באר שבע נלחמת בסכרת: "זה יותר גרוע ממחלות אחרות ובכל גיל''

$(function(){setImageBanner('5895c8df-765a-4ecd-80a1-f47515d07f60','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

צוותי כללית קיימו עשרות אירועי קידום בריאות בכל רחבי הדרום להעלאת המודעות למחלת הסוכרת, לציון יום הסוכרת הבינלאומי שחל השבוע 14/11.

קרדיט - כללית

יום הסוכרת צוין אתמול (ד') בכל רחבי העולם, ובדרום הארץ, דאגו צוותי כללית לקיים עשרות אירועי קידום בריאות לטובת מטופלות ומטופלי הקופה בכל רחבי המחוז, אירועים שיימשכו לאורך החודש כולו.

לעמדה המיוחדת שהציבה יחידת הסוכרת המחוזית של כללית בדרום בכניסה לקניון הנגב בבאר שבע, הגיעו אתמול רבים. סמדר ישי אחות מומחית לסוכרת - ביצעה בדיקות לכל אחת ואחד מהמבקרים, בדיקת סוכר ובדיקת לחץ דם. בין המבקרים היו מי שנשלחו להמשך בירור אצל רופא המשפחה בגלל סוכר גבוה.

א' בת 25 סיפרה כי לאביה התגלתה ממש במקרה סוכרת לפני כשנה לאחר שהתמוטט, הוא ניצל בנס והיא מצידה דואגת לפעול באחריות כדי לא להגיע למצבו: "היום אבא שלי יחסית בסדר, אבל הבנתי שעם הסוכר לא משחקים, לכל מי שחושב שזאת מחלה קלה כי זה סוכר, אני אומרת היום שזה יותר גרוע ממחלות אחרות ובכל גיל, אם יש לך רקע משפחתי, צריך להיבדק כדי לדעת איך להתנהל, זה להציל את עצמך. בינתיים אני דואגת לעשות ספורט ולאכול נכון ומדי פעם דואגת לבדוק את מצב הסוכר"

"חשוב לציין שסוכרת ניתנת למניעה, על ידי אימוץ אורח חיים בריא, שמירה על תזונה נכונה, אם צריך- הפחתת משקל והקפדה על פעילות גופנית." אומרת סמדר ישי, אחות סוכרת מחוזית " בחולים סוכרתיים, איזון הוא המפתח. מטפלים צריכים לעודד את המטופלים שלהם לנטר (למדוד את רמת הסוכר) בצום ושעתיים לאחר הארוחה. חלק מהמטופלים יזדקק למדידה יומיומית, אך רובם יוכלו להסתפק במדידה של 2-4 פעמים בשבוע בהתאם למצבם הרפואי ומידת האיזון שלהם. חשוב לקבל מהצוות הרפואי במרפאה יעדי סוכר בצום ואחרי ארוחות, כמו כן לקבוע את תדירות ניטור הסוכר. היעדים יעזרו למטופלים לראות את הפער בין הרצוי למצוי בערכי הסוכר שלהם. מאוד חשוב להיות מודע ולנטר כשצריך."

קרדיט - כללית

אתי רפאלוביץ' מנהלת הסיעוד המחוזית הוסיפה כי "לאורך כל השנה עוסקים הצוותים במרפאות בטיפול ובקידום בריאותם של חולי הסוכרת במחוז דרום. מדובר במחלה כרונית משמעותית ששיעוריה הולכים ועולים ומובילה לסיבוכים שלא תמיד ישנה מודעות אליהם. בחודש המודעות למחלה – מגבירים הצוותים את הפעילות ומגיעים לאתרים שונים מחוץ למרפאות , מבצעים בדיקות, מרצים ומקיימים פעילויות שונות והכל כדי לשפר את מצב בריאותם"

בנוסף לעמדה הפעילה בבאר שבע, התקיימו ימי בריאות מיוחדים בכל רחבי הדרום, בשיתופי פעולה מרשימים עם גופים נוספים, כדי להגיע לכמה שיותר מטופלים הזקוקים להכוונה ומידע: כך במועדון גיל הזהב של עמיגור באופקים, שם קיבלו הדיירים הרצאה והסברים על מניעה, על המחלה והדרכים להתמודד עמה. "תודה לצוות בית יובל ולאחות סיוון מכללית על ההרצאה בנושא סוכרת, היו לנו שאלות וקיבלנו תשובות במקום. קיבלנו הסבר איך הסוכר משפיע על הגוף שלנו ומה קורה בשילוב שמנים עם סוכרים, נתן לנו חומר למחשבה ורצון לתזונה נכונה" אמרו הדיירים אנה יודין וגורליק לובוב.

במרפאת כללית ד' בערוער ערך צוות המרפאה מפגש מחמם לב עם מטופלות המרפאה, הן קיבלו הסברים על תזונה בריאה ועל חשיבות הפעילות הגופנית בגיל השלישי. באשקלון התקיימה פעילות משותפת עם העירייה, בדיקת מדדים הדרכה למניעת המחלה ובדיקה של כף רגל סוכרתית, כך גם בערד ובמועדוני יום לקשישים בבאר שבע ובקיבוצי עוטף עזה שם התקיימו הרצאות ומפגשים מעשירים בנושא.

בהמשך החודש יתקיימו אירועים דומים גם בדימונה, קריית גת, חורה שדרות ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b59bade4-b973-4c13-a383-80dd677e1daf','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה