הילדים חוזרים ללימודים - ההורים "לא מרוצים ממתווה החזרה שהוצג"

$(function(){setImageBanner('bbb9dff9-a226-4b98-9c29-598b60269de4','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

בעוד פחות משבוע יחזרו תלמידי באר שבע לספסל הלימודים עם פתיחת שנת תשפ"א בבתי הספר. לקראת החזרה ללימודים שמענו מההורים על התחושות בעקבות החזרה ללמידה בצל הקורונה, החששות והבלבול לצד הרצון לקיים למידה פרונטלית

"יש לי פחד בתור אימא שייפתחו את בית הספר ויום למחרת ייאלצו לסגור, אני כן בעד החזרה ללימודים אבל שיחזרו באופן מלא ולא בקפסולות כמו שהולך לקרות כי זה לא חינוך יעיל", כך סיפרה ל'באר שבע נט' מריה, אימא לילד שעולה לכיתה ג' בבית הספר היסודי מענית ולילד שעולה לגן חובה.

גם זאב, נציג וועד ההורים במקיף ז' בבאר שבע ואבא לילדה שעולה לכיתה ט' שיתף: "אני לא מרוצה ממתווה החזרה ללימודים כפי שהוא הוצג לנו. אמרו לנו ההורים שהילדים יגיעו שלושה ימים לבית הספר ושלושה ימים יהיו בבית ויקבלו עבודות בית. אבל איך זה מועיל לתלמידים? התחושה היא שאין לזה ערך עבור התלמידים ולא באמת התכוננו כמו שצריך לפתיחת השנה".

להורים לילדים בתיכון הוסבר כי התלמידים יגיעו לבתי הספר לשלושה ימים בשבוע ובשלושת הימים האחרים יישארו בבית ויקבלו עבודות בית ושיעורים, כשהמורים יהיו זמינים לשאלות. בעוד שלהורים לילדים בבית ספר יסודי נאמר כי הילדים מגיעים לחמישה ימים בשבוע כשכל כיתה יחלקו לשתי קפסולות קטנות יותר. לקראת פתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא, שמענו מההורים בעיר על התחושות עם אופן הלמידה בימי הקורונה.

 צילום באר שבע נט

"לא הייתי מרוצה מהלמידה שהתנהלה בזום גם בחודשים הקודמים, היו כמה כיתות וגילאים בהם זה עבד אבל לא אצל כולם. כעת רוצים שבזמן שהם לא בבית הספר הם יעשו עבודות בית אבל אלו יהיו ימים שאין בהם התקדמות ממשית", מוסיף זאב, "אי אפשר לשלוח ילדים ליום אחד לבית הספר ולהעביר להם המון חומר בבת אחת ואז למחרת להגיד להם שבו בבית ותלמדו לבד. ההורים נמצאים בעבודה אז מי יוודא שהם באמת לומדים. אמרו שהמורים יהיו זמינים לשאלות אבל אני לא רואה את זה קורה בפועל כשהם צריכים ללמד את הקפסולה השנייה של התלמידים".

זאב והורים נוספים רוצים לקבל הבהרות בנוגע לאופי תכנית הלימודים והדרך בה זה יעבוד בפועל כדי למנוע מצב שילדיהם ייפגעו. "התכנית לא מוסברת כמו שצריך, באיזה רמה יהיו עבודות בית ואיך יוודאו שהמטלות נעשות? איזה ערך יש לזה?", אומר זאב, "בנוסף בעיני גם אין הרגשה שמישהו נותן את הדעת לגבי מצב של תלמידים מבודדים או חולים. אם אין שיעורים בזום אז איך כל מי שבבידוד ילמד? מרגיש שלא התכוננו מספיק לפתיחת הלימודים". זאב מוסיף ואומר כי אם הייתה לו ברירה הבת שלו לא הייתה הולכת ללימודים: "יש לה חוסר אמון במערכת ובבית הספר, היא מרגישה שהם לא יכולים לשמור על הכללים, שכולם יישארו עם מסיכות כל הזמן וישמרו על מרחק. היא מאוד חוששת לעומת חברות אחרות שלה. היישום של ההנחיות בשטח לוקה בחסר, אבל אני רוצה לקוות שתחילת השנה תראה אחרת ותהיה טובה יותר לתלמידים".

 צילום אילוסטרציה Shutterstock

מריה תשלח בשבוע הבא את הבן שלה לכיתה ג' ובן נוסף לגן חובה והיא, כמו הורים רבים אחרים, חוששת מהפתיחה של בית הספר, "לנו אמרו שהכיתה תתחלק לשתי קפסולות, כל קבוצה תהיה בכיתה אחרת ואז המחנך יצטרך לעבור כל הזמן בין הכיתות. זה לא חינוך יעיל, איך הוא יכול להסביר את החומר כמו שצריך כשהוא צריך לוודא שגם הקבוצה השנייה בסדר? וגם אם יש מתרגלת עם הקבוצה השנייה איך נדע לסמוך עליה שהיא יכולה לעזור וללמד גם?".

"יש תחושה של חוסר וודאות ופחד שנחזור עוד פעם להסגר ולא נתקדם. גם בגן של הילד הקטן עדיין לא אמרו מה יהיה, אם יפתחו צהרון או לא, זה עוד כמה ימים ואני לא יודעת מה אני אעשה בראשון בספטמבר, אם מביאים את הילד לגן לחצי יום או רק לשעתיים בימים הראשונים? אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה". מריה מספרת שגם הילד הגדול שלה שעולה לכיתה ג' מבולבל: "בהתחלה הוא לא רצה ללכת לבית הספר אבל אז הוא פגש את חבר שלו ופתאום כן רצה, מצד שני בגלל שזה יהיה בקפסולות הוא לא יוכל לראות את כל החברים שלו לכיתה וזה מאוד משפיע עליו".

מריה מאמינה שהלמידה צריכה להיות פרונטלית כל הזמן בכל הגילאים כדי לאפשר לילדים את הקשר האישי עם חבריהם והמחנכים שלהם: "אני מרגישה שהלמידה מרחוק בבית רק מדרדרת את המצב של הילדים, הם גם ככה כל היום בטלפון או במחשב, לא יוצרים קשרים אישיים וחברתיים פנים מול פנים. לא כל ילד יכול לשבת וללמוד בזום, אני אמא שגם לומדת ולא תמיד מצליחה. כשאת בחברה של אנשים כמו בבית הספר את מתפתחת, לומדת, יוצרת קשרים ומפתחת רגשות, כשהילדים נמצאים הרבה בבית זה חסר להם ומשפיע על החינוך שלהם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e6edd73a-6388-4f04-ba90-a70e6c11df10','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה