לגשר על הפערים ולהישאר משפחה

$(function(){setImageBanner('2cb0e8c8-200b-4b1f-a4c7-84f6b4cf4264','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33873,'Image','');})

לכבוד יום המשפחה שחל היום, חשוב להכיר את המושג "גישור" - כל כך פשוט ועם זאת גם כל כך חשוב לשמירת המשפחה מאוחדת, למרות כל המחלוקות וגם לאחר גירושין

אדוה שמש וייס. קרדיט - שונית זריצקיגם לאחר פרידה בין בני זוג שלהם ילדים, הזוגיות לא מסתיימת, אלא רק משנה פנים. קבלת החלטות או תיאומים, שמתנהלים בטבעיות כשחיים בבית אחד, בד"כ הופכים מאתגרים.

גישור הוא תהליך רגיש ועדין, שלו שתי מטרות מרכזיות:

  • האחת - גיבוש הסכם גירושין מקיף ומעמיק, בו נלקחת בחשבון תמונה אישית ומשפטית.
    על ההסכם להתייחס לכל הפרטים הקטנים ולכלול את כל הסעיפים המתווים את הדרך לסיום החיים המשותפים, תוך שיקוף אופטימלי של הרצונות והערכים של שני בני הזוג.
  • והשניה - למידת ה'זוגיות החדשה', מה שיאפשר לבני הזוג לנהל אורח חיים נעים, גם אם בדרך שונה ולא תחת קורת גג אחת.

 במסגרת תהליך הגישור, בני הזוג מקבלים הכרה בציפיות ובצרכים שלהם, ולומדים לקיים שיח ותקשורת אפקטיביים ולהתנהל באופן שמתבסס על שיתוף פעולה. תהליכים אלו מציפים רגשות ותחושות מאתגרות- לכולן יש מקום בחדר הגישור והן אף מהוות אימון לבני הזוג ביצירת תקשורת מיטיבה. בסיום התהליך מתגבש הסכם שהרוח שלו היא "ילדים מאושרים". נותרת הבנה הדדית ובהירות בהסתכלות בני הזוג בכל הנוגע ל - מה הנכון עבור ילדיהם, מה שמאפשר התנהלות תקינה וזורמת לאור ההחלטות וההבנות המשותפות. המילה 'גירושין' הופכת לפחות מאיימת.

כמי שעברה תהליך גירושין פרטי לפני כ-8 שנים, אני מאמינה שחובתנו כהורים המחליטים 'להפריד כוחות' היא ללמוד לקיים שיח מכבד, עבור הילדים וגם עבורנו. אפשר לגדל ילדים מאושרים גם אם הוריהם אינם חיים באותו הבית. פרידה זו סיטואציה שילדינו יכולים להכיל, בניגוד למצב בו בני הזוג אינם מתקשרים. להוריד התמונה המשפחתית הישנה מהקיר זה החלק הקל, להסיר אותה מהלב, זה כבר כרוך בהרבה כאב. לצד הכאב חייבים לקיים שיח והתנהלות אפקטיבית ומכבדת, כי היומיום עמוס בהחלטות שצריך לקבל יחד, גם עבורנו אבל בעיקר לטובת הילדים.

הליך הגישור מניב תוצאות באופן המיטבי והמהיר ביותר, תוך חסכון משמעותי במשאבים רגשיים וכלכליים, לטובת כל הצדדים. במסגרת ההליך זוכים בני הזוג לליווי, ייעוץ והכוונה, ומקבלים כלים מקצועיים ופרקטיים להתנהלות עתידית.  הליך הגישור מכוון  - הוא אינו מכריע או קובע עבורכם. כל סוגיה מביאה לידי ביטוי את הצרכים, הערכים והרצונות המהותיים העומדים לנגד עיני כל אחד מבני הזוג, שזוכים להליך קצר משמעותית ללא מאבקים משפטיים בבתי משפט.

יתרון נוסף של הליך הגישור הינו עלויותיו הנמוכות מהליך משפטי, בו מעורבים מספר גורמים מקצועיים. כמו-כן, כאשר כולם  יושבים יחד סביב שולחן אחד, במטרה להגיע ליישוב המחלוקת בהקשבה הדדית, הלך הרוח משתנה וכך גם ההשקעה הרגשית של כולם בתהליך.

חשוב לציין שכמו כל הסכם גירושין, גם זה שהתגבש בהליך של גישור, עובר לאישור שופט בית משפט לענייני משפחה ומקבל תוקף של פסק דין מחייב ככל הסכם. עבור בני זוג שבחרו להתגרש בהליך של גישור, השופט הוא כאמור רק המאשר, ולא המכריע. בני הזוג הם אלו שהכריעו לגבי הסוגיות השונות, לאחר שקיבלו תמונה משפטית ואישית מקיפה מהמגשר.

אדוה שמש וייס היא מגשרת עסקית ומשפחתית, מתמחה בגישור לגירושין וגישור "משפחה חדשה" - להורות משותפת וקהילת הלהט"ב. כמו כן היא שותפה במרכז גישור עם עו"ד שירי מלכה, בעלת אחד המשרדים המובילים בתחום משפחה, ניהול הון פרטי וניהול סיכונים משפחתיים בעסקים. בין היתר, אדווה גם מנחת קורס גישור בסיסי בקבוצת הגושרים, חברה בארגון המגשרים ואף מתנדבת במרכזי גישור קהילתיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9f4f4fa8-67c2-49b7-a906-c15c022a8cde','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33875,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה