"בלב חשוף"- תלמידי תיכון קורצ'אק חושפים שנה מורכבת בתערוכה

$(function(){setImageBanner('63bf7dee-4549-4c0a-9a13-af02d785a498','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

בוגרי שכבת י"ב בתיכון קורצ'אק האנתרופוסופי מציגים את ההתפתחות והשינויים האישיים שעברו במהלך השנה האחרונה והמאתגרת בתערוכה מיוחדת

למרות המציאות המורכבת ועמוסת האתגרים, הצליחו תלמידי שכבת י"ב בתיכון קורצ'אק להציג עבודות הגמר שלהם במסגרת תערוכת עבודות הגמר המסורתית. התערוכה תחת הכותרת "בלב חשוף" מבטאת את התפתחותם, את השינויים האישיים, הארציים והגלובליים, אותם חוו בצל משבר הקורונה העולמי ומבצע 'שומר החומות'. התלמידים השקיעו מאמץ רב בעבודות המוצגות בתערוכה ויצרו את היצירות בהשראת מחקר מעמיק על שאלה או רעיון שמעסיק אותם.

בין המציגים בתערוכה, אורי בראודה, ניר הרשטיג ונילי רובין המוכשרים, מספרים על היצירה שלהם:

מלחמה ושלום- אורי בראודה

"היצירה שלי 'מלחמה ושלום' בהשראת היצירות המפורסמות 'הוא הלך בשדות' של יגאל תומרקין ו'נתיב השלום' של דני קרוון ז"ל. מיגאל לקחתי את ההשראה לשימוש בחלקי תחמושת- ברזלים קרים וחסרי אופי. מדני לקחתי את התקווה לשלום ואת הרצון לראות את הטוב. היצירה בנויה משני פסלים האחד רדי מייד (שימוש בחפצים כ'אמנות') של קסאם המונח על פודסט (משטח אנכי) בצבע לבן, עליו שפריצים של צבע ומסביבו מונחים שברי זכוכיות.

"מלחמה ושלום", באדיבות עיריית באר שבע

השני - חלקי כיפת ברזל המחוברים יחדיו העומדים על פודסט לבן ועליו כתובה המילה "שלום" בשפות שונות. הפרטים הללו מייצגים את המצב הבטחוני ב-20 השנים האחרונות בארץ במסגרתו תושבי העוטף עוברים טלטלות רבות ונפגעים אולי יותר מכולם עקב המצב. משפחתי ואני גרים בעוטף כבר כמה דורות ויש לנו זיקה גדולה למקום ולבית שלנו. על אף שמקום המגורים שלנו נמצא במקום בעייתי זה עדיין הבית שלנו ואנחנו בוחרים לגור בו כל יום מחדש."

"מלחמה ושלום", באדיבות עיריית באר שבע

סער ודממה- ניר הרשטיג

"בחרתי לבטא את היצירה "סער ודממה" בצורה של גיטרה חשמלית מעץ מלא בעבודת יד (ללא מיתרים). בחרתי לעסוק בנושא רעש ושקט בשביל לחקור איך לאחד ביניהם למרות השוני בינהם. מסיבה זו החלטתי לחקור על אופי האדם שמאפיינות אותו תכונות "שקטות", לעומת אדם המאופיין בתכונות "רועשות". רעש מסמל בשבילי את כל מה שקורה מבפנים ומסביבי, למשל רעש פנימי יכול להיות סוג של דעה שלא יוצאת או אומנות שונה ממה שאנשים מכירים, זה המקום שאתה פחות מוצא את עצמך משמע מקום בו אני מרגיש חוסר שייכות, אי נוחות, אי ודאות.

המקום הפנימי שאני מכנה אותו - שקט מסמל בשבילי הרגשה של הקלה, שאתה שלם עם מה שאתה עושה או באזור שאתה נמצא בו. התחושות במקום של השקט הפנימי הן בדרך כלל שלווה, רוגע, הרגשה שהכל שלם. היצירה שלי מבטאת רעש ושקט באופן הבא - בחרתי בגיטרה חשמלית מהסיבה שהיא ידועה בתור גיטרה רועשת ובולטת וזה מה שמסמל עבורי את הרעש. בשביל שיהיה שקט ביצירה (בגיטרה) החלטתי לא להוסיף מיתרים שידעו שהגיטרה לא יכולה להפיק צליל שיכול לגרום לסוג של רעש, "גיטרה אילמת".

"סער ודממה", באדיבות עיריית באר שבע

איך אנחנו מגיבים למוזיקה- נילי רובין

"ההשראה ליצירה שלי היא המוזה לכל יצירות האומנות. חיפשתי משהו שיכול לכלול בתוכו את העצמי, את האקספרסיה של הרוח ושמץ של ריאליזם. העבודה העיונית שלי עוסקת במוזיקה וההשפעה שלה עלינו, איך אנחנו מגיבים אליה. השאלה שליוותה אותי היא כיצד אפשר לחבר בין העצמי, הרגשות והזיכרונות לבין הסביבה החיצונית וכל מה שאנחנו מכילים ממנה כלפינו פנימה.

"איך אנחנו מגיבים למוזיקה", באדיבות עיריית באר שבע

ביצירה שלי רואים דמות בצבעים עזים על רקע מטושטש, אקספרסיבי ולא מציאותי. מחוות הדמות היא מופנמת, מכונסת כלפי עצמה; מה שבכלל לא תואם לצבעים שהיא לובשת ולגודל היצירה. היצירה גדולה ותופסת את העין, מה שמנוגד לביישנות או לאינטימיות שהדמות מאפיינת."

 "איך אנחנו מגיבים למוזיקה", באדיבות עיריית באר שבע

התערוכה פתוחה לקהל הרחב, למידע נוסף: 086171909

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5939a76e-1835-49d7-9fa8-a99c5ce39320','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה