"הלימודים מרחוק מאתגרים, המרקם החברתי של האוניברסיטה נפגע"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a0967ac4-a3d2-43e3-bfdd-44bba24e9aee','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a0967ac4-a3d2-43e3-bfdd-44bba24e9aee','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

אחרי סמסטר אחד של למידה מרחוק, הסטודנטים הוותיקים של באר שבע כבר התרגלו לקונספט של הרצאות ותרגולים בזום. אז למרות שאי אפשר להגיע פיזית לקמפוס, לרגל פתיחת שנת הלימודים שמענו מהסטודנטים שבחרו להישאר בבאר שבע למרות הכל על החששות, הקשיים והתחושות עם השנה החדשה

סטודנטים רבים שנמצאים במהלך התואר כבר מחשיבים את באר שבע לבית. אז למרות שהם פותחים שנת לימודים חדשה בלמידה מרחוק בעקבות הקורונה, שמענו מהם על התחושות עם החזרה ללימודים בזום, על החששות מהפגיעה בתואר, הקשיים הכלכליים ולמה מבחינתם לעזוב את באר שבע בכלל לא הייתה אופציה.

 

יונתן בר, בן 27, שנה ג' בפו"מ ותקשורת

שנת הלימודים מתחילה ובחרת להישאר בבאר שבע לפתיחת הסמסטר למרות הלמידה מרחוק, למה לא להישאר בבית? "שנת הלימודים מתחילה אומנם בזום, אבל החיים נמשכים במציאות ובאר שבע היא הבית שלי בשלוש השנים האחרונות ובתקווה גם מעבר, ככה שלא ראיתי שום סיבה לעזוב בגלל הלמידה בזום".

אחרי סמסטר אחד בלמידה מרחוק, בשבוע הבא שוב פותחים סמסטר בלי להגיע לקמפוס. איך התחושות? יש קשיים או חשש לפגיעה בתואר? "הלימודים מרחוק הם מאתגרים מכל מיני בחינות. סטודנטים רבים נפגעו כלכלית במשבר ולא יכולים להמשיך את הלימודים, מעבר לזה המרקם החברתי המיוחד של האוניברסיטה נפגע מאוד. דווקא ברמה האקדמית אני לא רואה פגיעה משמעותית, ההוראה בזום היא מאתגרת, אבל יש בה גם יתרונות כמו האפשרות לראות שיעורים מוקלטים ולהיות באזור הנוחות שלנו תוך כדי השיעור".

איך הקורונה השפיעה עלייך כסטודנט בפן הכלכלי? האם נאלצת להפסיק לעבוד? איך מתמודדים עם תשלומי שכר דירה ושכר לימוד בתקופה הזו? "אפשר לומר שהמשבר הכלכלי הוא המשמעותי ביותר בתקופה הזו. יש תחושה של חוסר אונים, ולא נראה שהמדינה מתכוונת לסייע, בין אם בצורה של מענקים או עידוד העסקה ובין אם בצורה של הורדת שכר הלימוד. פשוט תחושה של אטימות מוחלטת מצד הממשלה. ברמה האישית, הכוונה שלי הייתה להתחיל ולחפש עבודה בתחומי העיסוק והעניין שלי בשנה הזו כדי שאוכל לצבור ניסיון לקראת סיום הלימודים בשנה הבאה. בעקבות המצב של שוק התעסוקה התחלתי לפני חודשיים לעבוד כשליח של תן ביס כדי שאוכל לעמוד בהוצאות ולעבור את המשבר".

מה תאחל לכל הסטודנטים הבאר שבעים שפותחים השבוע את שנת הלימודים? "שילמדו להכיר את העיר כולה. יש בבאר שבע הרבה מעבר לקילומטר של שכונות הסטודנטים וחבל לפספס את זה. מקווה גם שבמהלך השנה החיים יחזרו לשגרה והאווירה שכל כך מייצגת את הלימודים בעיר תחזור".

 יונתן בר, צילום פרטי

נועה חסידוב, אני בת 24, מתחילה שנה שלישית בפסיכולוגיה ובפוליטיקה וממשל

שנת הלימודים מתחילה ובחרת לחזור לבאר שבע לפתיחת הסמסטר למרות הלמידה מרחוק, למה לא לחזור הביתה? "התלבטתי אם להישאר בבאר שבע או לחזור להורים, אבל לאחרונה מצאתי עבודה כעובדת חיונית והעדפתי לשמור על השגרה שלי כאן".

אחרי סמסטר אחד בלמידה מרחוק, בשבוע הבא שוב פותחים סמסטר בלי להגיע לקמפוס. איך התחושות? יש קשיים או חשש לפגיעה בתואר?  "הסמסטר הזה מאוד מלחיץ, לפני פחות משבועיים הסתיימה תקופת המבחנים שלי באופן רשמי כי רוב המבחנים עברו לעבודות שרק נגררו ונגררו, וקשה לומר שהספקתי לחוות קצת חופש והתאווררות. זה להתחיל את הסמסטר עם הלשון בחוץ, וזה מלחיץ... הזום דורש הרבה יותר קשב ומשמעת עצמית, והחוויה החברתית בקמפוס שבעבר עזרה לשמור על מורל גבוה, גם כבר לא קיימת. אני בעיקר מקווה שאצליח לשמור על הממוצע שלי למרות הקשיים האלה".

איך הקורונה השפיעה עלייך כסטודנטית בפן הכלכלי? האם נאלצת להפסיק לעבוד? איך מתמודדים עם תשלומי שכר דירה ושכר לימוד בתקופה הזו? "מבחינה כלכלית לא נפגעתי באופן אישי, אני חווה את המתח מההורים שלי שנפגעו, אבל למזלי מצאתי עבודה. יש לי לא מעט חברות שנפגעו כלכלית מהמצב, אין ספק שזה מלחיץ ומוסיף עוד הרבה עומס".

מה תאחלי לכל הסטודנטים הבאר שבעים שפותחים השבוע את שנת הלימודים? "אני מאחלת לכולנו שנת לימודים מוצלחת, שנצליח אשכרה ללמוד ולא רק לעלות לזום ולאבד את הקצב של השיעור, שנצליח להכיר אנשים ובכל זאת להרגיש את החוויה החברתית שכל כך מאפיינת את בן גוריון והרבה בריאות!!".

 נועה חסידוב, צילום פרטי

גל, בן 29, שנה אחרונה בהנדסת מערכות מידע

שנת הלימודים מתחילה ובחרת להישאר בבאר שבע לפתיחת הסמסטר למרות הלמידה מרחוק, למה לא להישאר בבית? "לחזור הביתה זה להיות רחוק מכל החברים בבאר שבע, מה גם שיש לי יותר שקט בדירה מאשר אצל ההורים ובסוף כל הדברים שלי בדירה ונוח לי יותר ללמוד מפה".

אחרי סמסטר אחד בלמידה מרחוק, בשבוע הבא שוב פותחים סמסטר בלי להגיע לקמפוס. איך התחושות? יש קשיים או חשש לפגיעה בתואר? "קשיים תמיד יהיו, כל נושא הבחינות המקוונות היה כשלון בסמסטר הקודם אז זה הדבר היחיד שאני מוטרד ממנו, ללמידה מרחוק יש השפעה קטנה גם כן אבל לא קריטי, אני אישית מעדיף שההרצאות יוקלטו ואוכל לראות אותן בזמני".

איך הקורונה השפיעה עלייך כסטודנט בפן הכלכלי? האם נאלצת להפסיק לעבוד? איך מתמודדים עם תשלומי שכר דירה ושכר לימוד בתקופה הזו? "בפן הכלכלי אני זכיתי, יש לי עבודה שעוזרת לי גם בתקופת הקורונה כך שאני אישית לא מרגיש נפגע כל כך תודה לאל".

מה תאחל לכל הסטודנטים הבאר שבעים שפותחים השבוע את שנת הלימודים? "אני יכול לאחל לכולם שישמרו על עצמם קודם כל, לנסות לקחת דברים בקלות למרות המצב והכי חשוב לתמוך אחד בשני גם מבחינה לימודית וגם מבחינה נפשית, שיהיה בהצלחה לכולם!".

צילום אילוסטרציה Shutterstock

אור ויסבלט, בת 26, מסיימת תואר ראשון במדעי החברה ומתחילה תואר השני במנהל עסקים באוניברסיטה, במסלול המנהיגות החברתית בשיתוף עם קרן מנדל

שנת הלימודים מתחילה ובחרת לחזור לבאר שבע לפתיחת הסמסטר למרות הלמידה מרחוק, למה לא להישאר בבית? "אני אומנם שנה א' בתואר שני, אבל באר שבע היא כבר מזמן לא רק העיר שאני לומדת בה, היא הבית. אחת הסיבות בללמוד בבאר שבע היא כמובן גם האווירה של החוויה לגור בדרום עם כל המשתמע מכך. לא מדובר על "להישאר" בבית אלא, לחזור. כמו שאני רואה את זה לא לגור בבאר שבע בגלל שהקמפוס סגור, זה כמו לחזור להורים מדירה ברמת-גן בגלל שעובדים מהבית".

אחרי סמסטר אחד בלמידה מרחוק, בשבוע הבא שוב פותחים סמסטר בלי להגיע לקמפוס. איך התחושות? יש קשיים או חשש לפגיעה בתואר?  "ללא ספק תחושות מעורבות של הרבה אכזבה ובאסה, אין לי דאגה שזה יפגע לי בתואר מבחינה אקדמית אבל יש הבדל משמעותי בין לשבת עם המרצה בכיתה ולנהל דיונים עם חברים לכיתה שאתה מכיר בפנים וצוחק איתם בהפסקות. הזום מאוד מקשה על הריכוז לאורך זמן, על היכולת להביע את עצמך בפורומים גדולים, על העמקת ההבנה והשיח. זה לא מפריע לכל תואר ככול הנראה, נגיד בהרצאות של 500 סטודנטים להנדסה, אבל בתארים בתחומי החברה והמדינה הערך המוסף של השיח מאוד משמעותי. גם אנחנו וגם האוניברסיטה למדנו הרבה בסמסטר האחרון על איך לנהל שגרת הרצאות דרך הזום ולעשות את ההתאמות הנדרשות כדי לאפשר למידה אפקטיבית, אבל הדרך לשלמות היא עוד ארוכה. לדעתי, בסוף בשורה התחתונה אין תחלופה מלאה ללמידה פרונטלית עם כל החסרון שלה".

איך הקורונה השפיעה עלייך כסטודנטית בפן הכלכלי? האם נאלצת להפסיק לעבוד? איך מתמודדים עם תשלומי שכר דירה ושכר לימוד בתקופה הזו? "כסטודנטית, אני בדרך כלל עובדת בעיקר בחודשי הקיץ במגוון עבודות מזדמנות, כדי לייצר לעצמי מרווח נשימה לפני תחילת שנת הלימודים. אז לא נאלצתי להפסיק לעבוד פשוט לא היה איפה להתחיל. שנה שעברה הייתי עוזרת הוראה בקורס של המחלקה שהתקן אליו קוצץ השנה אז גם לא הייתה לי עבודה לחזור אליה השנה. ומצאתי עבודה אחרת באוניברסיטה וגם היא בסוף בוטלה בעקבות הקיצוצים. אין ברירה אלא להמשיך לחפש. תמיד צריך עובדים איפשהו, השאלה כמה את מוכנה להתפשר, רוב הסטודנטים חוששים לקחת עבודה שלא תקדם אותם בחיים המקצועיים שלהם. מנגד יש לי חברים שפשוט התחילו לעבוד כשליחים של תן-ביס, כשאין ברירה אז אין ברירה. אני עוד לא יודעת איך אסיים את השנה הזאת מבחינה כלכלית, חוזרת לשוק העבודה לחפש עבודה/מלגה שתתאים עם המסגרת הלימודית שלי ובאופן אישי גם נמצאת בשיח פתוח עם ההורים לגבי תמיכה כלכלית. הם כן עזרו לי מבחינת שכר דירה אבל הם לא ממנו את התואר הראשון שלי. אני בטוחה שלא אתן להם לממן גם את השני, אבל כאשר אני צריכה הם יתנו לי גב כלכלי עד שאצליח לעמוד שוב על הרגליים".

מה תאחלי לכל הסטודנטים הבאר שבעים שפותחים השבוע את שנת הלימודים? "קודם כל אני מאחלת להם המון בהצלחה, התקופה הסטודנטיאלית היא אחת התקופות המשמעותיות בחיי, למדתי הרבה על עצמי, על מי אני רוצה להיות ואיך להגיע לשם. אני בטוחה שתמיד אבל בעיקר השנה הסטודנטים פותחים את השנה שלהם עם הרבה חששות ותיקות וכאלה חדשות. בגלל שהשם של באר שבע כאוניברסיטה החברתית הולך לפניה, הייתי מזכירה להם שאומנם מדובר בהרבה תמיכה של אגודת הסטודנטים והתרבות האוניברסיטאית, אבל מי שעושה את הבן-גוריון לאוניברסיטה "הכי חברתית" אלו אנחנו הסטודנטים. הסטודנטים והצעירים שנשארו פה גם אחרי התואר, יצרנו פה סצנה תרבותית וחברתית מדהימה. הסגר לאט לאט ישתחרר וצריך רק לחפש כדי למצוא. אז אל תסגרו בחדר מול המחשב, תיזמו מפגשים עם מי שלומד איתכם, תתעניינו, תשמעו ותבוא לקחת חלק באירועים שמתרחשים בעיר. ביטויים כמו "קמפוס גן הסופרים" מגיע מהשטח. לדעתי, זאת הדרך לעשות את החוויה הסטודנטיאלית מדהימה ויש המון הפוטנציאל בעיר הזאת".

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b2fa78ce-1237-4d26-bc76-7c086c01dae0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה