גם כללית נרתמת למאבק בהשמנה בקרב ילדים ונוער

$(function(){setImageBanner('21fcedab-e883-4d90-836d-c407fea7b2bd','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

קופת חולים כללית יוצא בקמפיין ששמו "פעיל ובריא", במרכזו תתבצע תכנית לטיפול כוללני בעודף משקל והשמנה בילדים ונוער. בבאר שבע פועלות 3 קבוצות, ועוד אחת צפויה להיפתח בקרוב

קרדיט - קופת חולים "כללית"יש מגיפות שנמצאות אתנו הרבה לפני הקורונה ויהיו ככל הנראה גם אחריה. השמנה בקרב ילדים ובני נוער מוגדרת כבר שנים מגיפה עולמית ומהווה המחלה הכרונית השכיחה ביותר בגילאים אלה לצד אסטמה, כשהשלישית בשכיחותה היא הפרעות אכילה, ולא בכדי.

'פעיל ובריא' היא תכנית ייחודית שהחלה השנה בכללית מחוז דרום בשאיפה להעניק לבני נוער, לילדים ובני משפחותיהם מטופלי כללית להתמודד עם עודף משקל והשמנה. התכנית כוללת אימון גופני מהנה פעמיים בשבוע עם מדריך כושר מוסמך, המפתח את תחושת המסוגלות בקרב הילדים ובני הנוער, בנוסף, קבוצת הדרכה להורים על ידי דיאטנית קלינית ומנחת הורים מוסמכת המסייעת לקדם שינויים מיטיבים בתא המשפחתי.

לירון אופק דוד, מנהלת היחידה לתזונה קלינית של כללית בדרום "התכנית, נבנתה אחרי מחקר מעמיק ובחינת תכניות התערבות שונות שנוסו בעולם ובארץ עם מדדי הצלחה רבים, ביניהם היעדר עליה במשקל ו/או ירידה מאוזנת ובריאה, שיפור הכושר הגופני, הדימוי העצמי, סיכון מופחת לפיתוח הפרעות אכילה והפרעות באכילה, תחושת שייכות, שיפור באיכות החיים, ויצירת מרקם משפחתי מיטיב יותר סביב נושא הגוף והאוכל המזין אותו. מטרת התכנית היא לשפר את הבריאות הגופנית והנפשית של הילדים ובני הנוער, וגם את המארג המשפחתי, תוך שמירה על מערכות יחסים תקינות – של הילד עם עצמו ועם אוכל, ושל הילד עם הוריו והוריו עם הילד, ומוכיחה לילדים ולמשפחותיהם שאפשר לעשות גם אחרת".

"אנחנו כהורים מתנהלים כל הזמן סביב תזונה והרבה פעמים אנחנו מרגישים שמסביב להתנהלות עם האוכל יש מערכת יחסים, שהילדים בוחנים גבולות, ומערכת היחסים היא זו שקובעת את התזונה ולא להיפך." אומרת  ענת מישורי דרעי, מנחת הורים מנוסה המלווה את התכנית ואת המשפחות "התכנית באה להכשיר את מערכת היחסים" היא ממשיכה "השיח והשותפות מביאים לשיתוף פעולה גם סביב התזונה. ילדים לא יכולים לעשות את השינוי לבד, יש המון התארגנות סביב האוכל , לקיחת אחריות ועוד, וחשוב שאנחנו כהורים ניתן את התמיכה הנדרשת להצלחת השינוי והמטרה היא שכל המשפחה ביחד תתגייס לעזרה לילד."

בימים אלה פועלות 3 קבוצות פעיל ובריא בבאר שבע, אנו לקראת פתיחת קבוצה נוספת בעיר ושלושה מוקדים נוספים בקרית גת, אשקלון ומיתר לטובת ילדי הדרום ובני משפחותיהם. דווקא בימים אלה, בהם השיח המרכזי הוא על גל קורונה נוסף שמכה בעולם ובישראל, "פעיל ובריא" מספקת מסגרת חיובית לשמירה על הבריאות הפיזית, כך גם הנפשית של המשתתפים בה.

"הפעילות הגופנית היא חלק מרכזי בתכנית והערך המוסף בה הוא גדול" אומר גילי מסיקה מאמן כושר "לכל ילד יש סיפור פנימי שמגדיר כל מפגש שלו עם המציאות. חשוב לנו שברמת התודעה של הילד הוא יבין שהוא מסוגל, שהוא יכול, ברגע שהסיפור שלו משתנה עולם שלם של אפשרויות נפתח בפניו. האימונים מותאמים לכל משתתף והמטרה היא לחשוף את הילדים למקסימום של חוויות הצלחה כך שתהיה הלימה בין רמת האתגר והיכולת של הילד מה שיוביל לזרימה, לחיבור, לשייכות ולהבנה שהוא חשוב ומיוחד."

"ברחבי העולם כולו מדינות רבות כבר נותנות את דעתן ומקדמות תכניות התערבות למניעה וטיפול בהשמנה בקרב ילדים ובני נוער" מוסיפה לירון אופק דוד "התכניות מגוונות באופיין, ובהיקפן אבל כולן ככולן מסתכלות על הילדים ובני הנוער כפרטים בתוך מערכת אקולוגית מסועפת המפגש שלנו, אנשי המקצוע, בנקודת הזמן הזו עם הילדים והוריהם היא נקודת ציון משמעותית ביותר ובעלת ערך רב, אשר נוגעת במכלול של הקשרים, ובמקביל, גם מונעת הצטרפות למהלכים שאינם מבוססים או מקדמי בריאות ועלולים להחמיר את המצב."

מיטל צובוטרו, מרכזת התכנית בכללית בדרום מספרת כי  "מאז פתחתנו את התכנית, ההורים והכי חשוב, הילדים, מרוצים מאוד. אימוני כושר הם חווייתיים ומחזקים את תחושת המסוגלות והיכולת הילדים משיגים בכל מפגש הצלחות קטנות ובטוחות שתורמות לביטחון העצמי ובונות את השינוי באורח החיים. ההורים מקבלים המון ידע וכלים בהדרכות הקבוצתיות ומוצאים מקום לשיתוף, למידה ומענה ללבטים, והשינוי, שבמשפחות רבות כל כך מקוים לו, הופך את הבית בטוח בריא ונעים הרבה יותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('35f20f29-0085-401b-b05b-b739d03c97f1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה