ההנדסה הכימית שמובילה למצויינות

$(function(){setImageBanner('4f6e0e9e-d313-409b-bf5a-29506b73aaf2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

חברת "אדמה" ממשיכה להשקיע ולעודד מצוינות אקדמית והעניקה שש מלגות לסטודנטיות וסטודנטים מצטיינים במחלקה להנדסה כימית, SCE, קמפוס באר שבע. "תחומי המחקר שאתם עוסקים בהם, הנם גם עתיד הענף שלנו-חקלאות" אמר צבי מנור, סמנכ"ל התפעול של חברת אדמה

השבוע התקיים טקס חלוקת מלגות מטעם חברת "אדמה" לסטודנטיות וסטודנטים מצטיינים מהמחלקה להנדסה כימית ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון קמפוס באר שבע. מידי שנה מעניקה החברה מלגות לכ- 5 סטודנטים מצטיינים בשנים ג ו- ד במטרה לעודד אותם  להמשיך ולהצטיין בלימודיהם אשר בסופם יהפכו למהנדסי כימיה מובילים.

במחלקה לומדים גם סטודנטים לתואר שני עם תזה בהנדסה ירוקה. המחלקה להנדסה כימית הינה המחלקה הראשונה מבין המכללות שקיבלה אישור לתואר שני עם תזה. הדבר מעיד, שחברי וחברות הסגל עוסקים במחקר מתקדם ואיכותי. אדמה, שרואה חשיבות רבה במחקר ופיתוח החליטה לראשונה להעניק מלגת הצטיינות לסטודנט לתואר שני. על מנת להוקיר ולקדם את המחקר במחלקה.

קרדיט צילום דיאגו מיטלברג

"העובדה שנבחרנו על ידי שני גופים מובילים ומשמעותיים, מכללת SCE וחברת אדמה, כמצטיינים היא ממש זריקה של מוטיבציה", אמרה רון פרץ, סטודנטית שנה ג' במחלקה להנסה כימית במכללת SCE, "ההכרה בהישגינו הלימודיים והחברתיים מרגשת ומדרבנת אותנו להמשיך ולהשקיע על מנת לשמור על הרף הגבוה שהצבנו לעצמינו בדרך להיות מהנדסים מצטיינים גם לאחר סיום התואר עם ההשתלבות שלנו בתעשייה ובענפי המחקר. אני רוצה להודות, בשמי ובשם חבריי, לחברת אדמה על מלגת ההצטיינות שמאפשרת לנו להתרכז בלימודים ולהוכיח שאנחנו ראויים לתואר מצטיינים ובכך להוות דוגמא גם לבאים אחרינו".

טקס חלוקת המלגות מוקדש כולו לזכר מייסדי חברת אדמה (מכתשים ואגן לשעבר) ובמעמד זה מזכירים את ארבעת היזמים ופורצי דרך שהקימו את החברה –  צבי צור, מיכה פירקסקי, ישראל תמיר ואליהו תאומים זכרונם לברכה.

המלגות הוענקו על ידי מר צבי מנור- סמנכ"ל התפעול בחברת אדמה, פרופ' שמעון לויצקי – נשיא מכללת  SCEופרופ' אריאלה בורג, ראשת המחלקה להנדסה כימית ולתואר שני בהנדסה ירוקה. ששת הסטודנטים שקיבלו את המלגה על ההצטיינות הם: רון פרץ, קורל מונסונגו, הילה בקמן, אווה בן חמו, רביד אליאב ואלירז סטמקר.

קרדיט צילום דיאגו מיטלברג

צבי מנור, סמנכ"ל התפעול של חברת אדמה, בירך את הסטודנטים המצטיינים ואמר: "בחרתם את המקצוע הנכון! כימיה זה הכול ועם המקצוע הזה ניתן לשאוף ולהגיע רחוק. תחומי המחקר שאתם עוסקים בהם, הנם גם עתיד הענף שלנו-חקלאות. אנחנו מאמינים כי יחד, אתם עם המחקרים ואנחנו בתעשייה נמשיך להצעיד את העולם קדימה. חברת אדמה רואה חשיבות רבה בקשר עם המחלקה להנדסה כימית במכללה ולראייה הגענו לסייר פה היום עם הצוות הניהולי של המתקנים השונים בחברה. אנחנו מבטיחים כי שיתוף הפעולה הפורה עם המחלקה ימשיך במטרה להוציא מהנדסים מובילים כמוכם. כל הכבוד לכולכם ובהצלחה בהמשך".

פרופ' שמעון לויצקי,  נשיא מכללת SCE: "אנו שמחים להמשיך במסורת רב-שנתית ולהיפגש שוב עם שותפינו בחברת אדמה אשר מעניקה היום מלגות לסטודנטים המצטיינים במחלקה להנדסה כימית. אנחנו מעריכים ומוקירים את אדמה על חשיפת הסטודנטים שלנו לתעשייה, לטכנולוגיות מתקדמות ולצבירת ניסיון בעבודה מעניינת וחשובה. רבים מהבוגרים שלנו כבר נקלטו בחברה ומייצגים את המכללה בכבוד. אנו מעריכים את המעורבות של החברה בהכשרת הבוגרים בהנדסה כימית ומקווים כי שיתוף פעולה זה יימשך גם בעתיד."

פרופ' אריאלה בורג ראש המחלקה להנדסה כימית במכללת SCE: "אנו במחלקה להנדסה כימית הצבנו לעצמינו מטרה: להוציא בוגרים ובוגרות בעלי חשיבה מקורית, עצמאית ויכולת הובלה ובתוך כך לחזק את הקשר שבין התעשייה והאקדמיה. קשר זה חשוב עד מאוד בשל המקום הרב שיש לתעשייה הכימית בכלכלה הישראלית ולכן אנחנו רואים ב"אדמה מכתשים" שותפים מרכזיים להכשרה ולהצלחה של הסטודנטים והסטודנטיות במחלקה ומודים על המלגות המסייעות בדחיפתם להישגים המרשימים. אני מברכת את הסטודנטיות והסטודנטים המצטיינים שנבחרו, ולא רק לאור הישגיהם הגבוהים לאורך השנה, אלא גם לאור פעילותם החברתית והקהילתית שהוכיחה שניתן לשלב בין מצוינות אקדמית ונתינה לקהילה" .

קרדיט צילום דיאגו מיטלברג

רגע לפני תחילת הטקס סיירו בוגרי המחלקה, עובדי אדמה ובכירי החברה בראשות צבי מנור סמנכ"ל תפעול אדמה ישראל, במעבדות המחלקה ושמעו מהסטודנטים על מחקריהם במסגרת הלימודים בהנדסה ירוקה.

בסיור נמצאו נקודות השקה רבות, בין המחקר המתקדם שמתבצע בהובלת החוקרים והסטודנטים במחלקה ומתמקד באיכות הסביבה והקימות לבין המחקר פורץ הדרך והפיתוחים החדשניים המתבצעים באדמה לצורכי החקלאות תוך שמירה על איכות הסביבה והקימות.

הסיור החל במעבדת המחקר של ד"ר יורם שוטלנד, בכירי החברה שמעו על המחקרים שמבצעים הסטודנטים לתואר שני נאיל אסד, מראם עוסמאן ודמיאן אלחנדרו קיסצ'ינובסקי. נאיל במחקרו עוקב אחר פעילות אנטיביוטית שמתקבלת ממיצויים של צמח הגת. צמח הגת מוכר כצמח שהיה חלק מתרופות פולקלור אצל יהודי תימן. לעיסתו ניתנה לאנשים שסבלו מבעיות בדרכי העיכול או במערכת הנשימה. במחקרו מצא נאיל כי למיצויים של צמח הגת, אפקט מעכב גידול על חיידקים. מטרת מחקרו היא לפתח תרופות אנטיביוטיות חדשות. מראם חוקרת בכלים ביואינפורמטיים ובמעבדה חיידקים הפוגעים בדלועים בעיקר אבטיחים ומלונים וגורמים לנזק גדול ביבולים. מטרת המחקר שלה הוא לזהות גנים מרכזיים בתהליך הפתוגני (תהליך גרימת המחלה) ולהבין את תפקידם. דמיאן חוקר חלבון מרכזי הנחוץ לייצור חומרים שניוניים בצמחים. חומרים אלו בעלי ערך רב לתעשיית המזון וייצור התרופות. מטרת המחקר שלו היא לבנות מערכת שתהיה מסוגלת לייצר חומרים אלו בשמרים או חיידקים ותאפשר לייצר באופן ביוטכנולוגי כמויות גדולות של חומרים יקרי ערך אלו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('82c6f0c9-235a-4f9d-8786-50dec8c523de','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה