הסטודנטים בבן גוריון זועמים: "שולחים אותנו להידבק בקורונה"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f464469e-7dfa-4cd4-a959-81f2311f5f11','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f464469e-7dfa-4cd4-a959-81f2311f5f11','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

תקופת המבחנים בפתח והחל ממחר סטודנטים רבים יאלצו להגיע להיבחן באופן פרונטלי באוניברסיטה, בעודם חוששים להדביק ולהידבק בווריאנט האומיקרון. בימים האחרונים, החלה מחאה מצידם, בטענה שהנחיות האוניברסיטה מסכנות אותם בהדבקה. מתחקיר מערכת באר שבע נט בנושא עולה כי רבים מהם יחוו תסמינים ויבואו להיבחן בכל זאת על אף ההנחיות שאוסרות על כך. "אני מוקף מאומתים, השותף שלי בדירה מאומת, גם ההורים וחברים שנפגשתי איתם. למדתי טוב למבחן ואני לא מתכוון להיבדק גם אם אני קצת לא ארגיש טוב ומועד ב' יהיה רק עוד חודשיים".

אוניברסיטת בן גוריון בנגב. צילום ארכיון באר שבע נט

סערה בקרב הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון: הנחיות האוניברסיטה להתנהלות בתקופת המבחנים לאור מצב התחלואה בווריאנט האומיקרון, עוררו וויכוח בנוגע למתווה הבחינות הנוכחי. על פי המתווה שעודכן ב23.12, שונו תאריכי הבחינות במטרה לאפשר קיום בבטחה של המבחנים באופן פרונטלי תוך ריווח הכיתות ומניעת צפיפות יתר בחללים סגורים. בחלק מהמחלקות באוניברסיטה החליטו על מעבר למבחנים מקוונים או הערכה חלופית, אך בחלקן בחרו להשאיר את הבחינות כפי שהן באופן פרונטלי. סטודנטים רבים מתרעמים על החלטה זו, בטענה שהמתווה החדש אינו עונה על הצורך להגן עליהם מפני הדבקה בנגיף, היות וחולים רבים שאינם מאומתים יבחרו שלא יגיעו להיבדק על מנת להימנע מלהיבחן במועד ב'.

"המדיניות של האוניברסיטה הזויה" מספר אורן חזן, סטודנט שנה ג' באוניברסיטת בן גוריון שהחל במאבק כנגד מדיניות המבחנים. "הם העבירו את השבוע האחרון של הלימודים למקוון מתוך הבנה שתיתכן הדבקה בכיתות, אבל המבחנים שמתקיימים שבוע לאחר מכן (בשבוע הבא) כן יהיו פרונטליים. יש פה סתירה. גם המזכירות של המחלקה שלי לא מוכנה לקיים פגישות פרונטליות עם סטודנטים מחשש להדבקה, אבל כשזה מגיע למבחנים משאירים את זה פרונטלי". 

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר: "כחלק מניסיון השנה שעברה הוחלט לעשות כל מאמץ בכדי לאפשר מבחנים פרונטלים ובכך לסייע לסטודנטים ולסטודנטיות לשמור על הוגנות הבחינות והרמה האקדמית. המבחנים בזום היו קשים מאוד לסטודנטים רבים ויש שגם ניסו לנצל זאת להשגת ציון שלא ביושר. על מנת שהמבחנים יתקיימו באופן פרונטלי האוניברסיטה העבירה את השבוע האחרון ללימודים לזום כדי לאפשר הגעה לתקופת הבחינות ללא הדבקות מאסיביות ובמקביל האריכה את תקופת הבחינות, הקטינה את כמות הסטודנטים בכל כיתה כך שבכל כיתה בה יערך מבחן ישהו פחות תלמידים. היערכות זו דרשה מהאוניברסיטה גם לדחות בשלושה שבועות את פתיחת סמסטר ב', אשר יסתיים באיחור של שבוע מהתכנון המקורי".

"יש המון שיטות לרמות, גם אנשים שרוצים להיבחן באופן פרונטלי יכולים לרמות אם הם נחושים מספיק". מוסיף אורן. "שכל אחד יעשה את החושבים שלו עם עצמו. אני הגעתי כדי  ללמוד, אני אגיע מוכן גם בזום וגם בפרונטלי. אני לא יודע להגיד שאם יהיו מבחני בית אנשים לא ירמו, אבל יש פה עניין חשוב יותר מציונים. מאז שהתחלתי לנסות להניע את התהליך הזה בפוסטים ומול התקשורת, עלו גם הרבה קולות של מתנגדים, לרוב של סטודנטים ממקצועות ההנדסה. אני מבין אותם, הם חוששים בעקבות ניסיון העבר שלהם ש"דופקים אותם" במבחנים מקוונים ומעלים את הרמה מחשש להעתקות. אבל בסופו של דבר זה עניין של בריאות".

האוניברסיטה העבירה הנחיה ברורה לכלל הסטודנטים שחל איסור מוחלט להגיע לקמפוס על מי שחולה, בבידוד או מפתח תסמינים גם אם טרם נמצא מאומת. אך עם זאת, הנחיה זו אינה מבטיחה אי הגעת מאומתים לקמפוס. "אני מרגיש שכופים עלינו להידבק בקורונה. משיח עם אנשים שאני מכיר, לא מעט אמרו לי שלא משנה מה קורה, אם יהיו להם תסמינים הם לא ילכו להיבדק כדי לא להיבחן במועדי ב'. זה מסוכן. יש כל כך הרבה מאומתים מסתובבים, האומיקרון משפיע על אנשים בצורה שונה, וגם אלה שלא מרגישים אותו יכולים להיות מדבקים. כשמדברים על ריווח של כיתות והקפדה על מסכות זה נחמד ויפה, אבל מהניסיון שלי באוניברסיטה זה לא קורה, לא אוכפים את הדברים האלה באמת. יש כמעט חמישים אלף נדבקים ביום (רק אלה שאנחנו יודעים עליהם, אנשים מקבלים תשובות אחרי הרבה זמן)".

מהאוניברסיטה נמסר בעניין זה: "מעבר לעבירה על החוק אם חולה יפר בידוד ויגיע לקמפוס הוא מפגין חוסר התחשבות מזעזע בחבריו לספסל הלימודים. הבהרנו לסטודנטיות ולסטודנטים שלמי שחולה או בבידוד תינתן האפשרות לגשת למועד נוסף. לטובת מי שבספק וללא תסמינים תהיה האפשרות להיבדק בעמדת הבדיקה המהירה שמוצבת בכניסה לקמפוס בשער מקסיקו".

אורן מעיד כי ניסה לפנות לגורמים באוניברסיטה אך לא הצליח לקבל מענה מספק. "הם מתעלמים והתחושה היא שלא אכפת להם. אני מאוכזב ומיואש, אני כן חושב שצריך לחיות עם הקורונה אבל המצב הוא שונה כרגע. אם יכולתי להציע פתרון הייתי מציע לקדם מבחנים היברידיים, שיאפשרו למי שרוצה שלא להסתכן להיבחן מהבית. אבל הם אפילו לא חשבו על זה. איך אני יודע אם יש לי מאומת בכיתה או לא כשאנשים בוחרים לא להיבדק? אף אחד לא מחייב אותך להיבדק ואין דרך לאכוף את זה". 

תגובת אוניברסיטת בן גוריון: "על פי נוהל הבחינות, שמסוכם יחד עם האגודה, כל הסטודנטים בקורס צריכים להיבחן באותם תנאים. מכאן שלא ניתן לקיים מבחן היברידי מאחר והוא לא עומד בנוהל".

תחקיר קצר שביצענו מאמת את טענותיו של אורן באשר לסטודנטים שמתכוונים להגיע עם תסמינים ולא להיבחן: 

"אני מוקף מאומתים, השותף שלי בדירה מאומת, גם ההורים וחברים שנפגשתי איתם. למדתי טוב למבחן ואני לא מתכוון להיבדק גם אם אני קצת לא ארגיש טוב ומועד ב' יהיה רק עוד חודשיים" (עדות אנונימית).

"אני מכירה מישהי שנחשפה לחולה מאומת ביום רביעי ומתכוונת להיבדק רק ביום ראשון אחרי המבחן" (עדות אנונימית).

"אני כרגע שלילית לקורונה בבדיקה ביתית אבל יש לי תסמינים, אני יודעת שהבדיקות הביתיות לא אמינות ובכל זאת לא אלך להיבדק במתחמי הבדיקה" (עדות אנונימית).

"כן, יש לי תסמינים. כן, יש לי מבחן ביום ראשון. אז אני אגיע למבחן עם שתי מסיכות על הפנים, לא אחלק כיפים לחברים שלא ראיתי כבר כמה שבועות, ואצא מיד אחרי שאסיים אותו. חוץ ממני יהיו, סטטיסטית, עוד לפחות שני חולי קורונה. הם לא יודעים עדיין שהם כאלה – הם ידפקו לך בוסה ויצעקו "מה קורה יא אחחח" תוך כדי השפרצת עשרות חלקיקי ומיקרון הישר לתוך הנחיריים שלך. הם לא רעים – הם פשוט לא יודעים. יש לי בשורה מבאסת – כולכם תדבקו. כן, לצערי גם את, למרות שאת נורא נזהרת. ומרגע שהאוניברסיטה החליטה על בחינות פיזיות – היא דנה אתכם להידבקות. לא בטוח שזה כל כך נורא – מאות חולי שפעת היו נכנסים לאוניברסיטה כל שנה, פשוט פעם קראו לזה "וואי אחותי הראש שלי מתפוצץ". אני מתבאסת מזה בדיוק כמוכם – אבל אל תטיפו לי מוסר, ותצפו שאעשה קורס חוזר, כדי לא לסכן אתכם בהידבקות שכנראה תקרה בחודש הקרוב כך או כך". (פוסט גלוי של סטודנטית בקבוצת סטודנטים).

מהאוניברסיטה נמסר כי "לא הגיעו אלינו פניות ספציפיות, אך אם יימצא שסטודנט הפר בידוד או הגיע חולה לקמפוס הוא יועבר לטיפול של ועדת משמעת".

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית פרסמה הודעה בנושא: "מוסדות רבים כבר הבינו שבריאות הסטודנטים.ות חשובה יותר מכל דבר אחר ועל כן הציעו אלטרנטיבות וחלופות למתווה המבחנים. ועדיין, לצערנו ישנם מספר מוסדות שגם במצב התחלואה הנוכחי, מחייבים סטודנטים להגיע למבחנים פרונטאליים ומציבים ברירה בלתי אפשרית בפני הסטודנטים והסטודנטיות - או הבריאות שלכם או הציונים שלכם. לצערנו, לאחר פניות ומאבק מצד אגודות הסטודנטים יש מספר מוסדות שבוחרים להמשיך ולסכן את בריאות הסטודנטים והסטודנטיות תוך חוסר התחשבות בלתי נתפס, אנחנו קוראים לראשי מוסדות הלימוד האקדמיים גם מכאן: תתעוררו! אל תסכנו את הסטודנטים.ות ומשפחותיהם! לא נתפשר על בריאות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל ונמשיך להיאבק בניתוק של ראשי המוסדות. חייבים למנוע את גל האומיקרון האקדמי!"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2fab8b69-a8fd-4b0d-861a-b6b42edda45a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה