ניר זמיר קורא למנהיגים לעשות היסטוריה

$(function(){setImageBanner('ee17235d-d694-4dc3-afd2-f5402acf1e92','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33873,'Image','');})

לגנץ יש הזדמנות להירשם בספרי ההיסטוריה לצד בן גוריון. ניר זמיר בטור מיוחד קורא למנהיגים לעשות היסטוריה בנגב

ממשלת ישראל קיבלה את אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר עבור הנגב והיא העברת מרכז צה"ל אליו והקמתה של קרית המודיעין בליקית. מדובר על החלטה בעלת חשיבות לאומית אשר תתרום רבות לחיזוק הדרום והנגב, תוך מימוש חזונו של בן גוריון.

ממשלת ישראל, משרד הביטחון והרשויות המקומיות בדרום השקיעו כבר סכומי עתק בתכנון, פיתוח והכנות לקראת המעבר ואני רואה חשיבות גדולה בהמשך ישיר של החלטות הממשלה וביצוען בשטח. זו הדרך להעצים את דרום הארץ, לחזק את הפריפריה, וכן, גם להוריד את מחירי הדיור ויוקר המחייה במרכז הארץ, בטווח הארוך.

גופים רבים מעורבים בפרויקט הלאומי הזה, שעשוי להיות הגדול ובעל הערך החשוב ביותר, שנכנסה מדינת ישראל אליו בשנים האחרונות. על מנת שנגיע למטרה, על אנשי הבירוקרטיה להניח לעומס הבירוקרטיה בצד, על אנשי האוצר לשנס מותניים ולגבות תקציבית את המהלכים, על אנשי התכנון התחבורתי ואנשי התשתיות לחשוב בגדול, לפעול באומץ ולהסתכל רחוק, ועלינו מנהיגי הנגב, ללבוש את בגדי העבודה ולחולל את הגשמתה של התכנית בשילוב ידיים עם כל הגורמים ובראשם ממשלת ישראל ומשרדי הממשלה. אך לפני הכל, על ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון לקבל את ההחלטה שהמהלך האסטרטגי הזה יהיה בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל.

מדובר על צעד בעל רבדים חברתיים וכלכליים משמעותיים שיביאו לפריחה עצומה ולגישור על פערים דמוגרפיים בין המרכז לדרום. על הממשלה החדשה להבין כי המתת הפרויקט הלאומי הציוני החשוב הזה תהווה מכה אנושה לנגב ולפיתוחו. אי מימוש המעבר של קרית המודיעין לליקית תיזכר כטעות אסטרטגית ותהיה בכייה לדורות. 

ניר זמיר

שנים מדברים בישראל על אפשרויות להצמחתו של הנגב, לחיזוקו על ידי אוכלוסייה בעלת אוריינטציה טכנולוגית, השקעה מסיבית בחינוך, יצירת מקומות עבודה לואו-טק והיי-טק, גיוון אוכלוסייה והעצמת אנשי הדרום. במשך עשרות שנים פועלות הרשויות בנגב, יחד ובנפרד, על מנת להביא בשורות חדשות לאזור. הן מפתחות, יוזמות, בונות ומשקיעות. בהקמת קרית המודיעין של צה"ל בנגב כל התחומים האלו יקבלו דחיפה חיובית משמעותית, היא שתהפוך את הנגב לבירת הטכנולוגיה והתעשייה.

אל תאפשרו לפערים תקציביים תקופתיים להביא לחורבן של תכנית אסטרטגית ברמה לאומית, אל תפקירו את הדרום והנגב. קיום או אי קיום החלטת הממשלה על העברת צה"ל לנגב תשפיע באופן חסר תקדים על העתיד של הנגב הישראלי ועל המדינה כולה. מדובר על האצה משמעותית של התעשייה והמשק הדרומיים, צמיחה של הכלכלה המקומית והלאומית, ייצור של אינספור מקומות עבודה חדשים ושיפור כל תחומי החיים, החל מתשתיות, דרך חינוך ועד לתיירות.

כמו בכל אירוע היסטורי משמעותי בחייה של מדינה, יש גם מתנגדים למהלך, אך תפקידו של מנהיג הוא להוביל תוך דבקות במטרה וללא היכנעות ללחצים המונעים מאינטרסים.

בני גנץ, במערכת הבחירות האחרונה עמדת בפנינו, ראשי המועצות האזוריות מכל קצוות הארץ, דיברת בתשוקה ובנחישות על מטרותיך כמי שמבקש להוביל ולהנהיג את המדינה שלנו. אני קורא לך להוביל באותה התשוקה ובנחישות גדולה יותר, את ההחלטה הזו, שתירשם בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל כזו שהביאה לשיא בפריחתו של הנגב ולחיזוק החלק הדרומי של מדינת ישראל.

חבריי, ראשי הרשויות בנגב ואני קוראים לך, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, קדם את תכנית העברת צה"ל לנגב והקמת קרית המודיעין בליקית. עשה את הצעד הציוני ההכרחי הזה ורשום את שמך בספרי ההיסטוריה, כאחד מהמנהיגים ששמו את הדרום – במרכז.

הכותב הוא ניר זמיר ראש המועצה האזורית בני שמעון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5b5ae99c-7f99-4272-a926-431a8e865186','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33875,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה