראשון) כי בעקבות העלייה בתחלואה ופניות מצד מאות סטודנטים, ובהתאם להמלצות גורמי המקצוע, שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר להשכלה גבוהה זאב אלקין החליטו להביא לאישור קבינט הקורונה החלטה לקיום מבחנים באוניברסיטאות מרחוק, זאת, על מנת לצמצם את הסיכון בהדבקה המונית.

הסטודנטים טוענים כי מעבר לחשש מהידבקות, גם השהייה במבחן בסיטואציה כזו מוסיפה ללחץ הנפשי של הסטודנטים ואף עלולה לפגוע ביכולתם לקיים את הבחינה כראוי עם המחשבה שבכל רגע נתון הם עלולים להידבק. "המרצים לא הולכים להכנס לכיתות בזמן המבחנים כדי שלא יידבקו, אבל מה עם הבריאות שלנו? לא הגיוני לעשות מבחנים עם מסכה במשך שלוש שעות ולא הגיוני להיות סגורה בחדר עם עוד כל כך הרבה אנשים", אמרה מ', "בפתוחה, בתל אביב ובעוד מקומות כבר היו סטודנטים שנכנסו לבידוד בגלל מבחן בקרב חולה קורונה חיובי. למה הם מחכים? שזה גם יקרה אצלנו ואז יחשבו מה הלאה? יש תחושה שאף אחד לא יודע מה לעשות ולא באים לקראתנו".

בעיני רבים מהסטודנטים צריך למצוא פתרון שיאפשר להם לצלוח את תקופת המבחנים ולא להגיע בחשש ובפחד להיבחן בצורה פרונטלית. "פתרונות לא חסר, אפשר כיום לנהל מבחנים מקוונים ואפילו עושים זאת בחלק ממוסדות האקדמיה, נשמע שהאוניברסיטה לא רוצה להשקיע משאבים בניסיון לפתור את הבעיה", ג' אומר, "האוניברסיטה יכולה לבוא לקראת ולהעביר את המבחנים להיות מקוונים, לעשות עבודות במקום מבחנים או לאפשר לתת הגבוה מבין המועדים".

 אוניברסיטת בן גוריון בנגב. צילום ארכיון באר שבע נט

עוד פירסמה האוניברסיטה בפוסט: "כידוע אנחנו נדרשים לעמוד בתקנות של משרד הבריאות והמל"ג. אף על פי כן, המשימה שלנו היא לעשות ככל שביכולתנו כדי לאפשר לכם לעבור את תקופת הבחינות בהצלחה. האוניברסיטה פועלת במסגרת "תו סגול" – אנו עושים כל שביכולתנו כדי שהקמפוס יהיה מקום בטוח ונקי מקורונה: אנו מבצעים נקיון וחיטוי באופן שוטף, הכנו את הכיתות, שיבוץ הנבחנים בכיתות הבחינה נעשה תוך שמירה על הריווח הנדרש ע"פ ההנחיות, שמנו שילוט שמבהיר את התקנות, פיזרנו ברחבי הקמפוס אמצעי חיטוי – בכל כיתת בחינה וגם במקומות רגישים כמו מעליות, אנו מגבירים את הפיקוח למניעת התגודדות, בכניסה לקמפוס הכנסנו את הדרישה להצהרת בריאות ואנו נוקטים בפעולות נוספות.

עם כל זאת, האחריות האישית שלכם היא הכרחית – עבורכם ולמען חבריכם. ההתנהגות האישית שלכם תקבע במידה רבה את היכולת לצלוח את התקופה - גלו אחריות אישית והקפידו לשמור על ההנחיות, חבשו מסיכה בכל זמן, שמרו על ריחוק חברתי, הקפידו על היגיינה, שמעו להנחיות המפקחים ובאופן כללי שמרו על תקנות משרד הבריאות המתוארות בשילוט בקמפוס. אי הודאות והמציאות המשתנה יבטיחו כי עוד אתגרים עומדים בפנינו בשבועות הקרובים. אנו שוקדים על התארגנות והתמודדות עם המצב הזה על בסיס יום-יומי, ואנו עסוקים בכך כמעט באופן בלעדי בזמן האחרון - לתקופת הבחינות גיבשנו והכנו נהלים, כמו גם תוכניות מגירה – שמטרתם כאמור היא אחת: לתת לכם מענה.  המצב המורכב מחייב מאמץ גדול מצד כולנו – סגל וסטודנטים".

 

מהמל"ג מסרו לנו כי מדובר בעניין של האוניברסיטה עצמה בהתאם לחופש האקדמי שלה.

הסטודנטים עדיין מקווים כי בקבינט הקורונה יאשרו בהמשך היום את המעבר למבחנים מקוונים מרחוק כהחלטה גורפת לכלל הסטודנטים כך שיוכלו לעבור את תקופת המבחנים בהצלחה וללא חשש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3b81887f-6c33-4f10-930c-cd52f29e3b80','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה