הדיקנים החדשים של האוניברסיטה

$(function(){setImageBanner('2ac35c62-1ab7-4e08-b061-3d86bfa6f675','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

שלושה דיקנים חדשים נבחרו לאחרונה באוניברסיטת בן גוריון בנגב וכהונתם מתחילה בימים אלה בפקולטה למדעי הבריאות, בפקולטה למדעי הטבע ובפקולטה למדעי הרוח והחברה

בשבועות האחרונים נכנסו לתפקידים שלושה דיקנים חדשים באוניברסיטת בן גוריון בנגב: דיקן הפקולטה למדעי הבריאות, פרופ' אנג'ל פורגדור; דיקן הפקולטה למדעי הטבע, פרופ' גבריאל למקוף ודיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה, פרופ' דוד וטשטיין. הדיקנים החדשים מחליפים את פרופ' עמוס כץ, פרופ' מיכל שפירא, ופרופ' עמית שכטר שסיימו את כהונתם.

 

פרופ' אנג'ל פורגדור, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות​

פרופ' פורגדור הוא חוקר בכיר במחלקה למיקרוביולוגיה, אימונולוגיה וגנטיקה על שם שרגא סגל ובמכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב. בתפקידו האחרון שימש כמשנה לסגן הנשיא ודיקן למחקר ופיתוח. הדיקן החדש של הפקולטה למדעי הבריאות הוא בעל שם עולמי בחקר הסרטן ובחקר מחלות ויראליות. מחקריו מתמקדים בחסינות מולדת ונרכשת לבריאות ומחלות, במיוחד בתחומי אימונולוגיה של גידולים ואימונותרפיה. נזקפים לזכותו 130 מאמרים שהתפרסמו בכתבי-עת מדעיים.

הוא בוגר תואר ראשון בהצטיינות במדעי הרפואה הבסיסיים ותואר ראשון נוסף בהצטיינות במחשבים וחטיבה במתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ובעל תואר שני ותואר שלישי במדעי החיים ממכון ויצמן למדע. את פוסט הדוקטורט השלים באוניברסיטת דיוק ובמכונים האמריקאים לבריאות (NIH).

מאז התפרצות מגפת הקורונה מוביל פרופ' פורגדור את פעילות כוח המשימה המדעי הרב תחומי למאבק בקורונה שהקים נשיא האוניברסיטה פרופ' דניאל חיימוביץ. הוא עצמו עומד בראש צוות חוקרים מהאוניברסיטה ומחוצה לה שפיתחו שיטה המאפשרת להגדיל עד פי 10 את קיבולת בדיקות הקורונה תוך חיסכון משמעותי בזמן ובציוד מעבדה.  בעשר השנים האחרונות כיהן פרופ' פורגדור כנשיא האגודה הישראלית לאימונולוגיה ובהמשך כנשיא האגודה הישראלית לחקר הסרטן, תפקיד אותו הוא ממלא עד היוםפרופ׳ פורגדור ורעייתו מתגוררים בלהבים ולהם שלושה ילדים

 אוניברסיטת בן גוריון בנגב. צילום ארכיון באר שבע נט

פרופ' גבריאל למקוף, דיקן הפקולטה למדעי​ הטבע

פרופ' למקוף, הדיקן החדש של הפקולטה למדעי הטבע, נולד בארגנטינה ועלה לישראל בשנת 1991 עם רעייתו פביאנה. שניהם נקלטו בקיבוץ יקום שם הם מתגוררים עד היום עם שני ילדיהם.  עד סוף המילניום הקודם חלק את זמנו בין עבודה במפעל הקיבוצי לייצור בקבוקי פלסטיק וגידול ילדיו, לבין לימודיו באוניברסיטת תל אביב, שם סיים את שלושת תאריו בכימיה. את עבודת הדוקטורט בנושא חקר אצטלים סיים בהנחיית פרופ' בנציון פוקס. את הפוסט-דוקטורט עשה באוניברסיטת אילינויי באורבנה שמפיין, שם עבד בקבוצת המחקר של פרופ' סטיבן צימרמן. פעילותו המחקרית התמקדה ביצירת תבניות מולקולריות דנדריתיות ובזיהוי מולקולות קטנות.

מארה"ב חזר לישראל ותחנתו הבאה, בסוף 2004, הייתה המחלקה לכימיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, והוא עמד בראשה בשנים 2016-2012.  פרופ' למקוף הוא ממקימי 'תוכנית מארי קירי' לתלמידים מחוננים, המקנה 40 נקודות זכות לתואר ראשון בכימיה – והוא פעיל בה עד היום. התוכנית מיושמת בשיתוף עיריית באר שבע וחברת אדמה.  

תחומי המחקר של פרופ' למקוף מתמקדים בכימיה אורגנית, כימיה אורגנו-מתכתית, קטליזה וכימיה של פולימרים. קבוצת המחקר שבראשותו חתומה על פריצת דרך בתחום של פיתוח זרזים שניתנים להפעלה על-ידי אור אולטרה סגול (UV-A). המחקר מאפשר לבצע הדפסת תלת-מימד של חומרים פולימרים חזקים בעלי תכונות משופרות, העולות בהרבה על ההדפסה התלת-מימד הקונבנציונלית. פיתוח זה זיכה את פרופ' למקוף בפרס החברה הישראלית לכימיה לשנת 2019 – פרס אדמה לחדשנות טכנולוגית. פרופ' למקוף הוא בעל שם עולמי בתחומי מומחיותו ונזקפים לזכותו 75 פרסומים בכתבי-עת יוקרתיים בכימיה.  ​

 

פרופ' דוד וטשטיין, דיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה​

פרופ' וטשטיין, הדיקן הנבחר של הפקולטה למדעי הרוח והחברה, סיים בהצטיינות תואר ראשון במתמטיקה ותואר שני בכלכלה באוניברסיטת תל אביב. את הדוקטורט בכלכלה עשה באוניברסיטת מינסוטה, שם זכה ללמוד אצל ארבעה חתני פרס נובל עתידיים. את עבודת הדוקטורט כתב בהנחייתו של פרופ’ Leonid Hurwicz, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2007. עד כמה שידוע, פרופ' וטשטיין הוא החוקר הישראלי היחיד שעשה את הדוקטורט אצל פרופ' הורביץ ולימים יישם את רעיונותיו בקרב תלמידיו בארץ.  

לקראת סיום לימודי הדוקטורט עבד באוניברסיטת פנסילבניה בפילדלפיה, ובהמשך עבר לאוניברסיטת ווסטרן בלונדון, קנדה. מחקריו עוסקים בתיאוריה מיקרו כלכלית, תורת המשחקים, מכרזים ותחרויות. 

לאוניברסיטת בן-גוריון הגיע פרופ' וטשטיין בשנת 1992 והצטרף למחלקה לכלכלה. במהלך השנים מילא מספר תפקידים באוניברסיטה, וביניהם ראש המחלקה לכלכלה, סגן דיקן בית-ספר קרייטמן ללימודים מתקדמים, ועמד בראש התוכנית האקדמית של קורס הטיס הצה"לי. בכוונתו לקדם את המצוינות המחקרית ולאמץ כיווני מחקר חדשניים, בד בבד עם שילוב דרכי הוראה חדשות, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחיזוק ההוראה המקוונת. השגת משאבים להקמת מכוני מחקר ולגיוס חוקרות וחוקרים מעולים נמצאת אף היא במקום גבוה ברשימת היעדים של פרופ' וטשטיין במסגרת תפקידו החדש. פרופ' וטשטיין גר עם רעייתו בעומר, הוא אב לבן ובת וסב לשתיים. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a68ec5e3-ad55-4a51-a8d2-7496733d64d7','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה