אפשרי ובריא להניק בכל מצב: "ההנקה היוותה נקודת אור עבור נשים"

$(function(){setImageBanner('cbcf1344-8cc2-43d3-ab69-8b3c8ec1d1ab','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

לכבוד שבוע ההנקה שיצוין בשבוע הבא 1-7/8, מספרות יועצות ההנקה של כללית בדרום על המשמעות והחשיבות של הנקה, דווקא בזמן קורונה

"שלום רב! ברצוני להודות מעומק ליבי ליועצת הנקה ברכה טל! האישה הזו מדהימה!! היא מלאה בטוב!! היא הצילה לי את ההנקה. ! התקשרתי אליה עוד כשהייתי בבית החולים אחרי לידה וצפויה להשתחרר. עברתי גיהנום בבית החולים, לא יצא לי חלב אחרי המון ניסיונות של נשות הצוות במחלקה. התקשרתי אליה והיא קיבלה אותי אליה בשעה 21:00 שזו שעה שלא מובנת מאליה. ברכה טיפלה בי בצורה מקצועית, עזרה לי ולימדה אותי כמה שיטות שאצליח להניק. לאחר יום התחיל לי גודש ושוב טלפנתי אליה שעה לפני כניסת שבת ואמרה לי להגיע אליה וכך היה! זה כל כך לא מובן מאליו!! היא עוד התקשרה אליי במוצאי שבת לראות איך הסתדרתי במהלך השבת וטלפנה גם ביום ראשון אחרי שלא הגעתי אליה לאחר שקבענו. הדאגה שלה ראויה להערכה. פשוט אישה מקצועית שעושה את עבודתה מכל הלב וכמובן לא ביקשה תמורה. אני מוקירה לה תודה ומודה לה על הכל. כן ירבו נשים כמותה. תודה רבה על הכל. מעריכה מאוד, ע" (השם המלא שמור במערכת).

המילים שכתבה ע. יולדת צעירה שפנתה לעזרתה של ברכה טל, יועצת הנקה ותיקה במרכז לבריאות האישה של כללית באשקלון מספרות יותר מכל על תפקידן החשוב והמשמעותי של יועצות ההנקה.

מאז פרוץ מגפת הקורונה הוכפלה כמות הפניות המגיעה אליהן. "בשנה וחצי האחרונות יש יותר ויותר נשים המבקשות להניק בעקבות הקורונה. אל מרפאת הנקה במרכז לבריאות האישה של הכללית מגיעות נשים הרות ונשים לאחר לידה להדרכה ויעוץ", מוסיפה ברכה, "בפניות טלפוניות ובפניות אלינו במרפאה מצד נשים לאחר לידה, נפגשתי עם יולדות טריות שחששו להניק בעקבות הקורונה אבל אחרי הדרכה שקיבלו אצלנו כך סיפרו, הניקו זמן ארוך יותר ממה שציפו. חלקן, שיתפו וסיפרו שכלל לא ציפו שיניקו, הן השתכנעו להניק במגמה להעלות את רמת החסינות לתינוק ולמנוע את ההידבקות של הנולד בקורונה".

מדבריהן, היא מספרת, התברר שכבר בבית החולים, התבקשו בעקבות הקורונה לשהייה עם התינוק מרגע הלידה (אפס הפרדה). "התחושה של קרבה לתינוק הביאה אותן לנסות להניק למרות שבהריון קבעו שלא יניקו" היא מסכמת.

רבית ברביבאי , דוברות כללית

"הקורונה הטילה אימה וחרדה אצל רוב הנשים לאחר הלידה", ממשיכה רבית ברביבאי, אחות טיפת חלב במרפאת נווה זאב בבאר שבע, "אך ניכר כי מה שהכי תרם וסייע בהפגת המתח והחרדה הייתה ההנקה שהיוותה נקודת אור עצומה עבור אותן נשים, נשים הניקו יותר מהסיבה כי היו בטוחות שהן מעניקות לתינוקם את הדבר הטוב ביותר, מחזקות את המערכת החיסונית, מעבירות נוגדנים לתינוק החדש שרק נולד, וכך מרגישות יותר בטוחות ורגועות. נשים שחלו בקורונה היו בעלות ביטחון כי היו בטוחות שתינוקם מקבל חיזוק והגנה באמצעות ההנקה ולא חשבו לרגע לוותר על ההנקה".

יועצות ההנקה עמדו בקשר עם יולדות טריות שאושפזו במחלקת הקורונה והופרדו מתינוקן: "נשים ששהו במחלקת קורונה ללא תינוק, דאגו בראש ובראשונה לשמר את ייצור החלב ולהעברתו לתינוק, כך שיקבל את הדבר הטוב ביותר, בנוסף חלב האם היווה מעין קשר ישיר בין האם לתינוק, למרות ששהו בבידוד זה מזה. מה שתרם לביטחון אצל האם ועודד את האם כי עדיין דואגת לתינוקה גם אם לא נוכחת לצידו. אין ספק כי במהלך תקופה זו ההנקה קיבלה אור חיובי ועודדה נשים רבות להניק ואף להמשיך לספק לתינוקן את הטוב ביותר עד כמה שניתן!".

 

בכל שנה מציינת כללית בדרום את שבוע ההנקה במטרה לעודד הנקה ולעורר מודעות ציבורית לחשיבותה ולמשמעות של יצירת סביבה התומכת בהנקה בכל מקום. בפעילות שמובילה ה'כללית' היועצות תומכות ושמות דגש על הקניית ידע, בירור העדפות, מסוגלות אישית ופניות רגשית של היולדת על מנת שתהליך הבחירה וקבלת ההחלטה להניק תעשה מתוך הבנה וידע, לצד תמיכה באימהות שהחליטו לא להניק. "אנחנו כאן עבורן גם לפני הרגע המשמח ובוודאי שלאחריו, בימים שבשגרה ובימי קורונה!".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ba9dcc4c-63d3-442b-b796-3b384c3229e2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה